noujaaaaa! in de stoel kan ze beter eten dan de wipper!

Discussion in 'Voeding' started by Brigitte1985, Apr 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    Mijn baby krijgt sinds een week fruithapjes. Ik doe het in de wipper omdat ze nog niet zelfstandig kan zitten. In de wipper gaat het wel maar het happen is nog moeilijk. Gisteren en vandaag heb ik haar even in de stoel gezet ( ikea antilop met verkleiner) en toen hapte ze gewoon perfect! Haar mond ging wijd open en ze zat goed recht.

Babies mogen toch helemaal niet zo lang in de stoel als ze niet zelfstansig kunnen zitten. Zij is wel stevig, kan haar hoofdje omhoog halen en vindt het geweldig om erin te zitten.........

2. Bri

Bri Niet meer actief

Moeilijk inschatten, zo op afstand, of je kindje al goed genoeg kan zitten voor in de stoel.

Maar ik kan me voorstellen dat ze in een stoel waarin ze recht zit makkelijker kan eten dan in een wipstoel, waarbij ze vaak alle spieren aanspannen om een beetje rechterop te komen. Dat eet niet lekker ontspannen.

Als jij het idee hebt dat ze aardig recht blijft zitten in de kinderstoel, en je haar er niet te lang (max 15 min, als richtlijn) in laat zitten, denk ik dat het wel moet kunnen in de stoel.

3. Brigitte1985

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    jah ik vind het ook lastig, ben dan bang dat ik haar ruggetje verpest. De wipper staat ook behoorlijk recht, is een baby bjorn en dan op de hoogste stand.......

Ik denk dat ik dan voorlopig toch ff de wipper eerst doe en dan de rest in de stoel....

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is helemaal niet gek hoor dat het in een stoel beter gaat. Probeer zelf maar eens iets door te slikken als je half ligt zoals in een wipper, dat gaat gewoon veel lastiger.
    De kans op verslikken is in een wipstoeltje ook veel groter. Ik kreeg te horen dat ik mijn kinderen daarin niet mocht laten eten.

Een minuut of 5 recht in een stoel kunnen zitten (evt. met wat steun van een kussen of verkleiner) is een van de tekenen dat een kindje er aan toe raakt om iets anders dan alleen melk te krijgen.

Dus als jouw kindje een minuutje of 5 in de stoel kan zitten en dan met smaak eet, dan zou ik zelf die wipper helemaal achterwege laten. Langer dan een minuut of 5 hoeven ze in het begin toch niet te eten.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik deed mijn zoon en dochter destijds op mijn linker been en dan en ondersteunen met mijn linker arm. Potje op tafel en dan zo met rechts hapjes geven.

Idd die houding in de wipper is helemaal niet fijn om te eten.

6. adi

adi Niet meer actief

Hoe oud is ze eigenlijk?

7. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik heb dezelfde vraag? oh zie in en andere post van je dat ze 6 mnd is..toen zat ons meisje ook gewoon in de kinderstoel en allang niet meer in de wipper..

8. Brigitte1985

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    ja ze is 6 maandjes. Vandaag begon ze snel te hangen in de stoel maar in de wipper doet ze echt een beetje irritant haha:D ze gaat zich omhoog drukken in de wipper en in de stoel wordt ze helemaal blij!

Ik vind het toch niet zo'n prettig idee om haar in de stoel te zetten dus probeer het toch te beperken

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    ALs je de stoel niet prettig vind, dan is op schoot zoals Umm schrijft ook een prima manier. Rechtopzittend eten, en niet hangend in een wipstoeltje is echt veel veiliger met het oog op verslikken hoor!

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij gaven het in het begin op schoot. Dan zat hij wel rechtop, maar wel met steun.
    (al at hij in de wipstoel ook prima)

Share This Page