Wij zijn van de week overgegaan van Nutrilon 2 naar nummer 3. De laatste pot in voorraad was bijna op, dus ik vond het een goed moment om over te gaan. Ze was al niet echt een melkdrinker, maar voordat ze gaat slapen pakt ze haar fles wel. Nu weigert ze dus al sinds de overstap (eerste 2 flessen had ik gemengd) om haar fles te drinken en komt ze met veel moeite tot de 100. Ik gaf altijd bij de broodmaaltijd dan nog 100 bij, maar overdag pakt ze helemaal niks meer. De samenstelling is toch niet zo heel erg dramatisch anders? hebben hier meer kindjes last van gehad?
Overstappen naar nummer 3 is niet echt nodig maar of het daaraan ligt. Hier ging ie ook met 10/11 maanden flessen weigeren en stapte ik over op gewone melk bij het ontbijt en lunch, kreeg alleen voor het slapen gaan nog een klein flesje...tot de nutrilon op was, toen volledig gewone melk.
Wij hebben nr 3 nooit gebruikt. Gewoon nr 2 blijven gebruiken totdat we overgingen op gewone melk met ca 12 maanden.
Wij zijn ook van de week overgegaan naar nutrilon 3, hier geen probleem. Misschien heeft jouw dochter last van tandjes ofzo? Vaak weigeren ze dan de fles.
Ik ben eigenlijk overgegaan omdat ik die 3 in de kast had staan en de kinderarts wel vond dat het kon, ze is prematuur geboren en zij raadde af snel naar gewone melk te gaan (ook omdat ze snel spuugt en last van darmpjes heeft). Die nummer 3 zat in een kraampakket waar 1, 2 en 3 in zat.... en tja 2 was bijna op, dus vond het een logisch gevolg. Maar ze pakt het nog steeds niet, de kant en klare pakjes nr 2 (avondpapje geloof ik, met verschillende smaakjes) pakt ze dan weer wel. Ze was heel vroeg met haar tanden, eigenlijk moeten alleen haar kiezen nu nog doorkomen, maar daar zie ik nog geen tekenen van.... dus vermoed dat dit niet het probleem is. Geen man overboord overdag, want ze eet veel liever brood....
Misschien kun je langzaam overgaan op 3? Dus eerst nog even mengen met nr 2? Of anders inderdaad gewoon bij nummer 2 blijven.
Ik heb de eerste flesjes ook gemengd inderdaad, maar goed toen was het blik op. Mocht ze het echt niet gaan drinken, dan gewoon weer naar oude vertrouwde. Het gaat nog om 2 flessen per dag, en soms is de ochtend al een broodmaaltijd, dus geen man overboord