Drinken mee naar school continurooster

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Paardenbloem, 27 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Op de basisschool van mijn kinderen stond er per twee a drie klassen zo'n camping koelkastje op de gang. De kinderen die dus wilden konden daar hun beker inzetten. Degene met water of ranja zetten hem gewoon bij hun broodtrommels.
    Anders zou ik denk ik van die plastic ijsblokjes erin hebben gedaan.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ze krijgen beide 2 bekers limonade mee.
    Op school krijgt de jongste water extra tussendoor en andere zoon krijgt nog een beker limonade op school.

Suikers, tja ik maak mij er eerlijk gezegd niet zo druk om.
    Ze krijgen ook wel eens een snoepje en na schooltijd vaak een koekje.
    Eten elke dag wel een boterham pasta of hagelslag en ze zijn eerder te dun dan te dik :)
    Bij het avondeten krijgen ze een beker melk en sochtends en uit school meestal thee.
    Soms een keer sap of optimel.

3. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik snap het, mijn kinderen, man en ik hebben allemaal de neiging om snel dik/mollig te worden. Nu in de vakantie wanneer we eens wat vaker een croissantje of friet hebben gegeten, zie ik het al aan mijzelf en mijn zoontje.
    Daarom let ik er wel op waar mogelijk. Al wil ik er niet heel spastisch over doen hoor..

MamaChantal vindt dit leuk.
  4. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Een beker water en een pakje optimel?
    Optimel is toch ‘gezonder’ dan yogi of iets dergelijks. Dit is wat ik meegeef in ieder geval.

5. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Hier hebben ze op school een koelkastje waar alle zuivelproducten in gaan.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hier ook, maar mij gaat het ook vooral om de tanden. Ik vind het best schokkend dat er kinderen zijn die al gaatjes in hun melkgebit hebben.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Die gaatjes komen niet altijd door suikers etc, maar kunnen ook een andere oorzaak hebben. Hier geef ik ook niet veel ongezonde dingen hoor, dus helemaal mee eens, maar bij een kind met gaatjes in het melkgebit moet je dus niet meteen denken;’Ach, die krijgt te veel suikers!’ of ‘Ach, die ouders poetsen niet goed!’
    Hier waarschijnlijk zwakke melktanden door een hele zware antibioticakuur als baby.

SAARC en Paardenbloem vinden dit leuk.
  8. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ja hè! Mijn vriendin moest met haar zoontje van 3 naar een speciale kindertandarts (vanwege angst) om een stuk of 3 gaatjes te laten vullen:eek::(
    Kan best dat hij een wat slechter gebit heeft, maar die gaatjes komen niet door het water drinken natuurlijk:rolleyes:

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Oh ja ik realiseer me natuurlijk dat er ook andere factoren kunnen zijn waarom kinderen een slechter gebit hebben.
    Maar de hele dag door limonade bovenop snoepjes en koekjes....tja een en een is twee :rolleyes:

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Toen ze een continu rooster hadden gaf ik een beker limonade mee. Deze konden ze op school daarna weer vullen met water. Zuivel kregen ze dan bij het ontbijt.

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Hier door knarsen. Volgens de tandarts hebben we geluk dat hij zo stevige tanden heeft en ze goed poetst.

12. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Hier altijd een Dopper water bij 10 uur en een beker water voor de lunch. Ochtend drinkt hij melk, bij thuiskomst of bso een beker limonade.

Op brood altijd (smeerkaas) of worst. Gaat prima.

13. Wellesnietes

Nou onze kinderen drinken altijd water (af en toe een beker limo op thuis dagen) en krijgen beperkt snoep (en bijna nooit zoet op brood) en toch heeft de jongste met 3 al zogenaamde “kaas kiezen” tandarts vertelde mij dat we daar niks aan kunnen doen en het niet komt door onze voeding en poetsen (zeker niet omdat de oudste een fantastisch gebit heeft) Ik denk dat het dus wel aan meerdere factoren kan liggen.

SAARC, Neuzeke en Paardenbloem vinden dit leuk.
  14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Maar kaaskiezen is ook wat anders. Dan is er iets met de ontwikkeling van de kies (het glazuur volgens mij?) niet goed gegaan.

15. Wellesnietes

Ja volgens mij ook, ze gaf aan door bijv antibiotica dat je dan zwakke tanden krijgt...

16. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Nou,mijn zoontje had ook een gaatje in zijn melkgebit. Moet ik nu boete doen en ben ik een superslechte moeder omdat mijn kind elke dag een snoepje mag?
    Altijd zo makkelijk oordelen.

Lies1611 vindt dit leuk.
  17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Dochter krijgt 1 beker water en 1 beker Optimel lang houdbaar. Dat hoeft niet koel te blijven

18. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    MIjn puber wilde trouwens graag sushi mee als lunch :roflmao:. En nou heb ik een 'freezable lunchbag' gekocht via bol.com. De wand van het lunchtasje is gemaakt van coolpack-spul en gaat dus in zijn geheel in de vriezer. Hij houdt het echt goed koel. Misschien dus ook nog een tip voor iemand :).
    Hema had ze ooit maar heeft ze helaas niet meer in t assortiment, maar op Bol toch nog gevonden.

19. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Hier krijgen ze melk mee, bij de één hebben ze koelkasten op school. Bij de ander niet, die heeft broodtrommel en beker melk in een koeltasje met koelelement mee.

Werkt prima, de melk blijft lekker fris zo. Dus dat zal voor karnemelk ook prima werken!

Limonade tussen de middag begin ik niet aan, zoet drinken bij de dagelijkse lunch vinden wij geen goede gewoonte.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier nog steeds pakjes melk van de aldi ;) . Ook de oudste naar de brugklas inmiddels. Zag ik dat er nu ineens Mulan opstond... hmm maar ok. Ze vind het nog prima.
    En dat ik lauwe melk niet lekker vind, wil niet zeggen dat de kinderen het niet prima vinden ;)

Verder krijgen ze trouwens water mee in een bidon. En soms iets anders, water met een smaakje ofzo. .

Deel Deze Pagina