Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen.... ik heb gezocht maar kon het niet vinden... :S Alvast sorry als het verkeerd staat. Ik ben bijna uitgerekend, en we hebben vast ons trouwboekje erbij gepakt. Nu zijn we tot onze schrik erachter gekomen dat ons eerste kindje NIET in het trouwboekje staat, terwijl mijn man destijds toch echt binnen 3 dagen met het boekje op het gemeentehuis is geweest. Hij heeft er daarna niet meer in gekeken. Logsich eigenlijk wel.... Hebben we nu een probleem ? Maak me echt zorgen.... Ik heb al een mail naar de gemeente gestuurd, maar pasen zit er nu tussen dus het duurt wat langer voor dat ik antwoord krijg.... Kan iemand, misschien is hier een medewerker van een gemeente op het forum, mij gerust stellen ?
Luc is ook nog niet bijgeschreven in ons boekje omdat mijn man die vergeten was. Ons is verteld dat we dit altijd nog bij onze eigen gemeente kunnen laten doen. Moet dit nl ook nogsteeds doen
Dat zijn van die dingen waarvan je denkt "oja dat moet ik nog steeds een keer doen" en vervolgens het nooit doen Heb me bij deze dan ook voorgenomen dat ik aankomende vrijdag naar het gemeentehuis ga om Luc bij te laten schrijven.
Nou inderdaad. Ik moet daar binnenkort ook maar eens actie in ondernemen, ze is nu al twee geweest en staat er nog steeds niet in.
oke.... waarschijnlijk is het dus niet heeeeel erg ofzo ? ons zoontje kan nog worden bijgeschreven als we de baby aangeven ? pffff... opluchting !
Het is inderdaad niet zo heel erg hoor, toen mijn man het boekje vergeten was, deden ze daar ook echt niet moeilijk over. Het kon altijd nog, zeiden ze. Volgens mij kan het inderdaad ook wel als je de baby aangeeft.
Hahahhaha, je was al bang dat je kind een illegaaltje was? Het maakt idd weinig uit, als je niet getrouwd bent is er überhaupt geen sprake van een trouwboekje. Dan zullen de kinders ook later ingeschreven worden...
Als ik eens google op dit onderwerp, vind ik overal het stukje tekst: Als u in het bezit bent van een Nederlands trouwboekje, kan het kind bij de aangifte worden bijgeschreven. Er staat nergens dat het ook verplicht is om meteen bijgeschreven te worden in het trouwboekje. En dit: Hoewel het een gangbaar gebruik is, is het niet verplicht zo'n trouwboekje aan te schaffen (bron: Wikipedia ) Dus je hoeft niet eens een trouwboekje te hebben als je getrouwd bent, hhmmm dat wist ik niet.
Alyssa is ook nog steeds niet in ons trouwboekje bijgeschreven. Mijn man was hem bij de aangifte vergeten en toen zeiden ze dat het later ook nog kan. Daarna zijn we het eigenlijk vergeten. Mijn id-kaart verloopt in juli, dus heb me voorgenomen om dan gelijk m'n trouwboekje mee te nemen.
Inderdaad, een trouwboekje is niet verplicht. Ons werd gevraagd of we er een wilden, dat hebben we toch maar gedaan omdat we verder al niets aan de huwelijksvoltrekking deden. Je kind staat dan wel ingeschreven bij de gemeente. Trouwboekjes zijn sowieso gay & overrated Edit; 'omdat we verder al niets om de huwelijksvoltrekking heen deden' moet het zijn. Aan de voltrekking zelf hebben we natuurlijk niets gedaan, behalve opdagen. Waarom wijzig ik dit eigenlijk?
Weet niet of het ondertussen verandert is...maar ik heb nooit wat gehoort over trouwboekje mee nemen en kindjes erin laten schrijven. Ben 6 jaar getrouwt geweest met mn ex en daar heb ik 2 kinders van. En tot op de dag van vandaag heeft er geen een in ons trouwboekje gestaan. Zou niet eens weten waar dat ding gebleven is... Die waren we na de verhuizing 2 jaar na ons trouwen al kwijt
Ik kon onze zoon in het zh aangeven maar dat moest wel met trouwboekje. Dus die zat toen der tijd als eerste in mijn vluchttas.
Wij waren trouwboekje kwijt dus nieuwe aangevraagd.. nu ik dit lees denk ik er ineens aan dat ik die nog steeds moet ophalen , wat erg :S