Inderdaad niet met een beker vol oefenen, maar gewoon een paar slokjes en als het dan beter gaat kan je wat meer in het bekertje doen. Maar ik vond als tussenstap toch de rietjesbeker wel erg fijn. Tuitbeker snapte hij hier ook niet, hij snapte gewoon nog niet dat hij een beker omhoog moest houden, snapte hij bij z'n fles ook niet, die kon hij ook alleen maar plat liggend zelf drinken. De rietjesbeker had hij vrij snel door, die kan je namelijk gewoon recht houden. Hier erg tevreden over de Nuby rietjesbeker en de Hema beker voor een goedkopere variant, maar die vond hij pas later prettig om uit te drinken.
Een rietjesbeker is idd een fijne tussenstap. Bij de jongste ook gebruikt. Die moeten ze wel ineens even door hebben. En is ook goed voor de mondmotoriek.
Knap hoor! Dochter ging pas met 2,5 af en toe uit een beker drinken en met zoon heb ik het nog niet geprobeerd. Hij Is 1,5 maar gooit echt overal mee en Is gewoon een beetje lomp en onhandig dus ik zie het nog niet zo zitten. Misschien wel maar eens samen oefenen
De beker niet te vol doen. En de open beker van Difrax is ook een fijne, die heeft een neusuitsparing waardoor ze minder snel knoeien! Ik deed gewone slabbetjes aan, in die periode de harde van Babybjorn met opvangbakje.
Gewoon doorgaan! Wij zijn met ruim 7 mnd begonnen. Eerst zelf de beker vasthouden en haar eruit laten 'drinken'. Ze krijgen er echt snel handigheid in! Nu is ze bijna een jaar en drinkt zelf uit een gewone beker ( zonder oren). Ze pakt hem zelf en zet hem zelf neer. Zo snel kan het gaan! Wij legden in het begin een gevouwen hydrofiel op dr borst om de ergste lekkage op te vangen
Nee goed rechtop, anders leren ze dat kiepen niet goed. In het begin hielp ik mee hoor. Zij pakten de beker met beide handjes vast en ik hield de onderkant tegen.
Rietjesbeker ook veel gebruikt hier. Ik had met 8 maanden echt nog geen zin in dat gedoe en vond het toen al ook echt niet nodig. Vanaf de zomer bekertjes in bad en buiten in het badje. En zonder moeite en knoeien drinkt ze nu gewoon bijna altijd uit een gewone beker. Je kan het dus ook gewoon even loslaten en over een tijdje weer proberen.
Denk dat ik het idd even zo laat. Zelf een fles drinken gaat vrij goed alleen wel met hulp van mij. Anders speelt hij met de speen en de onderkant. Drinken uit open beker vindt hij erg leuk, maar 'het spul dat er uitkomt' vindt hij maar niks 😂
Wij zijn er ook met 7 maanden mee begonnen. Ik doe altijd twee slabbertjes bij haar aan. De bovenste hou ik met 1 hand wat opgevouwen onder haar kin. Op deze manier gaat het wel goed. Ik hou de beker wel vast. Hier ook fan van de sillybillyz! De open beker wissel ik af met de rietjesbeker, daar kan ze zelf uit drinken. Maar ook dan doe ik haar twee slabbertjes om, want na een paar slokken vindt ze het leuk om het drinken uit haar mond te laten lopen