Harde buiken/gevoelige baarmoeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madeinheaven, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madeinheaven

20 mrt 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

Ik ben nu 34 weken zwanger van de 2e! Bij de 1e zat de placenta voor dus voelde ik de kleine niet zo. Nu zit ie achter en voel ik veeeeel meer! Nu moest ik wat eerder stoppen met werken ivm met harde buiken. Op 1 avond had ik er ineens 40..! Geen pijn hoor maar steeds elke minuut een keiharde buik. soms ¨half¨. en krijg er een enorm bonkend hoofd van. Soort opvlieger ook ;) Nu is de kleine erg druk en zei de echoscopiste laatst tegen me dat t niet zo gek is dat ik dan snel harde buiken heb. (nooit pijnlijke) Ook als ik druk ben krijg ik t snel. Op een normale dag niet meer dan ongeveer 7 vooral in de avond en dat was ok volgens mijn vk, aangezien ze ook geen pijn doen. Nu, het wordt iets lastiger de harde buiken.. Zeurderiger laag in mn buik... (hij ligt ook al heel laag, het hoofdje is al niet meer te meten...;) )

Nu zit ik maar; zijn t indalingsweeen, oefenweeen, gewoon harde buiken, de baby die aan t woelen is en mn bekken dus ook gevoeliger?? of is t gewoon puuuur het voorwerk? Ben zo ¨bang¨ dat ik straks ineens beval ofzo omdat t best een drukke bedoeling is daar in mn buik. ;) Wie kent dit gevoel, of heeft t zelfde of heeft er gewoon verstand van? Ja tuuuuurlijk kan ik t aan mijn VK vragen en dat doe ik ook steeds als ik er ben.......... Alleen nu ben ik daar niet ;) en wilde ns kijken wie t zelfde heeft!!! Dusssssssssss laat u horen :)

liefs!

2. madeinheaven

20 mrt 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oja zelfs als ik een beetje moet plassen krijg ik al een harde buik! Urine is gecheckt en geen blaasontsteking.. ;)

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier heb ik het ook (al vanaf 20 weken, maar wordt wel steeds erger). Met name als ik heb gelopen of huishoudelijk werk heb gedaan. De harde buiken gaan dan nog wel even door. Ook als ik 's nachts opsta om naar de wc te gaan krijg ik zo ineens uit het niets een harde buik. Van de vk mag ik geen zwaar huishoudelijk werk meer doen al weet ik niet eens of het wat doet. Verder geeft ze ook aan dat ik vrij snel weer zwanger ben geraakt (na 10 maanden) en dit een trigger kan zijn. En ook dat je ongemerkt meer doet dan in je eerste zwangerschap wat betreft tillen, bukken etc. met je dreumes.
    Daarnaast gewoon een vrij gevoelige baarmoeder waarschijnlijk. Sterkte en hopelijk over een week of 4/5/6 een kindje in je armen!

4. madeinheaven

20 mrt 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    jaa hier ook! mijn zoontje is 1.5 jaar nu! dus ook redelijk kort op elkaar... was op zn 1e verjaardag weer zwanger :) ze doen bij jou ook geen pijn? ik heb het ook als ik opsta indd ineens een harde buik.. ja lijkt me heerlijk als ie met 37 weken zou komen hihi... hij is wel wat klein, niet te hoor, dus beter blijft ie nog wat langer...

5. madeinheaven

20 mrt 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik mag ook maar 1 ding op een dag doen van mn vk.... alleen is dat mega lastig met een kleine.. dus dat lukt niet! mn vriend doet wel mega veel maar dat lukt ook niet altijd... tis gewoon niet anders..

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nee niet pijnlijk. Heb wel een belinstructie meegekregen voor als ik bloedverlies of vochtverlies krijg, maar ik heb het gevoel dat deze gewoon blijft zitten tot in 2014

7. madeinheaven

20 mrt 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    ja uiteraard, ik ook.. ik ben blij als ie er is! haha.. heb jij een grote buik? is t lichamelijk ook nog eens zwaar?

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha. Ik heb wel een pittige zwangerschap. Al erg moe, maar dat is herkenbaar van de vorige zwangerschap. Volgens mij geen grote buik, maar draag wel heel hoog (onderkant baarmoeder is helemaal leeg).
    En jij?

9. madeinheaven

20 mrt 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik heb nu een kleine buik.. bij de 1e was t mega, kind was 4340 gram met 38 weken geboren....... !! had ook ellende, zwangerschapsvergiftiging en bekkeninstabiliteit.. nu gaat t stukken beter. baby is ook klein dus allemaal niet zo zwaar. en niet zo mega veel aangekomen haha

10. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook veel harde buiken, al vroeg in de zwangerschap begonnen. Ook heel veel en heel snel buikpijn. De verloskundige zegt tegen mij dat het er bij hoort (of ja, kan horen) en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Behalve als er echt een vaste regelmaat is of als de harde buiken pijn doen. Gevoelige baarmoeder dus, heel irritant inderdaad ;).

11. madeinheaven

20 mrt 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jaa precies!! Super irritant!! Hoef mn kont maar te keren (bij wijze) en heb een harde buik.... heb ook een kleine buik. Naja klein.... weinig vet en placenta achter. Dus echt een en al baby! Als hij beweegt lijkt t soms ook een een harde buik! Omdat ie dan zo op de oppervlakte ligt... herkenbaar? Dan is de ene kant van mn buik keihard en de andere kant niet..

12. madeinheaven

20 mrt 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoever ben je leanna? Als ik t goed zie geen banner? Of t komt door mn telefoon... hihi

13. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Och jee dit vind ik heel erg herkenbaar enige verschil is dat die van mij wel pijn doen.

Vorig jaar was ik zwanger van mijn dochter en had ik vanaf 18 weken continu pijnlijke harde buiken. Zh in en Zh uit. Gelukkig leek niks op een vroeggeboorte en kwam het waarschijnlijk omdat mevrouw erg druk was.
    Ik heb de harde buiken gehouden tot het einde. Ik kreeg ook het advies wat rustiger aan te doen. (gaat makkelijk met al twee rondlopende kids en een verhuizing)

Nu ben ik opnieuw zwanger en ben ik 3 weken na mijn dochters eerste verjaardag uitgeteld. Opnieuw weer mega veel echt pijnlijke harde buiken die ik moet wegzuchten. Let op ik ben nog maar 23 weken zwanger.
    Ik krijg zelfs niet meer het advies om rustig aan te doen. Ik mag gewoon alles doen. Deze vk vind verder onderzoeken ook niet nodig.

Overigens is dit mijn eerste zwangerschap met placenta aan de achterkant. Bij mijn andere drie kids lag hij voor.
    Baby ligt werkelijk met zijn neus tegen de uitgang (al vijf weken) De bovenkant van mijn baarmoeder is dus compleet leeg.
    Overigens hier wel een fors kind.

Heb ervaring met weeën met 28 weken.

Ieder vk reageert anders en de 1 maakt er een probleem van en de ander (vooral de ietwat oudere generatie hier) zegt gewoon doorlopen.

Heb ook geen keuze met drie kids waarvan eentje nog geen 9 maanden is!

Worden nog lange weken!!!!

Hier trouwens elke drie minuten wel een harde buiken, in rust of bij beweging. 5 minuten staan of lopen is ook wel de max. :(

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

ik heb dat ook als'ie hard beweegt. Dan word mijn buik ook hard. Blijft vervelend, maar goed zolang er verder nog niks gebeurd vind ik het prima;)

15. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Hier ook behoorlijk wat harde buiken op een dag. Vervelend maar niet pijnlijk. Soms echt de hele tijd achter elkaar, soms gewoon random of als ik weer eens naar de wc moet.
    Even op de bank gaan relaxen met een warme pittenzak helpt meestal wel;)

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier grapte de verloskundige al dat ik vanaf 37 weken helemaal los mocht gaan, want dan kon het zo op gang komen. Nou ja we zullen zien of we er dan nog energie voor hebben.

17. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier trouwens ook een kleine buik, met de placenta achter. Vooral baby dus. Ben nu bijna 32 weken zwanger.

Deel Deze Pagina