wie herkent dit? Noa is nu bijna 11 maanden en wil eigenlijk niets meer, behalve yoghurt, van de lepel eten. ook brood gaat er nog maar moeilijk in. Haar fruit en haar avondeten weigert ze ook. In de avond wil ze nog wel gekookte groenten (broccoli, bloemkool, worteltjes, courgette) eten, maar alleen maar zelf. Haar flessen drinkt ze nog wel goed, maar dit zijn er maar 3 per dag (van 180). Is dit iets om me zorgen over te maken of hoort het er gewoon bij?
Denk eerlijk gezegd dat het er gewoon bij hoort meid. zo te lezen is het een heel eigenwijs ding wat graag dingen zelf wil (groente zelf eten) ik zou zeggen laat haar maar gewoon even gaan met dingen zelf eten, misschien wil ze andere dingen wel eten als ze het zelf mag doen, en ze krijgt nog 3 flessen per dag van 200 dus ze krijgt echt wel haar vitamines binnen. Het enige wat ik niet zou doen is omdat ze al bijna een jaar is overgaan op gewone melk ipv opvolgmelk zolang zij zo slecht eet. heel veel succes
bedankt voor je reactie! en bedankt voor de tip om nog niet op normale melk over te gaan. Wat ze aan groenten eet is niet echt heel veel hoor. Maakt dat dan echt niet uit voor de vitaminen? Ze eet haar fruit ook niet.. En vlees of vis krijgt ze dus ook niet binnen momenteel.. Duurt zo'n periode lang? Of is het geen periode, maar gewoon haar karakter..
Meestal is het gewoon een periode dat ze niet of slecht eten en gaat het wel weer over en eet ze zo ineens weer normaal en misschien wel weer meer dan normaal. Tis in ieder geval belangrijk om die opvolgmelk nog wel even te houden want die stoffen die daarin zitten zit natuurlijk niet in gewone melk. Ik ken jou en je kindje niet, dus het beste kun je het toch even aan de ha vragen of er toch niet iets anders aan de hand is met je kleine. Maar omdat jij zegt dat ze wel haar groente zelf wil eten en de flessen ook gewoon wel opdrinkt is dat in ieder geval niet verontrustend of wat dan ook. succes met de kleine
Nou hier hetzelfde hoor, ineens is alles weer anders. Warme hap was toch al niet favoriet, maar nu is de boterham en yoghurt ook moeilijk hoor.... Zal wel een fase zijn. Melk gaat inderdaad wel goed. Maar het maakt je toch een beetje onzeker, zal alles wel goed zijn... Maar goed zal wel een fase zijn... hier dus ook.