hoe leren drinken met antlekspeen nuby?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Timonneke81, 12 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Hoi,
    Ik heb voor mijn dochtertje een fles gekocht van nuby met handvaten en een antilekspeen. Ik dacht, dit is handig voor onderweg als ze tussenin wat water wil drinken, want mijn avent flessen lekken enorm als je ze gevuld meeneemt. Maar nu kan ze niet drinken van die speen. Ze zuigt er wel aan, maar er komt niets uit. Nu heb ik zelf geprobeerd om met de speen te drinken, en je moet hem eigenlijk een beetje plat drukken tegen je gehemelte (met je tong). In de speen zitten 2 slippen in kruis vorm, en deze komen open als je de speen wat plat drukt.
    Maar hoe kan ik mijn dochter nu leren om met deze speen te drinken?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier is het nooit gelukt, mijn kinderen konden nog niet goed lezen en dachten dat er 'antidrink' op stond i.p.v. 'antilek'.

Antilekbekers vergen een andere drinktechniek, en flink veel kracht om vocht te krijgen. Mij lukte het met verschillende merken trouwens ook niet goed als ik het probeerde. Niet ieder kind vind het prettig, niet ieder kind krijgt het ooit onder de knie. Eigenlijk is het beter om gewoon die tuiten en zo over te slaan, want je leert je kind na of naast fles of borst een lastige manier van drinken aan die ze vervolgens na een paar weken of maanden weer moeten afleren als ze gewoon gaan drinken.

Bij mijn tweede heb ik die dingen dus ook helemaal niet meer uit de kast gehaald. Voor onderweg nam ik gewoon een waterflesje mee en een bekertje, dat ik gewoon inschonk, en we hadden ook een geval met een rietje. Diksap gaven we niet, alleen water of thee, dus als er al eens iets morste of lekte was het geen kleefboel.
    Na een jaar vonden ze die waterflesjes van spa met zo'n bidondopje erg prettig drinken. En die lekken niet, grote mensen gebruiken ze ook.

Deel Deze Pagina