Hoi! Mijn dochter is nu 11 maanden en een paar dagen oud en krijgt naast brood/fruit/avondeten/yoghurt nog 3 a 4x borstvoeding. Nu wil ik dit graag gaan afbouwen, omdat ik er wel een beetje genoeg van heb Maar het cb is héél stellig: geen koemelk vóór het eerste levensjaar. Ook niet om te introduceren, bijvoorbeeld een scheutje melk door de thee. Op internet vind ik echter zoveel verhalen dat die 12 maanden grens helemaal niet zo streng is, zeker niet als je geen hele voeding gaat vervangen. Ik twijfel nu wel een beetje. Zal ik toch beginnen met het wennen aan gewone melk? Of wachten tot dr verjaardag? Hoe erg is het nou om er vier weken eerder mee te beginnen? Er zitten trouwens wel erg veel allergieën in de familie, zouden ze daar rekening mee hebben gehouden?
Ik heb het gewoon gedaan, ik weet niet waarom het slecht zou zijn. Misschien is het niet hoe het hoort, maar ik vond die paar weekjes niet meer uitmaken.
Dat kan gewoon, dat CB lult een eind weg. Zeker om te introduceren (niet als vervanger van de flesvoeding) is helemaal niets mis mee
Zeker kan dat gewoon hoor! Hier ook vanaf 11 maanden aan halfvolle melk laten wennen. Krijgt ze nu ook nog geen yoghurt of kwark dan? Hier kreeg hij dat vanaf een maand of 7-8, dus als hij er niet tegen had gekund had ik dat allang moeten merken. Dus dat zou je ook nog eerst kunnen proberen als ze nu nog helemaal niks aan koemelk krijgt.
Mooi, ik was er stiekem toch al mee begonnen. Mijn vriend had koemelkallergie, zijn broertje, mijn moeder en mijn zusje ook. Dus het is wel iets om voorzichtig mee te zijn. Maar yoghurt gaat er ook probleemloos in. Er zat een nieuwe, erg jonge dame, dus misschien was ze daarom wel zo precies?
Die laatstw weken maken ook niks meer uit. Cb zegt dat omdat jij bij een foute reactie op koemelk hun "aansprakelij" kunt houden.. Bescherming
En bovendien.. als ze gewone fv gekregen heeft, of borstvoeding zonder dat jij op koemelkvrij dieet was, is ze allang blootgesteld aan koemelk. Een eventuele allergie was er dan al uitgekomen.
Hier vanaf 11,5 maanden koemelk gegeven, ik had geen zin om te kolven. Hier ging het er orobleemloos in. Die 12 maanden zijn een richtlijn, de eiwitten in koemelk worden moeilijk opgenomen voor die leeftijd, maar een paar weken meer of minder zal echt geen ramp zijn. Houd het gewoon goed in de gaten, huilt je kind niet meer, geen opgezwollen buikje, normaal poepen etc.
Hier ook met 11 maanden langzaam begonnen, tussen de middag kreeg ze bij haar boterham een flesje gewone melk gemengd met kunstvoeding.
Hier bij 10 maanden al af en toe door het eten. Dan hoefde ik bijvoorbeeld geen aparte portie gehaktbrood oid te maken. De opvolgmelk zijn we bij bijna 12 maanden gaan afbouwen, maar onze dochter krijgt nu nog steeds een fles dreumesmelk met pap in de ochtend