Heb jij ook zoveel problemen met schoonouders/familie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yasminaa, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    ik merk vaak dat vrouwen vaak problemen hebben met schoonfamilie/ouders..hmm
    hebben jullie ook problemen of gaat het juist goed?
    hoe ouden jullie het contact zo goed?!
    accepteren jullie alles wat ze ook zeggen?
    hoe gaan jullie om met de mindere opmerkingen die ze maken?!
    en wat zegt jullie mannen?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Op z'n tijd best wat probleempjes, simpelweg omdat het een totaal andere familie is dan ik gewend ben. Veel formeler, veel kleffer. En dat benauwd me nog wel eens :) Dat we commentaar krijgen dat we daar al een hele week niet geweest zijn, terwijl ik mijn ouders misschien één keer in de maand/6 weken zie. (ook omdat ze 130 km verderop wonen en m'n schoonouders 10 km)

Ik durf niet zoveel tegen ze te zeggen, begint inmiddels wel meer te komen. Mijn man is het meestal wel met me eens, maar meestal maken we er geen woorden aan vuil. Gaat opzich vrij goed, maar de gebruikelijke irritaties zijn wel aanwezig.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Oja, die mindere opmerkingen:

Onder andere dat we écht nog niet aan kinderen moeten beginnen, dat ik nog veel te jong ben, beter eerst m'n studie af kan maken. Ben ik zooooooooooo boos om geworden, alsof we die keuze zelf niet kunnen maken :S maar durfde er toen niets van te zeggen. Heb wel laten doorschijnen dat wij wel aan de gang zijn voor een kleintje en me voorgenomen om er volgende keer echt wat van te zeggen..

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn schoonfamilie woonde zo'n 300km bij ons vandaan.
    We hebben ruzie gekregen over geld sturen naar familie in het buitenland.
    Zij vonden dat ze wel even konden bepalen hoeveel geld wij daarheen moeten sturen....maandelijks ;)
    Er is nu al een jaar geen contact en ze zijn nu bijna 10 maanden geleden geëmigreerd naar Australië.
    Er is dus ook helemaal geen afscheid geweest.
    Eerlijk gezeg missen wij ze niet echt meer, het is goed zo.

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    hier een rot schoonloeder bah ze had vanaf het begin al een hekel aan me omdat ik uit mijn eerste huwelijk 2 kids heb en kreeg toen wat met mijn huidige vriend ga er nu inmiddels al 9.5 jaar mee in 2008 werd in onverwachts zwanger van hem toen waren de woorden die zijn moeder zei wat moet je met een kind je hebt al 2 mongolen ja echt waar helaas wil mijn vriend hebben dat het mijn ene oor in gaat en de andere er weer uit en das heel moeilijk want ze begint nu met mijn dochter te sodemieteren of ze lang of kort haar moet hebben en steeds van die achterbakse dingen zeggen tegen me als mijn vriend net weg is helaas wonen ze ook nog bij ons in de straat en mijn vriend is internationaal dus word constant in de gaten gehouden hoe laat ik op bed ga enz groetjes jolanda

6. girl21

girl21 Niet meer actief

heb geen goede band met mn schoonmoeder, maar ach,, kan altijd erger denk ik dan...

7. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    ooh wauw, ik persoonlijk heb nooit gedacht dat ik een schoonfamilie zou krijgen die alles probeert kapot te maken :s
    ik heb 7maanden lang bij me schoonmoeder gewoond door omstandigheden..
    en het was me een hel.. ik was zwanger in die tijd en heb elke dag wel stress gehad vaak gehuild en heel vaak ook verschut gezet en wel oneerlijk behandeld..
    haar gedrag was opeens ook erg veranderd.. en merkte dat ze het niet kon hebben dat haar zoon ook nu een vrouw heeft zelf en aandacht ook schenkt.. persoonlijk vind ik het erg om zulke gedachtens te hebben omdat ik altijd probeer niet verdacht te zijn of gewoon echt te aardig wil zijn..
    schoonmoeder en schoonzus.. onderdrukte me man echt altijd van jaa je komt alleen voor haar waardoor hij en ik altijd ruzie hadden..
    wanneer hij er niet was gingen ze altijd rotopmerkingen maken .. zoals je kan niet koken of je doet niets.. terwijl ik niets mocht aanraken in de huis van haar.. ze wou niet dat ik ging koken of ging klerenwassen.. vandaar dat ik me eigenkleren maar in zo bedrijf ging doen :S echt afschuwelijk!
    ze heeft ook mijn man problemen en ik tegen 1 van haar vriendin verteld aan telefoon waar ik zelf bij ben.. en zei van vroeger in mijn tijd schreeuwde we nooit naar onze mannen :S en dat was letterlijk een backstabbing .. en wanneer ik jankend in me kamer was en me man kwam en strugglde om te vertllen of niet... heb ik toch gedaan en ging hij haar daar opaanspreken of het echt zo is... deed ze dom..
    ze hebben ook dom rot opmerkingen gemaakt over mijn ouders...omdat ze gescheiden zijn ..hmmm
    echt een hel...
    en ooja over geld trouwens!.. ze belde tijd geleden me man en ze zei je moet geld sturen en hij zei jaa! ... en hangde op en vroeg hoe het met haar ging en wat ze allemaal zei..
    en zei dat hij geld moest sturen.. en ik vertelde me man sorry lieffie maar je weet hoe we staan op dit moment.. we heben ook niets voor ons kind.. werdt hij opeens zo booos onplofte wat..
    en dat is wat ze altijd wel bij ons doet...
    ik weet echt niet met wat voor schoonfamilie ik te maken heb
    op dit moment ik blijf uit hun buurt.. want ze hebben wel genoeg kapot gemaakt.. en zelfs toen ik zwanger was mij stress gegeven..zo erg dat ik even voor checkup naar de dokter en ziekenhuis ging om te kijken of wel goed ging met de baby..omdat ik hem opeens niet voelde bewegen :S

8. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Gelukkig kan ik een ander geluid laten horen; ik heb de meest geweldige schoonouders die er zijn! Ze weten meer van me dan mijn eigen ouders :) (zegt misschien meer iets over mijn contacten aan die kant) en als er iets is, bel ik altijd eerst even met hun...

Toch wil ik alle meiden die het niet zo getroffen hebben even een hart onder de riem steken... de moeder van mijn ex mocht de term 'schoonloeder' ook wel dragen. Ze was erg christelijk (en ik niet), dus was ik geen goede partij. Ze belde constant mijn ex met mededelingen over met wie ik nu weer gezien was in de stad (??!!!) en ik heb denk ik wel 1000x moeten horen hoe slecht ze sliep omdat er een heiden in haar huis kwam en ze zich steeds voorstelde hoe het voor mij later zou worden in de hel... Manipulatief kreng!! :$

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ze wonen op 4000 kilometer afstand en we zien ze 1 keer per jaar, dus nee, niet veel problemen :D

zou soms wel willen dat ze wat dichterbij woonden hoor! Maar het is niet anders.

10. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een 'schoonloeder':$.

Mn ex schoonmoeder was echt een wereldwijf! Niks was te gek en ze stond ook altijd klaar voor ons. M'n 2 oudste kinderen zijn ook dol op opa en oma.

Toen kreeg ik een nieuwe relatie, en dus ook een nieuwe schoonmoeder ... en ik wist niet wat me overkwam:(. Wat een monster. Om een lang verhaal kort te maken, na 2 jaar alles over me heen te hebben laten gaan, heb ik het contact verbroken en ziet ze mij en haar (inmiddels 2) kleinkinderen niet meer. Voor ons geldt: beter geen oma, dan een oma die er haar levensdoel van heeft gemaakt om de ouders ( haar zoon en ik) van haar kleinkinderen uit elkaar te krijgen en te blijven stoken. Mijn man gaat een keer in de zoveel maanden alleen bij haar langs voor een uurtje, en staat gelukkig ook helemaal achter deze keuze. En hij zegt ook dat hij allemaal gaat omdat het z'n moeder is maar dat het geen gevoelskwestie is. Ook tegen haar zegt hij dat het nooit meer goed gaat komen. En ik? Ik vind het heerlijk dat ik niet meer over m'n schouders hoef te kijken waar ze het mes nu weer in m'n rug gaat zetten. Bovendien hoor ik van m'n man dat ze ook nooit vraagt naar de kinderen, en enkel en alleen met/over zichzelf bezig is.

Ow ja, en m'n schoonvader is al jaren geleden van haar gescheiden, met met hem hebben we een heel normaal gezellig contact;). Hoewel hij zichzelf niet echt als opa ziet, aangezien zijn jongste zoon nog maar 8 is.

11. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hier ook geen contact met schoonfamilie.Toen wij vorig jaar in Indonesie zaten verweten ze ons dat wij niks lieten horen(we waren paar weken weg)en waarom moet het altijd van 1 kant komen??
    Altijd vragen ze naar mijn (ex)man en nooit naar mn dochter(is toch hun nichtje).Sinds juni vorig jaar zwegen ze ons dood.Nooit meer wat gehoord tot maart dit jaar;via via hadden ze gehoord dat we terug waren in Holland.Een zwager had mn voicemail ingesproken;alsof er niks gebeurd was?!
    Mn man en ik waren pissed,hebben terug gesmst dat we geen behoefte hadden aan contact,sindsdien niks meer gehoord,lekker rustig zo!
    En zgn overbezorgd naar mn man toe(hij is hartpatient)maar nooit de moeite nemen om contact op te nemen,destijds.Daaag!!

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn super schoonmoeder is helaas overleden :( En de vriendin van mn schoonvader is echt een dom mens die alles beter denkt te weten.
    Gevolg, ik ga daar nooit meer heen, want ik laat me niet alles zeggen. Ze doet heel neerbuigend tegen mij terwijl ze zelf ook niks voorsteld. Onze dochter zien ze zo'n 3 keer per jaar denk ik.
    En mijn man ook, die heeft precies hetzelfde gevoel als ik.

13. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een fijner contact met m'n schoonouders dan met m'n eigen ouders.

Vind het echt zielig voor sommigen, de verhalen die ik hier lees :$

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Niet echt problemen, gaat wel goed. Schoonouders wonen op 1 uur rijden. Ze komen toch zeker 1x per maand. Soms komen ze half onverwachts. Als ze in de buurt zijn bellen ze even of ze langs kunnen komen. Eén keer stonden ze een keer op de stoep, want ze kwamen terug van mijn zwager en wij willen op de route. Vroeger vond ik het erg, omdat ik me schaamde als het een zooi was. Nu is het minder vaak een zooi én ik heb het los kunnen laten. Toen die laatste keer zei ik nog: Over 2 uur moeten we weg, want we hebben afgesproken. Maar dat was prima. Ik had de ruimte om mijn ding te doen (spullen pakken enzo) en we hebben samen geluncht. Mijn schoonmoeder hielp mee afruimen.

Ik heb wel kleine irritaties, natuurlijk ;) Mijn schoonmoeder kan (vooral aan de telefoon) zo ontzetten ouwehoeren :D Ik heb daar vaak helemaal geen zin in. Maar ik ben ook niet van het bellen. Alleen om te zeggen dat je later komt, of een andere mededeling wil doen. Oja, en omdat ze slecht hoort, praat ze soms hard en begint ze ook al te praten als je nog aan het woord bent, en dan zet ze zo hard in, dat je wel moet stoppen met praten. Volgens mijn man is dat, omdat ze er anders bij zijn vader geen woord tussen krijgt :)
    Ik doe daar trouwens niets mee. Zo vaak zie ik ze niet :)

Mijn schoonvader is soms wel irritant, vooral als ie gedronken heeft. Dan denkt ie dat ie leuk is en gaat ie stomme dingen zeggen. En hard lachen als ik dan reageer. Ik heb tegen mijn man gezegd dat ik dat storend vindt en dat ik niet weet hoe ik er op moet reageren. Op zijn advies negeer ik het, en dat helpt :)
    Soms zegt mijn schoonvader iets over of tegen Ilias wat ik niet leuk vind. Dan zeg ik dat tegen hem. Hij kijkt me dan aan, of ik gek ben, maaaaaaar ik merk wel dat ie het daarna niet meer (zo veel) doet.

Maar verder... het belangrijkste is dat zij accepteren hoe wij het doen. Als ze het er niet mee eens zijn, zeggen ze het wel, maar daar blijft het bij. Ze verwachten niet dat wij het anders gaan doen, omdat zij het zo willen. En ik vertrouw heb (althans, mijn schoonmoeder wel) er op dat als Ilias bij hen is, zij ook niet doen wat ik niet wil, zoals snoep geven ed.

15. Maia

Maia Niet meer actief

Wat vervelend dat er zoveel mensen zijn met problemen met de schoonouders.

Ik heb enorm lieve schoonouders. Ze laten ons helemaal met rust en we moeten vooral doen wat we zelf willen en ze willen ons niets verplichten. Ook met Fleur doen ze enorm leuk en houden ze zich op de vlakte, als ik advies wil kan ik het krijgen en zo niet, niet. Ze zijn gewoon enorm aardig.

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hier ook hele lieve schoonouders hoor,gelukkig wel.
    M'n schoonmoeder kan wel eens een beetje claimerig zijn tegenover haar zoon maar voor de rest valt het mee. :)

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn schoonouders zijn verder ook erg aardig hoor, en verder kon ik het goed met ze vinden.
    We zagen ze niet vaak omdat ze 300km van ons af woonden, maar als we er waren was het erg gezellig.

Maar wij vinden dat ze voor ons niet kunnen bepalen hoeveel geld wij naar familie in het buitenland sturen.
    Als het aan mijn schoonmoeder lag, dan leven we zelf in armoede zodat ze in het buitenland in luxe kunnen wonen.
    Toen we zeiden dat we zelf baas zijn over ons geld...en we dus niet van plan waren te doen wat zij wilde, toen wilde ze geen contact meer met ons.
    Ze wenste ons een prettig leven verder.

18. adi

adi Niet meer actief

wow wat heftige verhalen zeg!

Hier prima contact met schoonouders, ik weet niet wat we zonder ze zouden moeten (en ook zonder mijn eigen ouders overigens). Mijn schoonmoeder past hier op 2x in de week, en ze heeft wel wat eigenaardige ideeën, maar zolang in de basis mijn regels worden gevolgd ga ik niet moeilijk doen.
    En mijn s-moeder is een schat van een mens, maar ze behandelt haar kinderen (en dus ook schoondochters) nog steeds als kleine kinderen en probeert mij ook te bemoederen. Ik negeer dat inmiddels gewoon en het werkt prima

19. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Hier dan ook een positief verhaal :) Ik heb hele lieve schoonouders en een heel leuk schoonzusje. Ik heb in de afgelopen 10 jaar eigenlijk nog nooit problemen met ze gehad. Ik voel me er ook thuis en voel me wel zo vrij om gewoon mezelf te zijn. Natuurlijk zijn we het niet altijd eens maar ik kan gewoon zeggen hoe ik ergens over denk zonder raar aangekeken te worden. Eigenlijk niets om over te klagen dus :D

Het lijkt me vervelend als je echt niet met je schoonouders door 1 deur kan... Mijn broers hebben het wat dat betreft minder getroffen met hun schoonouders ;) ....

20. Esin

Esin Niet meer actief

Ik heb gelukkig een hele lieve schoonmoeder en met de rest van de familie zijn er wel wat problemen geweest, maar dat is sinds het overlijden van mijn schoonvader goed gemaakt...

Waar ik me wel aan irriteer is dat ze zo ontzettend plakkerig zijn..
    Altijd maar elkaar willen bezoeken en als je een tijdje niet bent geweest krijg je dat gelijk te horen.... ;)
    Maar ze zijn Turks en bij hun is dat nu eenmaal anders.
    Als ik geen zin heb om te komen dan ga ik gewoon niet, ik hou namelijk helemaal niet om vaak op visite te gaan... ;)

Deel Deze Pagina