Hoeveel speelgoed of verschillende sets hebben jullie? hier zijn ze vaak zo uitgespeeld met speelgoed. En/maar als t huis vol ligt met van alles worden ze alleen maar baldadig..(niet weten wat te doen ofzo)
Mijn 5 jarige heeft een bak auto's, een bak met de houten treinbaan, een bak playmobil en heel erg veel knuffels. In de praktijk speelt hij vooral met zijn knuffels, of op de legozolder met lego van zijn broer. De treinbaan en playmobil zijn al maanden de kast niet uit geweest. Auto's wel trouwens, die combineert hij met zijn knuffels. En beneden staat de kapla, daar speelt hij soms ook mee.
Afwisselen js hier het toverwoord. Ik hen veel speelgoed boven staan. Beneden staat standaart het keukentje, spelletjes/puzzels en knutselspul en dan wissel ik af met houten treinbaan, lego, duplo, playmobil, autos met garage, boerderij dieren.
Auto's, dieren +boerderij, disneyspul, lego/playmobil, bak met van alles klein spul, kast met spelletjes en boeken. Verder een doos knutselspullen, maar dat doen we alleen samen. En op zijn slaapkamer staan keukentje en de treinbaan. Playmobil was een tijdje het helemaal, nu is hij weer druk met dieren en auto's. Het wisselt. Baldadig met speelgoed gebeurt eigenlijk niet. Als het wel gebeurt betekent dat hier dat desbetreffend speelgoed een tijdje weg gezet wordt. Ik heb ook uitgelegd dat als hij niet netjes met zijn speelgoed kan spelen, we het beter aan kindjes in arme landen kunnen geven. Dat maakte wel indruk. Soms zijn er wat dingen die wegmogen (vooral knuffels), verder is hij er voorzichtig mee.
Wij hebben veel lego en playmobil. Een klein beetje sylvanian families. Verder poppenspullen, spelletjes, puzzels en een kast met wat losse dingen.
Bak met auto's , bak met gereedschap spulletjes, wat poppen spul en de Duplo! Dit wissel ik elke 3/4 weken!
Bakken met lego, bak met duplo, bak met auto’s, boeken, puzzels, spelletjes, bak met van alle soorten poppetjes en diertjes, bak met blokken, en nog kleine dingen die we her en der verzameld hebben. We wisselen ook wat af, dat gaat wat anders naar boven of even naar de schuur
Inderdaad wisselen. Als er met iets echt niks meer gedaan gaat worden dan gaat het weg. We hebben geen zolder dus als het zo ver is gaat de opbrengst weer in de spaarpot en kan hij voor iets sparen wat hij graag wil. Waar hij veel mee blijft doen is Lego.(6)
Bijna al het speelgoed werd hier niet aangeraakt, dus rigoureus uitgedund en nu er praktisch niks meer over is spelen ze ineens de hele dag. Dochter heeft Lego en Polly pocket, zoon een paar autootjes met mooie garage en twee grote auto’s waar van alles in kan en duplo. Eigenlijk al het overige is voor de sier geloof ik. Ze knutselen en tekenen wel vaak en gaan graag naar buiten, in beweging. En gaan op strooptocht door het huis haha.
40 vierkante meter speelgoed in zijn speelkamer in het souterrain, hij mag alles vrij pakken. Huishoek met keukentje, koelkast en winkeltje etc, verkleedkist, werkbank, bouwhoek met auto's met garages, blokken, houten treinbaan, poppenhuis, stuk of 10 verschillende soorten constructie speelgoed, kapla, Duplo, Lego. Verder ballenbak, houten ikea glijbaan, zandtafel, krijtbord, knutselhoek met veel verschillende materialen deels vrij te pakken. 3 kasten met spelletjes, puzzels en educatieve en motorische activiteiten. Op zijn kamer knuffels, Schleich dieren en dino's en allerlei frutsrls. Op de begane grond alleen wat knuffels overdag die mee tv mogen kijken.
Veel te veel eigenlijk maar overal wordt regelmatig mee gespeeld. Boven staat heel veel playmobil en lego. Een rek vol met prinsessenjurken. En een groot barbiehuis. Dit staat op hun slaapkamers. Beneden hebben we een serre (gelukkig) en dat staan de poppenspullen en 2 poppenwagens. Daarnaast nog 2 kasten vol met spelletjes en knutselspullen. En dan nog 2 lades met rommel Kleine rommel gooi ik vaak al snel weg maar met alles wordt gespeeld en het staat mee niet in de weg. In de woonkamer is geen speelgoed te vinden behalve als ze fijn aan het spelen zijn.
Wij hebben thema bakken en er mag 1 bak beneden staan. Willen ze met wat anders spelen , gaat eerst een bak weg naar zolder. Verder hebben ze een speeltafel met kast waar standaard (ook op thema gesorteerd) speelgoed in ligt waar ze vaak mee spelen. bijvoorbeeld, Duplo, Paw Patrol, autootjes, brandweerman Sam.