Drinken / eten mee in vliegtuig voor kids?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door bunchy, 24 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Wat mag/wel en niet mee in vliegtuig?
    Voor baby een flesje water en eten?
    En voor de oudere kids pakjes appelsap bv?

2. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

Volgens mij mag dat allemaal mee als het nog dicht zit in een seal zak. Maar weet het niet meer zeker.

3. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ja mag allemaal mee.
    Wij hadden een potje fruit mee. Dit controleren ze onder zo'n apparaat. Hoeft zelfs niet in zo'n seal zakje.
    Wij vlogen vanaf schiphol. Flesje met diksap bij en hier keken ze niet eens naar

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Pakjes appelsap mocht hier de ene keer wel en andere keer niet. Flesje voor baby wel.

Ik neem meestal 2 lege halve literflesjes van water mee in mijn handbagage en die vul ik na de controle gewoon op het vliegveld met water. Gaat ook prima. Of je koopt het in het vliegtuig, ook al kost dat een hoop geld. Op het totale vakantiebudget maakt die paar euro ook niet zoveel uit, denk ik dan meestal maar.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Pakjes mocht hier niet.

Je mag geseald wel 100 ml mee nemen geloof ik, wat je dan kunt doen is die kleine flesjes ranja karvan cevitam kopen, lege flesjes in de hand bagage en zodra je door de poortjes bent op de wc ranja maken met kraan water.

Fles voor de baby en voedig ( ook potjes) mogen wel mee in het vliegtuig

Even gegoogled karvan cevitam GO heet het,

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij mochten zonder problemen een sixpack appelsap mee 1,5 jaar terug evenals een tuitbeker met limonade.

Dit jaar ga ik denk ik voor lege flesjes die ik na de controle vul met limonade (idd zo'n klein knijpverpakking-ding).

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wij mochten vorig jaar juni op rotterdam airport niks meenemen van drinken. Pakjes helaas weggegooid en 2 kleine flesjes op de wc leeggegooid en na de douane weer gevuld.

Op de terugweg vanaf Mallorca mocht er ook geen drinken mee.

8. Armina

Armina Niet meer actief

9. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    pakjes van 200ml mag normaal niet. Voor een baby/peuter maken ze meestal uitzonderingen. Knijpfruit zou je wel kunnen doen, is ook vocht en maar 90ml o.i.d.
    Verder kun je zodra je door de controle bent gewoon water en appelsap etc kopen bij de winkeltjes.

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Babyvoeding, knijpfruit, potje eten, broodjes, koekjes etc mag allemaal. Drinken voor grotere kinderen niet, afgelopen februari was het allemaal erg streng op Schiphol.
    Leeg flesje water en na de douane vullen kan, maar ik koop meestal drinken na de douane.
    Warm water na de douane halen is gratis trouwens, ik had altijd een kleine thermosfles bij me, zodat ik niet afhankelijk hoefde te zijn van iemand.

Deel Deze Pagina