De 15 maanden blues; niet willen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KleineUk, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineUk

KleineUk Nieuw lid

29 jun 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 15 maanden oud weigert s'avonds te gaan slapen. En ik heb het hier helaas niet over een beetje mopperen, zeuren of zachtjes huilen wat na geruststellende woorden weer goed is. Het duurt nu al 5 weken dat hij ineens snachts niet meer doorslaapt maar sinds een week weigert hij om überhaupt te gaan slapen. Hij krijst/gilt/huilt zo hard dat we klachten krijgen van buren. We hebben al geprobeerd hem te sussen, even uit de kamer of juist erin blijven...nog even spelen en dan naar bed of juist verhaaltje lezen of iets vertellen in bed maar niets helpt. We kunnen al 1-2 uur aan het bedje zitten maar zodra we opstaan is meneer wakker. Ook als we hem juist laten huilen, en hij na 45 min aan één stuk (4 uur met onze aandacht) alsnog zelf in slaap valt is hij na 2 uur weer wakker en begint het circus weer opnieuw.Ik wil uiteraard de buurt niet tot last zijn, ben al naar HA geweest of hij iets onder de leden heeft en vindt het vooral ook voor ons zoontje zo sneu maar ik ben echt ten einde raad. Ik zit er zelfs over te denken om vakanties hierdoor te annuleren...
    Iemand nog tips????

2. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Geen tips.. wel herkenning (in iets mindere mate)
    Zoon was s nachts tot ongeveer 2 weken geleden een voorbeeldige slaper.. oke, hij sliep nooit uit, maar sliep altijd van 7 tot half 7 door..
    Overdag sliep hij standaard van 10-11 en van 2-3..
    Hij is volgende week 15 maanden, en alles ligt op de schop mbt slapen.. overdag.. geen pijl op te trekken.. de ene dag slaapt hij 2 x een uur, de volgende dag 1 keer 2 uur, dan weer 1 keer 1 uur.. en op verschillende tijdstippen..
    S avonds ligt hij nu soms wel een uur te zingen (gelukkig huilt hij niet dan) maar hij wordt nu s nachts wel 2-3 x gillend wakker, en om 5 uur s ochtends staat hij op..
    Ik gok de 15 maanden sprong..

3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.712
    4.030
    113
    Overijssel
    Hè wat lastig! De druk die je voelt als de buren ook nog eens beginnen te klagen. Hier hetzelfde vanaf 9 mnd ( nu 17 mnd) hij slaapt eerst in z'n eigen bed en als hij wakker wordt komt hij bij ons in bed.
    Niet ideaal maar ik vind het niet zo erg,we slapen tenminste!

4. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Begon hier ook rond de 15 maanden. 's Avonds niet meer willen gaan slapen, heel vroeg (en doodmoe) wakker worden en overdag heel wisselend. Ik heb nu - vrij radicaal - besloten om van 2 naar 1 slaapjes te gaan. Iedere dag rond hetzelfde tijdstip doet ze dit slaapje. Ze slaapt dan 1,5 uur en de verdere dag niet meer. Hierdoor gaat ze weer zonder morren slapen en blijft ze 's ochtends iets langer liggen.

Sommige dagen is ze echt heel moe en chago rond het avondeten (youtube biedt uitkomst :)), maar meestal gaat het goed!

Deel Deze Pagina