wanneer overstap van antilek naar gewone (tuit)beker?

Discussie in 'Voeding' gestart door hanna76, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ons zoontje (9½ maanden) krijgt al een paar maanden drinken (water, thee, diksap, opvolgmelk) uit een antilekbeker.
    Ik was toen nog niet begonnen met een gewone (tuit)beker omdat hij nog niet goed kon zitten. Inmiddels kan hij wel goed in de kinderstoel zitten; nog niet gewoon op de grond. Verder krijgt hij de antilekbeker nog niet leeg als hij in de kinderstoel zit. Daarom leggen we em vaak in de wipstoel. Dan ligt hij verder achterover en drinkt hij zo de antilekbeker leeg.

Moet ik nu inmiddels al de volgende stap ondernemen om naar een gewone tuitbeker te gaan? Gisteren hebben we dat al geoefend toen hij in de kinderstoel zat. Hij drinkt er op zich goed uit. Krijgt em weer niet helemaal leeg en gooit de beker zo op de grond als ie er genoeg van heeft. Gevolg: overal plakkende diksapdruppels. Of hij draait de beker op z'n kop om de onderkant te bekijken.

Wat is eigenlijk het voordeel van een gewone tuitbeker?

Of... moeten we al met de difrax-oefenbeker beginnen? Wat ik me daarbij afvraag is hoe hij em vast moet pakken. Er zitten geen oortjes aan...

Hoe doen jullie dit? Het liefst zou ik gewoon door blijven gaan met de antilekbeker. Dat gaat gewoon goed hier. Kan ik em gewoon z'n gang laten gaan. Zonder dat het een bende wordt... ;)

Kortom, hoe doen/deden jullie dit?

Groetjes,
    Hanna

2. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Ik weet niet meer precies wanneer wij met antilek en gewone tuitbeker begonnen, denk met een maand of 7. Pas echt een succes denk ik met een maand of 8 en idd ook vaak nog even in de wipstoel of op de arm om de beker goed leeg te drinken.

Voordeel hier was dat ik maar zelden een sapje gaf, veelal water en dat geeft iig geen kleefdruppels. Maar ook hier werd de onderkant van de beker graag bekeken. Mijn zoontje is nu bijna 15 maand en drinkt melk uit gewone tuitbeker en gooit hem dan ook nog weleens halverwege op de grond.

De oefenbeker hebben wij ook in huis en ook die gebruiken wij. Eerst alleen met water. Wij hielden de beker aan zijn mondje zodat hij zelf kan drinken en dan een spuugdoekje of washandje eronder om te voorkomen dat bij geknoei meteen de hele trui van hem nat was. Ik moet zeggen dat knoeien ging hier heel snel over en nu kan hij heel goed zo uit een beker drinken. Ik zal de melk tussen de middag ook maar in een gewone beker gaan geven zonder tuit.

Kortom: gewoon oefenen en dan lukt het vanzelf. Geef het even de tijd. Ging het hier af en toe een dag wat minder dan schonk ik het drinken gewoon over in een antilek.

Succes!

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ben ik weer. Even een nieuwe vraag: kun je ook de gewone tuitbeker overslaan? En dus van de antilekbeker naar een difrax oefenbeker gaan? Ik vind dit gewone tuitbekers zulke ondingen... Hij gooit er namelijk mee...
    Dus oefenen met de difrax oefenbeker en als dat niet gaat gewoon de antilekbeker...

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.380
    36.248
    113
    @hanna: dat is beter zelfs! Mijn zoontje heeft ook nooit uit een tuitbeker gedronken, direct uit een beker. In het begin is het veel knoeien, maar ze leren snel.

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Dus gewoon antilekbeker doen en verder steeds gaan oefenen met de difrax oefenbeker, net zo lang totdat ie dat begrijpt? En ondertussen steeds de antilek?

Deel Deze Pagina