Water koken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door irma55, 19 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. irma55

irma55 Lid

14 apr 2008
    36
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een vraagje over flesvoeding. Ik woon in Spanje, en hier kun je het kraanwater (beter) niet drinken. Voor het flesje gebruik ik natuurlijk altijd mineraal water, maar op de verpakking vd melkpoeder, staat dat ik het water eerst moet koken. Is dit met mineraalwater eigenlijk wel nodig? Ik heb het wel telkens gedaan, eigenlijk zonder bij na te denken...
    Wel kook ik de flesjes voor gebruik netjes uit.
    Alvast bedankt!
    Irma

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Topic verplaatst naar Flesvoeding. De lacatatiedeskundige gaat over borstvoeding en hoe te werk.

De meiden hier, kunnen je vast allerlei tips geven.

Groetjes,
    Elvira
    moderator

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Water uit een fles is in Nederland, als de waterfles eenmaal open is en in een koelkast kouder dan 4 graden bewaard wordt, 24 uur goed om zonder koken (dus even in de magnetron) flessen mee aan te maken.
    Nou is het in Spanje wat warmer, dus ik weet niet hoe het daar zit. Ze zullen waarschijnlijk niet voor niets adviseren het water altijd even te koken! Als de fles al wat langer open is zou ik het so wie so doen.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Of je nou een koelkast in Spanje hebt of 1 in Nederland... 4 graden is 4 graden, toch? En ik neem toch aan dat (om maar even een merk te noemen) de Spa hier van dezelfde kwaliteit is als in Spanje.

Als je het prettiger vind om het te koken, moet je dat gewoon doen. Ik heb in het begin Spa gebruikt, en tot een maand of 5 heb ik het steeds voor 14 uur gekookt. Na die 5 maanden warmde ik het gewoon op in de magnetron. Ik vond het zelf een veiliger idee, maar ik denk niet dat het nodig is.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mij hebben ze op het cb verteld dat je de eerste keer dat je water uit de fles (spa) of het pak (barleduc) gewoon mag gebruiken, al het geen je daarna uit de fles/het pak haalt moet eerst gekookt worden. Eenmaal geopend pak/fles in de koelkast bewaren.

Deel Deze Pagina