straks naar tandarts, brrr..

Discussie in 'De lounge' gestart door frummeltje31, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ja het is weer zover, de halfjaarlijkse controle. Op zich een lieve tandarts (wel een nieuwe), omdat mijn oude tandarts (die echt super was!) helaas vertrokken is bij het centrum. Ik moet mijn nieuwe tandarts nog vertellen over mijn angst, maar dat komt wel goed. Heb verder ook geen last in mijn mond.

Vantevoren moet ik ook naar de mondhyg, en daar zie ik tegen op. Ik heb al een tijdje last van mijn tandvlees (bovenin). Hele klein plekjes die wat ontstoken zijn. Ik stoker me gek, heb nu ook speciale ragertjes op aanraden tandarts, poets met paradontax en gebruik ook de spoeling ervan (goor, maar helpt wel iets). Bij mij is stress ook wel de boosdoener. Mijn mondhyg is heel erg lief voor me (ze kent ook mijn angst), maar wilde misschien kijken of ze me eventueel naar de paradontoloog kon doorsturen. (in de familie zit paradontitis)

Ik ben als de doods dat ik het krijg, dus werk ik hard aan mijn gebit (moet me helaas nog meer dwingen om 2x per dag te poetsen). Ik heb het ook helemaal nog niet en de tandarts had het zelfs over licht onstoken. Maar toch, het komt wel wat dichterbij als ik dan doorgestuurd moet worden. Alhoewel ik ook wel eens er van af wil. Heb nergens last van, hap met gemak ijs af, dus tja. Maar misschien kunnen ze eens een swapje nemen, kijken wat voor bacterien er zijn en dan misschien een antibiotica voorschrijven.

Eigenlijk heb ik gewoon even wat steun nodig, haha. Ben gewoon nerveus..as usual. Moet om 13:00 bij de mondhyg zijn en om 13:40 bij de tandarts. wel lekker beide in een keer! :D

Sorry voor het lange verhaal....:)

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Aaaaaaaaaargh. Nou, ik leef met je mee!!! Ben ook schijtbenauwd voor de tandarts. Meid, hopelijk valt het je mee, klopt de tandarts je op de schouder en zegt: 'ziet er goed uit!'.

En die mondtroela...tja...ff doorbijten!!
    Sterkte hoor!!!

3. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    thanks Smile, komt ook vast wel goed. Inderdaad even doorbijten. maar ben blij als het voorbij is...pfff...

4. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ik ken de achtergrond van jouw angst voor de tandarts niet, maar waar ben je precies bang voor als ik vragen mag? Heeft de tandarts je ooit veel pijn gedaan? Hoop het niet voor je, want dat is echt helemaal niet nodig tegenwoordig. Je kunt voor de meeste dingen prima verdoofd worden en sommige tandartsen werken met een laser om gaatjes te behandelen. Hier voel je echt weinig tot niets van, helemaal niet als je verdoofd bent. Ik verbaasde mij erover dat je van de verdoving ook bijna niets voelt, vond het ook spannend de eerste keer dat ik een gaatje had!

Ik hoop voor je dat alles er goed uitziet en dat je je wat kunt ontspannen vanmiddag. Als je doorverwezen wordt is dat eigenlijk ook alleen maar positief want dan wordt je geholpen, dat is altijd beter dan door blijven lopen met een probleem dat alleen maar erger zou kunnen worden. Voor je tanden moet je goed zorgen, want mijn man en vader zien genoeg jonge mensen die al een kunstgebit nodig hebben doordat zij nooit naar de tandarts gaan uit angst of gemakzuchtigheid (zij maken kunstgebitten ;)). Je eigen tanden zijn altijd nog beter dan een kunstgebit.

Succes meid!

5. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Ha meis!

Ik ben net zo'n schijterd als jij hoor! Vorig jaar is er bij mij ook parodontitis vastgesteld. Maar heb me wel laten behandelen, en door die behandeling ben ik grotendeels over mn angst heen.

Je angst bespreekbaar maken met je nieuwe tandarts is alles wat je kan doen. Je gaat er gelukkig niet dood aan en voor je het weet sta je weer buiten.

Die parodontitis behandeling heb ik onder verdoving laten doen, bij elke spuit kneep mn mondhygie vrouwtje mij keihard in mn wang. Want dan voelde ik de spuit niet! Misschien een handig tip voor jou.

Ik had wel een heel hardnekkige bacterie, mijn tandjes zaten ook los. En dat heb jij niet dus hopelijk is het bij jou gewoon licht ontstoken.

Electrisch poetsen doe ik ook en dat helpt me het beste. De vorige keer was mn bekkie lekker fris en geen gaatjes.

Ik wens je veel sterkte en laat even weten hoe het is gegaan. Kom op meid je kan het :D !

6. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Dank je wel meis! Ik weet zelf n ook niet waar de angst voor de tandarts vandaan komt. Misschien omdat ik vroeger niet zo'n lieve tandarts had. Ik zorg altijd goed voor mijn tanden en ga ook altijd trouw naar mijn afspraken toe. Mijn vorige tandarts (die zo goed was) kon perfect verdoven en boren. Ik voel nooit ergens wat van, zelfs niet toen mijn verstandskies er vorig jaar uit moest (heb er gelukkig maar 2!). Ik denk dat ik nu gewoon nerveus ben voor die mondhyg.

Ik wil gewoon geen kunstklapper in de (verre) toekomst en het liefst ook geen operaties o.i.d. Ik weet dat dat nog helemaal niet aan de orde is en dat ze eerste nog veel andere dingen kunnen. Maar toch, ik hoop gewoon dat het meevalt. Ik weet zeker dat het bij mij ook erg door de stress komt, dan zie je dat meteen terug aan mijn tandvlees en heb helaas ook de laatste tijd veel stress gehad.

7. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Dank voor je opbeurende berichtje meis! Dat helpt erg! Mijn tanden zitten niet los en ik heb ook geen "pockets" nog. (tenminste vorige keer nog niet). Dus dat is alvast positief. Electrisch poetsen doe ik al, :D. Het is prettig te lezen dat het met jouw tanden nu goed gaat. Dat geeft mij ook weer hoop!

Ik laat absoluut weten hoe het gegaan is. I can do it! ;)

8. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Wahah mijn pockets waren 0,7mm dan mag je nog effe schat! ;)
    U can do it! Yes you can!

9. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Ik moet zo ook!! En durf niet

10. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    wow, jeetje :$! daar ben ik inderdaad nog lang niet! (hoop ik haha). volgende keer maak ik een afspraak wat vroeger in de ochtend, dan hoef ik niet zo lang te wachten. Dat is bij mij ook altijd killing hahaha!

11. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    laptop deed daar sorry!

12. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Je kan het meid! we moeten er gewoon doorheen en waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen. Dan hebben we ons druk gemaakt om niets!

Zullen we samen gaan? :D

13. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Tuurlijk durf jij wel! Komt allemaal goed meis! Sterkte en knuffie! x

14. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Daar ben ik weer! De mondhyg was best tevreden, tandvlees zag er bijna weer helemaal roze uit, op 2 plekjes aan de voorkant na! Ik had ook goed gepoetst, alleen onderin (is een moeilijk gebied met tanden een beetje overelkaar heen) blijft het lastig, maar ziet er wel redelijk uit.

En bij de tandarts geen gaatjes!!

Dus ben helemaal blij. Moet wel over 3 maanden terugkomen bij de mondhyg, gewoon om mijn tandvlees gezond te krijgen. Ze zei al dat we nu gewoon op deze weg doorgaan en geduld moeten hebben. dat stress ook zeker de oorzaak is van de ontstoken stukjes. Maar het ziet er dus goed uit en ook zei ze (en daar was ik heel blij om) dat mijn tandvlees netjes aangesloten zit! :D

Ik zou bijna champagne gaan drinken, mmm, misschien lekker een rosetje, kan dat onder werktijd? (werk thuis, :D;))

15. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    *trekt een roseetje open voor dappere frummeltje* ;)

Chapeau dame! Zie je wel, en nu? Lief zijn voor jezelf en stress proberen te vermijden. Zo houd je je vreetsteentjes lekker lang goed :D

16. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    thanks meis, je bent een goede steun geweest! Nu lekker roseetje, :D

Deel Deze Pagina