Drinken jullie elke dag 2 liter water?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

2 liter haal ik niet denk ik, maar 1,5 liter meestal wel. Thee, koffie en water voornamelijk en ongeveer 1 glas per dag puur sap (appelsap, sinaasappel etc)

2. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Idd blijkt erg slecht te zijn!

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    2 liter haal ik meestal wel ja.

4. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ik red het met gemak!

Smorgens begin ik al met een groot glas lauw water van 300 cc achter over te slaan. Voor mijn ontbijt.
    Water is ook het enige wat mij lukt om snel weg te drinken.

En overdag nog 2 3 van die glazen, en dan nog mijn melk, koffie, en thee. zit nu aan mijn eerste mok thee a 300 cc. En straks nog 1 en dan nog ergens in de avond een glas spa rood of christal clear, of water.

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Nee, dat red ik niet.... Ik kom op ong. 1,5 liter met koffie en thee en een enkele keer een sapje... Iedere keer neem ik me wee voor om meer water te drinken, maar ik krijg het maar niet in mijn systeem :) ik vergeet gewoon te drinken...

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee lange niet, sommige dagen drink ik maar 0,5 liter. Denk gemiddeld 1 liter op een dag.

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

2 liter puur en alleen water red ik echt niet. Water ongeveer 750 ml-1 liter, ik neem dan 3 kopjes koffie, 1 glas melk, en een klein glasje cola.

8. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Probeer het wel maar ik kom er de meeste dagen niet aan. Zomers is het geen probleem drink ik zo 2-3 liter ranja weg. In de winter moet ik mezelf echt dwingen om minstens een liter weg te krijgen.

9. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik denk dat ik ongeveer 1 liter per dag drink :)
    Maar geen puur water! Dat krijg ik gewoon niet weg. Ranja, thee, en vooral frisdrank..

10. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nee aan puur water niet. Wel drink ik nu veel thee (heb het de hele tijd koud). Heb een super grote mok van blond, daar gaat zo'n halve liter in. Daar drink ik 's morgens minimaal 1 van maar vaak ook wel 2. Dan 's middags 1 of 2 mokken en 's avonds ook. Dus ik kom wel aan mijn 2 liter vocht. Oh en tijdens het sporten ook nog 750 ml. Oh en dan vergeet ik nog mijn kopjes koffie en mijn glaasje sap tijdens de lunch. Goh drink nog meer dan ik dacht.

11. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Je moet tussen de 1,5 tot 2 liter vocht binnen krijgen maar dat is inclusief het vocht wat in eten zit. Het schijnt zo te zijn dat je geheid problemen met je nieren krijgt als je structureel te weinig vocht binnen krijgt.. Maar goed, ook ik red het minimum vaak niet. Ben niet zo'n drinker.

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.257
    1.019
    113
    Zuid-Holland
    2 ltr water lukt prima! Heerlijk! En inderdaad ook om af te vallen

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

De laatste jaren drink ik minder. Maar ik kom wel rond de 2 liter denk per dag maar dat is inclusief koffie middag drinken avond drinken en water met het innemen van mijn medicatie.

Er zijn wel dagen bij dat ik meer drink nu een pak jus naast mij staan en die vanavond op. Dan kom ik zeker wel over de 2 liter.

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik redt het denk ik wel.

Start altijd met 2 bekertjes water, dan bij het ontbijt een beker melk, dan koffie, lunch met glas jus d'orange, 's avonds thee en nog een glas fris. En verder tussendoor nog regelmatig water.
    Ik krijg ook wel dorst of hoofdpijn als ik te lang niet drink.

En ik probeer nu vaak 2 bekers water tussendoor te drinken ipv 1 ivm borstvoeding. (schijnt dat je voeding terug kan lopen als je te weinig drinkt, dus let extra op).

Ik heb wel het geluk dat ik heel makkelijk een beker water achter elkaar naar binnen kan klokken. Ik heb ook altijd in de keuken en badkamer een plastic beker staan bij de kraan zodat ik makkelijk wat kan pakken en meteen op kan drinken.

Laatst een hele ochtend weinig gedronken omdat we onderweg waren, maar had wel een fles water en plastic bekertjes mee, dronk er zo 4 achter elkaar leeg.

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Mn schoonvader moest een tijd terug ivm gezondheid veel water drinken, zat hij met een kannetje water met daar een rietje in! Nou dan kom ik toch echt niet aan genoeg water.
    Je proeft elke slok. Ook uit een flesje gaat het me niet snel genoeg.

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Nee, daar kom ik echt niet aan..
    Ik ben echt een slechte drinker en vergeet het ook gewoon..
    Probeer daarom altijd een glas neer te zetten zodat ik het zie staan. Ben al blij als ik een liter per dag drink

17. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    daar kom ik helaas ook niet aan. ik drink in de ochtend 1 glas melk en de rest van de dag zo 3 glazen thee.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik drink echt geen 2 liter.Schijnt helemaal niet zo heel goed te zijn voor je nieren om dat dagelijks te doen.

19. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    #59 Nietverwacht, 28 feb 2014
    Laatst bewerkt: 28 feb 2014
    Ik ben echt een enorme natnek en drink gemakkelijk 3 liter op een dag denk ik
    Drink zoiezo 3 tot 4 flesjes water per dag (die spaflesjes) en dan nog rustig een liter cola of bekers aanmaak limo.

Eigenlijk als ik het zo bereken drink ik veel meer weg dan 3 liter..

20. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik heb het leren opbouwen door het motto "na elke plas een glas" je gaat dan vanzelf meer plassen waardoor je ook weer meer drinkt.
    En eenmaal eraan gewend krijg je dorst en voel je je niet lekker als je te weinig drinkt

Deel Deze Pagina