Hallo allemaal Dl is net 8 maanden en krijgt nog bv. Meestal drinkt ze om de 3 uur maar vaste tijden hebben we dus niet. Elke dag is het anders. Vv krijgt ze na de bv. Ze eet fruit groente en brood wat ze heerlijk vind. Op het kdv drinkt ze 3 flessen van 120-130 cc.(om de drie uur) Ik vraag me af hoe jullie 'eetschema' eruit ziet met deze leeftijd en geven jullie ook eerst de borst en dan pas de vv?? En met welke leeftijd zijn jullie begonnen met vv, dat maakt natuurlijk ook wel uit En nog een vraag.. ik wil haar binenkort een stukje kipfilet geven maar olijf olie mag ze nog niet volgens de kleintjes methode...waarin moet ik dan bakken?? Het lijkt mij zo vet om dat gelijk in boter te doen? Doen jullie dat wel? Ik ben benieiwd! Bedankt alvast!
lastig is het he, beginnen met vaste voeding en niet willen afbouwen. Ik doe het nu sinds een kleine maand zo: 7:30 wakker en bv 9:15 half broodje met 1/3 banaan. Direct daarna bv en valt al drinkend in slaap tot 11:45 12:30 groentehap van ongeveer 120 gr, of een paar hapjes van zijn bord, net wat er op het menu staat 13:45 bv en valt dan voor een uurtje in slaap 16:00 liga met wat water, soms met een paar hapjes fruit, daarna nog wat slokken bv, niet veel 17:30 havermoutpapje met fruit (zelfgemaakt) van ong 120gr 19:30 bv en daarna slapen 23:00 droomvoeding, waarvan ik me afvraag of hij hem nodig heeft. Hij komt in de nacht niet meer en slaapt dus door tot half 8. Hij is nu 9,5 kilo ongeveer en zo rond de 73cm. Ik weet niet of hij genoeg krijgt of te veel, deze vraag heb ik pas neergelegd bij de lactatiekundige hier op het forum. Ik ben nl bang dat ik dinsdag op het bureautje wellicht advies krijg wat niet bij borstvoeding past Ik geef nu wel vaak eerst vaste voeding en daarna de bv, maar dat is meer omdat hij anders niet mee kan in ons schema. Ik heb nl nog 2 andere kids die naa school gaan. Mannetje moet in die uurtjes slapen, en dan dus ook mee-eten met de rest anders overzie ik het niet meer hoor Ik ben begonnen met vv op 5,5 maanden. Ik heb pas de kipfilet meegekookt met de groente en rijst. Dit even in de blender en gelijk een paar maaltijden in de vriezer gedaan. Vrijdag heeft hij gewoon meegegeten met mijn zelfgemaakte spagettie. Daar zit amper zout in, maar goed wel wat kokos-olie, daar bak ik altijd in.
Ja ik vind het heel lastig vooral omdat mn dochter alleen drinkt wanneer ze echt honger heeft en dus niet op mijn verzoek helaas..ze eet heel goed maar omdat ze dus overdag niet zo denderend drinkt wil ik de borst als eerst blijven aanbieden... we hebben dus helemaal geen vast schema omdat ze ook snachts nog regelmatig komt(ik denk om in te halen wat ze overdag niet drinkt) Ik ben ook wel bang wat te veel te geven...ik moet er n.m. zelf niet aan denken om eerst een borst leeg te drinken en dan ook nog een boterham...je zou toch denken dat de borst een volledige maaltijd is? Het scheelt dat ik idd geen andere kinderen heb dus dat ik me kan aanpassen aan haar want anders... Ik wil inderdaad nog niet afbouwen en dat maakt het wel lastig Geef jij wat extra vocht erbij? In de zin van water of thee?
Nee, ik geef niets extra's aan vocht. Wel af en toe 20ml ofzo in een tuitbeker om een beetje te oefenen een keer of 2 per week. Maar hij drinkt daar slecht uit, hoewel hij wel erg enthousiast probeert en water ook erg lekker lijkt te vinden. Zaterdag heeft hij ook de fles geweigerd, dat wordt dus nog wat. Vanmorgen heeft hij om 7 uur bv gehad, om 9 uur zat hij al te piepen. Toen 180ml bv opgewarmd uit de vriezer en pap gemaakt. Dit in record tempo opgegeten, om daarna nog rustig een borst leeg te drinken Nu in diepe slaap Ik denk dat mijn mannetje ook echt veel eet. Gisteren geen 120gr fruitpap op, maar 180. Maar bv gaat hij daardoor niet minder drinken.
Mijn dl is al een peuter maar toen zij de leeftijd had van jouw kindje at ze nog niet zo veel en kreeg ze nog wel 6-8 keer per dag bv. Tot een jaar blijft de bv hoofdvoeding, dus is het ( indien mogelijk) belangrijk om eerst de borst aan te bieden en daarna vv. Ik ben met 6 mnd gestart en we hebben altijd gerapleyd. Ik deed s morgens een stukje fruit en s avonds tijdens ons avond eten een beetje groente. Vlees heb ik het eerste jaar niet gedaan. Omdat ik dat niet nodig vond. Wil je toch geven dan liever koken. Wordt het wat zachter van dan bakken.
Hier een iets jonger ukje, 6.5 mnd, maar herken dilemma. Bv is hier hoofdvoeding op verzoek muv droomvoeding in t weekend (slaap dan in ochtend iets langer ipv nachtvoeding om 3u) en ochtendvoeding van 6u op werkdagen. Wij laten ukkepuk invoegen in ons ritme. Als hij wakker is en wij eten iets, hoofdmaaltijden of tussendoortje, krijgt hij ook iets. Soms krijgt hij dus wat meer, soms wat minder. Reden voor zo doen is dat ik stress kreeg van eten steeds invoegen tussen slaapjes en bv in. Vond bv juist zo relaxt omdat ik niet hoefde te plannen! En relaxte mama is blije mama dus doen we t zo. Mijn zoontje is steeds vaker wakker op eettijden en eet nu 1/2 boterham met roomboter, 1 stuk fruit, 1 baby rijstwafel of stuk soepstengel en wat groenten van ons avond eten. Wij geven stukjes a la rapley (helemaal lukt niet omdat meneer alles probeert te pletten wat hij krijgt en dan gaat jammeren dat er niets is om op te eten. Groenten en fruit snijden we daarom in blokjes op een klein stukje om te voelen/pletten na). Verder krijgt hij een likje halfvolle joghurt en een slokje water van mijn avondeten. Hij wil hebben wat wij eten en ik vind het prima dat hij alles proeft (geschikt voor baby's natuurlijk) Naast eten krijgt hij 6 of 7x bv, beetje afh van hoeveelheid eten. Zijn met 5.5 mnd gestart omdat hij toen m'n brood van m'n bord afpakte
Wij zijn ongeveer met 6 maanden begonnen met vaste voeding en rond 9 maanden ging hij echt veel minder drinken. Hij at goed en veel, had zo de vaste momenten voor bv. Bijvoorbeeld: voor het ochtendslaapje bv, als hij wakker werd fruit. Dan weer voor het naar bed gaan bv en als hij wakker werd een tussendoortje, was meestal een broodkorst op die leeftijd. En dan groente als wij gingen eten. Bv weer voor hij naar bed ging. Op een gegeven moment weigerde hij te drinken voor zn ochtendslaapje. Ging daardoor weer meer fruit eten. Zo werd de bv steeds minder. Drinkt nu alleen nog s morgens.(ik mis het wel, is zo snel gegaan, dus geniet er nog maar van!)
Hier ook vaste momenten van BV en vast voedsel. Maar dit komt ook omdat ik al 2 kids heb die naar school gaan, dan moeten ze toch meer in het ritme meegaan. Al vroeg zat er een redelijke structuur in de BV Hier is het schema, dochter is 9 maanden ong 7:00 uur BV Rond 9.00 fruit en BV Half1 boterham en BV Rond half 4 BV Rond 5 uur groente 7 uur BV Soms om 9 uur BV En om 23.00 uur een droomvoeding Sinds een paar weken slaapt ze snachts door
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik merk dat we nooit uitkomen met het avondeten(dat doen we niet a la rapley want mn man is er niet zo weg van haha) maar nu heeft ze om 1630 gedronken en ze slaapt nu tot waarschijnlijk half 7... nouja dan maar een paar hapjes minder...vind het zielig als ze niks krijgt als wij eten... of...wat later de borstvoeding Ik moet er dus een beetje mee spelen begrijp ik productie daalt dus niet gelijk