Drinken open beker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by grasspriet84, Dec 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Inderdaad niet met een beker vol oefenen, maar gewoon een paar slokjes en als het dan beter gaat kan je wat meer in het bekertje doen.
    Maar ik vond als tussenstap toch de rietjesbeker wel erg fijn. Tuitbeker snapte hij hier ook niet, hij snapte gewoon nog niet dat hij een beker omhoog moest houden, snapte hij bij z'n fles ook niet, die kon hij ook alleen maar plat liggend zelf drinken.
    De rietjesbeker had hij vrij snel door, die kan je namelijk gewoon recht houden.
    Hier erg tevreden over de Nuby rietjesbeker en de Hema beker voor een goedkopere variant, maar die vond hij pas later prettig om uit te drinken.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Een rietjesbeker is idd een fijne tussenstap. Bij de jongste ook gebruikt. Die moeten ze wel ineens even door hebben. En is ook goed voor de mondmotoriek.

3. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Knap hoor!
    Dochter ging pas met 2,5 af en toe uit een beker drinken en met zoon heb ik het nog niet geprobeerd. Hij Is 1,5 maar gooit echt overal mee en Is gewoon een beetje lomp en onhandig :p dus ik zie het nog niet zo zitten. Misschien wel maar eens samen oefenen

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    De beker niet te vol doen. En de open beker van Difrax is ook een fijne, die heeft een neusuitsparing waardoor ze minder snel knoeien!

Ik deed gewone slabbetjes aan, in die periode de harde van Babybjorn met opvangbakje.

5. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Gewoon doorgaan! Wij zijn met ruim 7 mnd begonnen. Eerst zelf de beker vasthouden en haar eruit laten 'drinken'. Ze krijgen er echt snel handigheid in!
    Nu is ze bijna een jaar en drinkt zelf uit een gewone beker ( zonder oren). Ze pakt hem zelf en zet hem zelf neer. Zo snel kan het gaan!
    Wij legden in het begin een gevouwen hydrofiel op dr borst om de ergste lekkage op te vangen

6. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Legden jullie de kleine dan ook iets platter in de kinderstoel of gewoon rechtop?

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nee goed rechtop, anders leren ze dat kiepen niet goed. In het begin hielp ik mee hoor. Zij pakten de beker met beide handjes vast en ik hield de onderkant tegen.

8. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Idd zoals tuc zegt :)

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,157
    23,238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Rietjesbeker ook veel gebruikt hier. Ik had met 8 maanden echt nog geen zin in dat gedoe en vond het toen al ook echt niet nodig. Vanaf de zomer bekertjes in bad en buiten in het badje. En zonder moeite en knoeien drinkt ze nu gewoon bijna altijd uit een gewone beker. Je kan het dus ook gewoon even loslaten en over een tijdje weer proberen. ;)

10. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Denk dat ik het idd even zo laat. Zelf een fles drinken gaat vrij goed alleen wel met hulp van mij. Anders speelt hij met de speen en de onderkant. Drinken uit open beker vindt hij erg leuk, maar 'het spul dat er uitkomt' vindt hij maar niks 😂

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Wij zijn er ook met 7 maanden mee begonnen. Ik doe altijd twee slabbertjes bij haar aan. De bovenste hou ik met 1 hand wat opgevouwen onder haar kin. Op deze manier gaat het wel goed. Ik hou de beker wel vast. Hier ook fan van de sillybillyz! De open beker wissel ik af met de rietjesbeker, daar kan ze zelf uit drinken. Maar ook dan doe ik haar twee slabbertjes om, want na een paar slokken vindt ze het leuk om het drinken uit haar mond te laten lopen ;)

Share This Page