Drinken mee voor de broodschool

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Chocolat, 21 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wat voor drinken geven jullie je kinderen mee voor de broodschool/tussenschoolse opvang?

Mijn kinderen gaan nu voor het eerst naar de broodschool en om melk mee te geven lijkt mij niet lekker meer om 12 uur.
    's Morgens krijgen ze limonade, nu had ik normaal altijd de schoolbekers gevuld zoals de drinkbekers thuis (150 ml ongeveer) maar nu heb er dubbel ingedaan en als het op is kunnen ze het vullen met water.
    Anders hebben ze 2 bekers in de schooltas.

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.889
    405
    83
    Melk. Doe dat er echt pas in voor we weg gaan en nooit klachten gehoord.

3. mamiek

mamiek Actief lid

25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    Hier hebben ze een metalen drinkfles, daar zit ranja in, gedurende hun schooldag mogen ze deze altijd vullen met water.

Op school verkopen ze hier voor een paar centen drinken,
    Apfelschorle (biologische appelsap met prik)
    Chocolademelk
    Melk
    SAP.

Ze krijgen hier bij het middag eten ( warm eten) een flesje 0,5liter mineral water (met prik)

Er worden hier verder geen pakjes drinken etcetera mee gegeven

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik haal pakjes melk bij de jumbo en die krijgen ze mee voor tussen de middag.
    In de ochtend 3 x per week water in een Doppler - 2 x per week ranja.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Voor overdag krijgt ze een drinkbus water. Voor tijdens de lunch krijgt ze een appelsapje mee.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier water voor de pauzes. Eventueel 's ochtends melk voor school bij het ontbijt.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier water. Beide bekers. Heel soms een keer sap of cool bear ranja.

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier een Dopper met water.

9. tuc

tuc Niet meer actief

hier water en heel af en toe diksap

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    De oudste krijgt sap mee voor tien uur en (gesteriliseerde) melk voor de lunch. De jongste krijgt chocomel mee (een beker, ze drinkt die in twee keer op - met iets anders drinkt ze veel te weinig op een schooldag, thuis drinkt ze andere dingen ook prima).

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Broodschool? Is dat dialect? Nooit van gehoord :)

Hier krijgen ze een Dopper met water mee voor bij het fruit en overblijven. Ze blijven vier keer per week over, twee keer per week geef ik ze dan een pakje sap mee voor bij het overblijven, de andere keren is het gewoon water.

12. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Haha nee hoor geen dialect.

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier voor de fruitpauze water in een dopper. Voor de lunch niks. De kosten voor de overblijf zijn inclusief melk, thee of water. Wat ze dan drinken moeten ze zelf weten.

14. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik denk het wel, want heb er ook echt nog nooit van gehoord :D

Hier krijgt hij een pop-up beker water of diksap mee voor de groente-fruitpauze en een pakje drinken voor bij de overblijf, verder kan hij dan zn beker bijvullen met water.
    Melk drinkt hij alleen 's avonds voor het slapen gaan, verder niet, en over de dag als hij thuis is ook altijd water, of soms diksap

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heet het ook broodschool ;)

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier voor de overblijf grenadine, taksi, fruitsap, melk met nesquick, gewone melk. Grenadine voor bij 10 uurtje.
    Zitten altijd 2 bekers in de tas op een lange schooldag en een broodtrommel en het 10 uurtje. Ik zie geen problemen daarmee, wat is het dat je tegenhoud 2 bekers erin te doen?
    Gewicht ? Dat is van huis tot school dan gaat het op/ aan de kapstok.

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ben heel benieuwd waar dat woord dan vandaan komt. Heb er echt nog nooit van gehoord en dacht ook dat het uit een dialect vandaan kwam :p

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier krijgt ze een flesje water mee, kan ze zelf bijvullen.

19. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hele lichte ranja en soms ipv ranja sap aangelengd met water. Ze krijgt 2 bekers mee en kiest zelf wat ze wanneer neemt.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn kinderen krijgen een flesje water mee. ( leg die savonds in de vriezer) en is lekker koud overdag om 10 uur en 12 uur. Daarnaast pakje drinken na keuze bijv fristi, wicky etc. Gelukkig lusten ze bijde graag water. Koop de flesjes bij nettorama a 80 cent ongeveer voor 6 halve liters
    Hebben continu rooster dus eten elke dag op school brood

Deel Deze Pagina