Hoi Hoi, Nick is 8 maanden en volgens mij heb ik vernomen dat ze rond die leeftijd nog zon 500 of 600 opvolg melk moeten krijgen. Dat is dan dus smorgens 210ml water en 7 scheppen. Rond half 2 180ml water en 6 scheppen en savonds half 8 210ml en 7 scheppen. Dan zit ik dus rond die 600. Maar met dit warme weer krijg ik de fles van 180 ml er niet in en ook niet koud. Eigenlijk te kort dus.... :x Verder drink en eet hij goed. Nu dacht ik zo als hij nu aan 500 genoeg heeft en dat mag dan hoog ik de flessen van smorgens en savonds op naar 240 water en dan zit hij aan zijn 500. Snappen jullie het nog. Is het ook niet te vroeg voor een kindje van 8 maanden 2 flessen opvolgmelk. Hoor graag van jullie. gr san
Je kan prima 2 flessen opvolgmelk geven hoor, de kinderarts adviseerd ons om minimaal 500 cc zuivel per dag te geven. Dat kan dan dus bijv. 300 cc opvolgmelk zijn en een toetje na het eten. Tess komt aan beide niet en daarom geven wij vitamine D extra
Dat is ook eigenlijk zo ja, hij krijgt na het warm eten nog een toetje en dat gaat ook op, en bij het broodje smiddags proberen we nu uit een bekertje te laten drinken en daar doe ik net 30 ml water en 1 schep opvolgmelk in en dat gaat ook op zonder te knoeien. Ik wil dat op gaan hogen zodat de andere flessen dan minder kunnen. Heb ik het toch goed gehad. Bedankt.
Mijn zoontje zat vanaf iets meer dan 7 maanden op 2 flessen (1 x pap 180ml/6 + bambix en 1 fles 180ml/6) Nog altijd een lekker ventje