kan ik nu nog overstappen?

Discussie in 'Voeding' gestart door winnythepooh, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

Mijn zoontje van (bijna) 9 maanden slaapt nog steeds niet door, ik weet zeker dat hij genoeg eten en drinken binnen krijgt! Want snachts als hij wakker wordt geef ik hem water en drinkt hij hooguit 60cc. Nu denk ik dat het aan de kv ligt (of ik wil gewoon graag een reden hebben hahaha) maar zou het kunnen?
    Hij krijgt friso nr 2 voor spugen en darmkrampjes (tot 6 maanden dus nr 1). Maar misschien is de voeding te licht? Verteert het te snel? Maar zou ik nu nog over kunnen stappen? Ik weet dat er kv bestaat voor hongerige baby's.

Ik hoor graag van jullie!

Liefs...

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Persoonlijk denk ik niet dat het aan de voeding ligt maar aan een klein beetje gewenning.
    Hij zoekt 's nachts gewoon zijn mama en zijn slokje drinken in de vorm van water.

Voor het geval dat je toch wil overstappen op andere voeding, ik deed elke voeding 1 schep oude vervangen voor de nieuwe voeding.
    Dit deed ik dan een week en dan deed ik 2 scheppen vervangen net zo lang tot ik helemaal over was.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk ook niet dat het aan de voeding ligt. Dan zou hij met dat water ook niet tevreden zijn. Ik denk ook eerder aan gewenning en zijn slaappatroon dat zo gegroeid is..

Met 8-9 maanden zou het tekort aan voeding door de FV wel opgevangen kunnen worden door de bijvoeding. Dan eten ze wel een hapje meer..

Ze moeten juist op deze leeftijd (6-12 maanden) leren dat eten voor overdag is, en de nacht om te slapen.

Overstappen kan wel, maar ik zou eerder kiezen om te kijken of je het slaappatroon kunt veranderen (de laatste fles later), of misschien wat pap in de laatste fles.
    Want van hongerige baby voeding gaan kindjes soms ook meer spugen, omdat het zwaar op de maag ligt.

4. winnythepooh

#4 winnythepooh, 22 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 feb 2010
    het is nog steeds een dilemma, soms slaapt hij door, maar dan is er echt niets anders gegaan die dag, dus dat snap ik niet?
    Ik laat hem ook wel is huilen en soms gaat hij dan weer verder slapen, maar net als vanacht blijft hij huilen en gaat het volume omhoog en wordt het hysterisch en dan haal ik hem uit bed. Ik heb al van alles geprobeerd, vroeg naar bed, wakker maken en late fles, Of laat naar bed en dus laat de fles. De keren dat hij doorslaapt is op 1 hand te tellen in 4 maanden tijd. Zijn lengte en gewicht zijn goed, het is wel een bezig bijtje, kan geen seconde stilzitten en zijn eten/drinken eet hij 9 van de 10 keer gewoon op. Dit is ongeveer zijn schema:

0700 borst (dat is zooooooo minimaal)
    0900 150cc pap
    slapen
    1200 boterham drinken
    1500 fruit drinken
    slapen
    1800 groente yoghurt
    2000 fles 180cc en borst (ook minimaal)
    tussendoor krijgt hij water en een koekje
    en dan wordt hij meestal tussen 00 en 02uur wakker en krijgt hij water (als hij echt niet verder wilt slapen) en dan slaapt hij weer verder tot 0700 ongeveer

5. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Hoi,

Denk niet dat het aan de voeding ligt. Je zou eventueel goede nacht van nutrilon kunnen gebruiken. Heb ik ook een tijdje gedaan maar Jayden heeft ook z'n periodes dat die de ene keer wel doorslaapt en dan weer niet. Zeker de laatste tijd. Vannacht ook weer wakker gisternacht weer niet. Denk altijd maar dat het dan een fase is. Wel een heeele lange fase:D

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Slokje borst geven ipv water?

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ehm ze geeft toch flesvoeding of allebei?

8. winnythepooh

allebei ;)
    ik moet morgen naar het cb ik ga het daar ook is navragen wat het nou kan zijn. Vanacht was helemaal drama, maar goed hij is ook ziekjes misschien dat het nu daarmee te maken heeft? Hij ging pas om 2uur slapen vanacht vanaf 5 uur vanmiddag :s

9. zogelukkig

Mijn zoontje had met 9 maanden een mega-sprong; gillend wakker worden 's nachts, door dromen? al het nieuw geleerde verwerken (ze gaan echt hard nu met kruipen, staan e.d.)? verlatingsangst? tandendrama's?

Vaak was in het kamertje met het licht uit zachtjes praten en zingen en even wiegen en strelen voldoende. Maar als dat allemaal niet hielp, mocht hij gewoon even aan de borst ook al had hij een uur daarvoor nog gehad, werkt altijd! Daarom zei ik dat ook ipv water geven.;)

10. winnythepooh

zogelukkig: ik zou wel willen (de borst geven), maar mijn bv is al sinds oktober terug gelopen en heb echt alles gedaan om het weer op te krikken, maar helaas, zonder resultaat. Ik ben toen bij gaan voeden met fv/kv en sinds hij er allerlei andere dingen bij eet wil hij de borst niet meer (heel af en toe) ik kolf nu nog zo'n 2 a 3 keer per dag en geef dit met een flesje als hij niet life wil drinken, maar met 3x kolven mag ik van geluk spreken als ik er in totaal 200cc uit haal :( we gaan zo naar de dokter, want mannetje lief hoest de longen uit zijn lijf :(
    maar weet je wat het rare is, toen hij enkel bv had sliep hij altijd door en sinds oktober toen ik met kv begonnen ben niet meer:( ik kan hier maar geen verklaring voor vinden:(

11. zogelukkig

Borstvoeding is meer dan alleen voeding he? 't Kan zijn dat ie gewoon mama-honger heeft, gewoon even body-to-body lekker bij mama wil kroelen. Mijn ventje werd met 9 maanden ineens ook weer heel aanhankelijk. Hun wereldje verandert rond die leeftijd hard en dan is terug naar mama een veilig en vertrouwd iets!;)

12. winnythepooh

maar dat is dan al 4 a 5 maanden zo! dat snap ik dan niet?

13. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente

He toevallig heeft Jayden het ook vanaf oktober:((voor die tijd vanaf 8weken doorgeslapen) Maar dacht er toen aan dat het kwam dat ie ziek was en later gedoe met zijn hoofdje. Maar sindsdien is de drama begonnen. Maar dan niet elke nacht hoor. En vaak hielp het om hem bij me te nemen s'nachts maar dan sliep ikzelf niet zo prettig:) Heb trouwens, op anderhalve na dan, altijd flesvoeding gegeven. Maar het blijven ups en downs met de nachten:(

Deel Deze Pagina