mijn mond stond open.

Discussie in 'De lounge' gestart door chantelle, 8 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantelle

chantelle Bekend lid

3 aug 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    We komen net bij onze schoonouders vandaan. We gingen vertellen dat we in blijde verwachting zijn.

We gaven oma een shirt met Hoera ik word weer oma . en opa hoera ik word weer opa shirt .

Ze pakte uit ze keken er na . Schoonpa was heel blij en sprong van de bank en pinkte een traantje weg . En schoonma bleef zitten staren naar het shirt . Alweer 1 ? zei ze . 2 is toch wel genoeg . En dan ook nog is snel op elkaar . Sorry hoor zegt ze maar je krijgt hier echt spijt van . ik en vriendlief hadden dit niet zien aankomen . Ze is altijd zo blij met haar kleinkinderen en het is echt een schat van een mens, maar dit kwam bij haar niet goed aan .

Ja mam zei vriendlief , onverwacht maar harstikke welkom , en vanaf toen heeft ze geen woord meer gezegt . na een kwartier waren we ook weer weg . ik zei in de auto tegen vriend .. dit vind ik echt niet normaal kan ! er kon geen felicitatie vanaf . mijn vriend staat nog helemaal perplex .. en ik kan echt zien dat hij er heel erg mee zit .

Hoe moet ik hier nou mee omgaan . ?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja, laten rusten en er lekker van genieten samen met je vriend!

Hier waren zowel schoonouders als ouders niet enthousiast, bij alle bekendmakingen niet.. eerste vond ik erg jammer, maar daarna kon het me echt niet meer schelen.

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Misschien is oma gewoon geschrokken en denkt ze nu even niet handig na.
    Als ze zo gek is met de kleinkinderen kan ik me niet voorstellen dat ze straks gewoon hartstikke blij is!

En zoniet, dan zou ik zeker even aangeven dat jullie je hierbij erg rot voelen

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Miss kun je haar nog even bellen? En dan eerlijk vertellen dat je nogal geschrokken bent van haar reactie. Miss kunnen jullie er een goed en open gesprek over voeren.

Het kan ook zijn dat sm dit gewoon echt niet verwacht heeft en het moet verwerken en dat ze gewoon gereageerd heeft uit haar eerste gevoel zonder er bij na te denken.

5. Jel

Jel Niet meer actief

Tjonge wat een rotreactie. Van je schoonvader lijkt me een 'normale' en leuke reactie, maar van je schoonmoeder is echt niet leuk.

Misschien kunnen jullie het er nog eens over hebben, wanneer ze het een beetje verwerkt heeft dat ze weer oma word. Gewoon uitspreken dat je haar reactie niet leuk vond.

Wens je sterkte!

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heel vervelend zo'n reactie. Weet precies hoe je je voelt.
    Toen wij bij souders gingen vertellen dat ik zwanger was van Elin kreeg ik van smoeder ook geen felicitatie, maar meer verhalen van laten we het nog even afwachten, je bent nog zo pril bla bla bla ( hadden het verlies van Milou denk nog aardig in hun hoofd ). Was toen ook echt heel teleurgesteld.Gelukkig had smoeder een uur later wel door dat haar reactie nou niet echt leuk was en kwam ze later met een plantje aan zetten en een felicitatie. Maar toch is het eerste geluks moment weg.
    Zou denk zelf de volgende keer dat je haar ziet eerlijk zeggen dat je haar reactie nou niet echt kon waarderen.

is ze oppasoma ? Misschien ziet ze het niet zitten straks op drie kinderen te moeten passen ?

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, toen wij het mijn ouders gingen vertellen van de tweede zwangerschap (hadden een logeerkoffertje gemaakt met setje voor onze dochter en setje voor de baby), was de reactie van mijn moeder: 'Oh, jeetje, nee toch!'. En dat was het.. M'n pa kwam een heel voorzichtige gefeliciteerd uit, maar ook niet echt van harte zeg maar.

Inmiddels zijn ze aan het idee gewend (mag ook wel, verteld met een week of 7-8, nu 31 weken), en vinden ze het wel leuk. Maar kreeg ook al te horen van m'n moeder laatst, dat 2 toch echt wel genoeg is, en er toch echt geen derde moet komen... Euh, dat beslissen we zelf wel ff..

8. chantelle

chantelle Bekend lid

3 aug 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje wel meiden .

Ja ze past op maandag & de woensdag op .
    Daarom had ik juist zo,n reactie van haar niet verwacht .
    Ik denk dat ik het beste kan vragen waarom ze zo antwoordde.

9. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    En bedankt. Vervelend hoor. Ze mag er best een mening over hebben maar dit vind ik niet kunnen. Ookal vind zij 2 genoeg, dan hoeft ze dat nog niet zo bot uit te spreken wanneer jullie haar verrassen met zo'n shirtje.

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Oh bah, wat vervelend zeg :(.

Ik was 6 maanden na de geboorte van de oudste alweer zwanger, ik was ook wel een beetje bang voor "Zo snel alweer????"-reacties, maar die zijn van de kant van onze ouders uit gebleven. Iedereen reageerde superenthousiast.

Ik zou er binnenkort nog eens naar vragen bij je schoonmoeder.

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn eerste gedachte was dat het wat met het oppassen te maken heeft.. Maar dat had ze ook gewoon kunnen zeggen!

12. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Was mijn gedachte ook. Waarschijnlijk is dat voor haar te druk/teveel etc.

13. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Wat een nare reactie.
    Kan me heel goed voorstellen dat dat behoorlijk hard aankomt.

Ik zou het heel even laten rusten en het er dan toch met haar over hebben, voor het helemaal tussen jullie in gaat staan.

14. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Misschien ligt het idd daar wel aan en ziet ze het niet zo zitten om er nog een bij te krijgen...
    Gewoon vragen dus.

Saz zon opmerking maakte mijn moeder ook na de geboorte van onze dochter : zo nu nog 1 en dan zijn jullie klaar. :(
    Ahum....

15. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ik zit je verhaal echt met verwondering te lezen, toch niet normaal die reactie!
    als of zij zich daarmee mag bemoeien....

nou meid, van harte gefeliciteerd en geniet lekker van je zwangerschap!

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ja dat dacht ik ook meteen!

Maar dan had ze niet zo'n reactie hoeven geven.
    Ik snap dat dat echt niet leuk is.

17. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mee eens! Maar ze bedoelde het vast niet zo. Misschien raakte ze een beetje over haar toeren, hoe ze het straks met oppassen gaat aanpakken. En stond ze er niet eens bij stil om even gewoon te gefeliciteren.

Het is ook best een hele opgave om oma's te laten oppassen, vind ik. Zij zijn al lange tijd uit de kids, en krijgen nu kleinkids te oppas, ze moeten er weer helemaal inkomen. Onderschat dat nooit!

18. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

jeetje wat een rot reactie

ik had dit met mijn 1e zoon al
    ik helemaal blij het was nog niet echt gepland maar meer dan welkom wij waren ook echt door het dolle
    ik aan mn schoonmoeder verteld zegt ze en al die schulden dan
    eh welke schulden dan:(
    die we totaal niet hadden ik zeg waar gaat dit over zo iets zeg je niet
    en ben gegaan
    heb ze tijden niks gezegt was zo boos en ontdaan:(
    kan begrijpen je best wat verdriet ervan hebt

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hahahah sorry maar ik moest wel lachen even toen ik de reactie van je schoonma las net. Ze is wel eerlijk hehe maar denk dat ze gewoon ff in shock was

20. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    tja soms zijn oma's er gewoon niet blij mee. Hier is mijn moeder maar een keer komen kijken naar mijn drie maanden oude dochter en ze ziet haar al weken niet. Ze is er blijkbaar ook niet nieuwsgierig naar. Als ik in mijn omgeving zie hoe trots opa's en oma's zijn met hun kleinkinderen, komt dit heel hard aan bij mij. Ik snap ook echt niet dat mensen niet blij kunnen zijn met nog een kleinkind erbij. Is toch juist iets om op trots te zijn.

Deel Deze Pagina