Is hier iemand met ervaring? Onze zoon is in oktober geboren met een slokdarmafwijking. Om een lang verhaal heeeeeel kort te maken; Hij heeft de fles een paar keer gedronken, maar omdat hij erg ziek is geweest, zijn ze daar mee gestopt in het umcg. Nu moet hij weer uit de fles leren drinken. De logopedist word sowieso ingeschakeld, maar wellicht dat hier moeders zijn met ervaring en/of tips? Opzich sabbelt hij wel aan de fles, maar hij slikt het niet door...
Hier wel ervaring, mijn jongste heeft vanaf 11 weken niet meer gedronken, voor die tijd borstvoeding en 2 keer een flesje gehad. Toen ze ongeveer 7,5 maand was begon ze weer te drinken, wij zijn met een open beker begonnen vanaf 5 maanden (wat toen natuurlijk nog niet lukte) en rond de 7 maanden begon het wel te lukken. Toen ze 8,5 maand was kon de sonde eruit. De beste tip die ik kan geven is, niet pushen of gefrustreerd raken. Je zoon heeft nu wel de leeftijd om uit een beker te gaan drinken, dus dat zou ik gaan proberen. De fles is veel te moeilijk om daar wat uit te krijgen, het lijkt simpel maar voor een baby die eigenlijk nooit gedronken heeft, is dat dus niet zo. Je kan ook pap met een lepel gaan geven, krijgt hij weer wat binnen en is goed voor de mondmotoriek en het slikken, hij moet er aan wennen om weer wat in zijn mond te krijgen. Aan een nat washandje laten zuigen is ook goed. Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel.