drinken en reflux

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door denise89, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    onze zoon is zat van zijn flessen en is nu hij 6 maanden is naar 3 flessen gegaan van 180 en daarnaast eet hij goed zijn fruit en warm eten.

maar rond de middag krijgt hij nu een koekje wat hij met gemak zelf op eet. maar daarbij mag hij thee of roosvicee.
    het probleem echter bij deze dranken is dat het te dun is. hij spuugt het door zijn reflux heel snel weer uit waardoor hij nog geen vocht binnen krijgt.

wat kan ik hier aan doen of wat zou ik hem anders kunnen geven

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Beste!
    Het advies voor deze leeftijd aan opvolgmelk is toch nog minimaal 700ml, dit betekent dat hij toch 100ml melk met de bijbehorende voedingsstoffen te weinig krijgt. Wellicht is een papje met smaak wel een uitkomst voor hem, dit is wat dikker, dan krijgt hij iets meer vocht en het is weer even net iets anders dan de 'gewone' flessen. Daarnaast zou je misschien iets anders zoals bijvoorbeeld de smoothie kunnen geven, deze is ook iets dikker. Of een klein beetje gepureerd fruit (bv banaan) met de roosvicee of thee vermengen, maakt het ook wat dikker. Succes.
    groetjes Femke

3. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    Ik had al een vermoeden dat hij te weinig opvolg melk krijgt.
    Ik ga de rovicee vervangen voor nog een fles met opvolgmelk.

Dan is de rijd van 12 tot 5 ook wat makkelijker te overbruggen

Deel Deze Pagina