Ik wil even mijn schema voorleggen want ik heb zo'n idee dat Luc teveel melk binnen krijgt. We zitten sinds een week volledig op halfvolle melk (dus geen friso meer erbij): 07.00 uur: bambix pap met 180 cc halfvolle melk 10.30 uur: fruithapje 12.00 uur: 1 boterham met 60 cc halfvolle melk 13.00 uur: 140 cc halfvolle melk 15.30 uur: soepstengeltje of iets met beetje diksap 18.00 uur: met de pot mee eten 19.00 uur: 180 cc halfvolle melk Het gebeurt regelmatig dat de fles van 13.00 uur vervalt omdat hij dan bijv. slaapt. Dus ik heb niet het idee dat het echt nodig is. Volgens mij lees ik hier dat 300 cc max is aan zuivelproducten? Hoor graag jullie advies. En oh ja, met dit benauwde weer krijgt hij tussendoor wel wat meer thee of diksap. Groetjes
Is er een reden waarom je pap geeft 's ochtends? Hij kan toch net zo goed een boterham eten? Overigens 300 ml zuivel, daar zit je zo aan, yoghurt,kwark,karnemelk,kaas,mag je allemaal meerekenen. Het komt overeen met 2 kleine bekertjes melk.
Ik vind het een mooi schema maar wel wat veel melk. Krijgt Luc na het avondeten ook nog een toetje zoals yoghurt/kwark/danoontje? Dan zou ik die fles van 19.00 uur laten vervallen. Die is er bij ons trouwens al een hele tijd vanaf.
Hij vindt 's ochtends pap erg lekker (groeipap) vandaar dat wij dat ook nog zo doen. Na het eten geen yoghurt inderdaad, misschien als we dat erbij zouden doen dat hij inderdaad zonder de laatste fles kan? Laatste keer cb was half juni (net geen jaar) en toen kon in het zo nog houden maar nu twijfel ik daar wel aan.
Emiel is iets jonger en eet nu: 7.00 uur 180cc water/6 schepjes opvolgmelk en 6 schepjes Bambix peuterpap 12 mnd 9.30 uur tussendoortje (fruit) + diksap 12.00 uur 1 boterham + 180 cc water/6 schepjes opvolgmelk 15.00 uur tussendoortje (soepstengel o.i.d.) + diksap 18.00 uur 1 potje (8 mnd) of vers + yoghurt Omdat hij pas om 20.30 uur gaat slapen krijgt hij soms nog een flesjes van 140 cc opvolgmelk. Of om 20.00 uur een halve soepstengel en diksap. Tussendoor met het warme weer ook nog diksap. Eigenlijk wijkt ons schema weinig af van dat van jou.
Klopt alleen geef jij water en ik halfvolle melk , of bedoel je met opvolgmelk dat ook? Ik gebruikte altijd Friso maar daar ben ik sinds een week vanaf (rustig afgebouwd vanaf 12 maanden). Ik heb nog even gebeld naar het cb en hun adviseerde mij om de avondfles te laten vervallen (heb vaak ook het idee dat die niet meer nodig is), dus dat ga ik vandaag maar eens proberen. Groetjes