Drinken, slapen, spelen, het is hier een rommeltje!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    De laatste paar dagen is het hier een rommeltje wat betreft regelmaat. Mijn dochter drinkt krijgt om de +/- 4 uur een fles. Dit is niet alleen omdat wij dit zo willen, maar ook omdat ze zelf na +/- 4 uur aangeeft trek te hebben.

Nu ben ik heel mijn regelmaat kwijt... Ik geef de fles en mevrouw haar ogen vallen dicht en ik moet haar steeds porren om de rest op te drinken. De flessen gaan nu niet meer helemaal leeg. Ze is half in slaap. Vervolgens leg ik haar in haar bedje. Ze slaapt 3 minuten en wordt dan wakker. Gaat vervolgens lekker rondkijken en geluidjes maken. En slapen... ho maar. Ik voel me dan weer schuldig, idee dat ik haar dan geen aandacht geef dus twijfel of ik haar dan mee naar beneden moet nemen. De ene keer is ze dan nog een uur wakker en de andere keer ligt ze beneden en gaat ze jengelen omdat ze moe is.

Als ze dan in slaap valt dan wordt ze na ong. 1,5 uur wakker en is het nog lang geen tijd voor de fles. Neem ik haar mee naar beneden. Lekker spelen, kijken, lachen en dan wordt ze na een uur moe. Maar dan is het weer tijd voor een fles. Dan dommelt ze weer in en krijg ik die fles niet leeg.

Hoe kan ik dit nu anders aan gaan pakken? slapen, voeden, spelen, slapen, voeden, spelen probeer ik zoveel mogelijk aan te houden maar als mijn dochter na een uur slapen al wakker is en niet meer wil slapen is mijn hele regelmaat weg.

Wie kan mij helpen?
    Alvast bedankt!
    groetjes shampoo

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zo als ik het hoor is ze wel uit haar ritme
    als je haar nu eens wel de fles geeft nadat ze wakker is, en daarna laat spelen en dan slapen, zou ze het dan niet kunnen omdraaien?
    dat ze daarna wakker wordt voor de fles?
    Hier is het ook zo dat hij op de ochtend korte slaapjes heeft (heeft de hele nacht doorgeslapen dus wil energie kwijt) en bijvoorbeeld smiddags weer een langer slaapje (is dan even wat moe van de ochtend) en daarna weer een korter slaapje (omdat hij smiddags langer geslapen heeft. daarna wil hij heel lang wakker blijven vooral voor het avondeten want daar wil hij bij zijn (hij ruikt het, ook al ligt ie in bed, hij wordt wakker)
    om vervolgens rond 20 uur naar bed te gaan voor een lange slaap tot in de ochtend, rond 7 uur. Opzich wel logisch. Ik weet niet of je dit herkend bij je dochter en verklaart dit waarom ze de ene keer langer of korter wil/kan slapen?
    wat je eventueel zou kunnen doen, als ze wakker wordt, dan iets aanbieden dat niet heel actief is, bijvoorbeeld wandelen (die van mij valt dan in slaap) of bijvoorbeeld in de wipstoel naar buiten kijken. of lekker op de bank samen verder dommelen tot het tijd is om te eten. Daarvan worden ze minder moe als van de babygym. Misschien krijgt ze daar haar ritme van slapen en dan pas wakker worden als het tijd is om te eten weer mee terug.
    Wat ik ook nu bedenk: wat gebeurd er als je haar dan gewoon geen eten geeft, dan wordt ze vanzelf toch weer wakker voor een voeding? en het dan gewoon geven.
    groetjes

3. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Vanmorgen om 6.30 uur de fles, meteen weer op bed gelegd en geslapen tot 9.15 uur.

Om 9.15 wakker worden, badje, aankleden en om 10.15 de fles. Ze viel na de fles een klein beetje in slaap. Normaal leg ik haar dan in bed om vervolgens na 3 minuten wakker te worden. Nu heb ik haar even bij me gehouden, lekker geknuffeld en toen gingen haar ogen ook na een paar minuten open en was ze goed wakker. Nog een uurtje gespeeld en in wipstoel gezeten toen begon ze om 11.30 te gapen. Ik heb haar in bed gelegd en ze was meteen vertrokken. Misschien is ze na een nacht van meer dan 12 uur slaap gewoon nog wat te wakker en inderdaad dan nu een korter slaapje. Eens kijken hoe het nu zal gaan...

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ben heel benieuwd, ik blijf jullie volgen!

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Heeft ze misschien last van een sprongetje? (12 weken ofzo)

Volgens mij zit Vera nu in haar 19 weken sprongetje. Vandaag valt ze ook steeds in slaap met voeden en als ze moe is, wil ze niet slapen in haar bedje... Daar heeft ze normaal gesproken overdag nooit last van (alleen 's avonds ;)).

Deel Deze Pagina