morgen gaan we voor het eerst ons meisje een groentehapje proberen te geven. potje olvarit worteltjes. maar de eerste keer hoef ik natuurlijk alleen een beetje uit het potje te halen. warm ik dat op in een bakje in de magnetron? en moet het ongeveer zo warm zijn als de fles? en een potje kan ik na opening toch nog 1 dag bewaren? en dan de laatste vraag. is het erg om verschillende merken potjes door elkaar te gebruiken? heb nu nl olvarit maar heb een bon van friso gehad dat ik ook 2 potjes gratis kan halen dus vandaar... sorry voor de domme vragen
Hoiii Domme vragen bestaan niet Aangebroken potjes kun je idd maar 24 uur bewaren in de koelkast. Ik zou het potje ff door roeren en er wat uit halen wat je nodig hebt en dan warm maken in de magnetron, en na een tiental sec ff roeren en kijken of het warm genoeg is. Volgens mij kan het geen kwaad om verschillende potjes te geven. Persoonlijk zou ik het voorlopig bij 1 soort houden omdat je net begint met eten geven. Soms verschild de structuur of smaak wel eens. Maar miss dat anderen die het ook deden geen problemen hebben gehad. Ik maak het nu zelf dus heb geen groente potjes. Liefs wolly
ben ook van plan om meer zelf te gaan maken maar zo voor de eerste keer.... en had de potjes gekregen vandaar
hoi daar, weet niet of je nog wat aan mijn antwoord hebt, maar volgens mij zijn sommige groentenpotjes 48 uur houdbaar na openen (koelkast) Ik deed het zo: openen, doorroeren, paar lepeltjes eruit en omdat het zo weinig was deed ik het in een theeglas dat ik in een pannetje water op het vuur zette. Inmiddels eet ze halve potjes, dan doe ik gewoon de helft in een bakje in de magno. Wat ook erg handig is is zelf wortels koken, pureren en dan in ijsblokjeshouders invriezen, dan kun je er daarna gewoon n paar blokjes uit halen. Succes!
en o ja, ik had eerst van friso, daarna olvarit en nu ook zelf gemaakt, door elkaar. geen problemen mee maar het is een makkelijke eter (tot nu toe!) Merkte weinig verschil hoor tussen de potjes. Wat we wel deden was in het begin 2/4 dagen hetzelfde geven. Had alle potjes dubbel gehaald (aanbieding, mazzel!) Groetjes!
Hoi hoi, helemaal geen domme vragen hoor. Je begint net dus dan heb je dit soort vragen. Je haalt er uit wat je nodig hebt en dan warm je het op (idd ongeveer de warmte van de fles). De rest kun je 24 uur na de opening in de koelkast bewaren (dit staat ook op de potjes, kijk daar voor de zekerheid even op). Verschillende potjes door elkaar is ook helemaal niet erg. Ik heb van 6 tot 8 mnd potjes gegeven (ook verschillende merken. Friso was trouwens wel favoriet hier) en daarna alles vers gemaakt. In het begin vond ik potjes idd ook makkelijker.