Ik verslik me nogal vaak in mn aardappels dus ik drink er wel bij.. manlief ook en Isabella alleen even een slokje water als ze zich heeft verslikt.
Ik dacht eerst dat dit over alcohol ging joh Zonder 'gewoon' drinken tijdens het eten zou ik echt niet kunnen hoor! Als ik 3 broodjes eet drink ik sowieso na elk broodje minstens een half glas leeg. Bij het avondeten nog veel meer!
Mijn vriend en ik drinken altijd bij het eten.. en als ik het eens niet doe dan vlieg ik na het eten gelijk naar de koelkast.. Ik drink ook altijd heeeel inhalig.
Hangt er echt van af of ik drink tijdens het eten of niet. Ik heb wel altijd een glas water staan als ik begin met eten en soms neem ik daar tijdens het eten slokjes van, soms niet. Ik kan ineens zo'n droge mond krijgen tijdens het eten en dan neem ik wat water om het doorgeslikt te krijgen. Dat was bij ons thuis ook de regel een beetje, drinken mag tijdens het eten maar dan enkel kleine slokjes. Ik kwam er dus niet mee weg om mijn glas leeg te drinken en dan opnieuw te vullen en dan zeggen dat ik geen honger had. Ik kon blijven zitten tot mijn ouders van mening waren dat ik genoeg had gegeten.
Ik drink altijd bij het eten. Cola light,spa & fruit,melk..maar net waar ik zin in heb. Mijn vriend mag niet drinken tijdens het eten ivm een maagband. Vroeger bij mijn ouders mochten we nooit drinken tijdens het eten maar toen ik wat ouder werd (16,17) mocht ik zelf beslissen en vanaf toen dronk ik altijd wat.
Bij het brood melk of thee bij het avondeten niks. aardappels met drinken erbij.. Vind dat echt apart! Trouwens, bij kruidige nasi ofzo dan wel weer eens, water.
Bij ontbijt en lunch melk of thee, 's avonds water. Water is erg gezond, zeker bij vezels. Als ik niet drink tijdens het eten, krijg ik last van obstipatie...
Ik ben vanuit huis niet gewend te drinken bij het eten, mijn man wel. Bij mijn moeder thuis gebeurd het ondertussen nu ook en wij drinken ook 1 glas. Soms melk, maar vaak hij cola, ik vruchtensap. Zijn beide geen melk-drinkers.
ook wij drinken gewoon bij het eten en lekker melk, en ijzer??? ik heb een heel hoog ijzer gehalte van wel 8. dus ijzer belemmering
'Vroeger' kregen we thuis pas drinken nadat we klaar waren met eten. Hier staan de glazen al gevuld tijdens het eten met water of melk.
wij mochten het vroeger thuis ook niet maar ik vind het zelf gewoon erg prettig om m'n eten soms even weg te drinken, dus het is hier keuze uit water, melk of limonade. Andere dingen mag dan niet.
Ik vind dat dat moet kunnen. Als ons zoontje z'n groenten krijgt wil hij soms niet meer eten. Na een slokje water eet hij z'n bordje mooi leeg... M'n moeder drinkt nooit onder haar eten, maar heeft ons dat nooit verboden. Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd, onbewust dan, ook pas na m'n eten drink. Behalve als we ergens gaan eten, dan staat er een glas op tafel en drink ik wel tussendoor...
ik heb nee gestemd, voor Tim. Wij hebben altijd wel gedronken bij het eten. Omdat ik niet wil dat Tim zich helemaal vol drinkt, wachten we nu zelf ook tot we (bijna) klaar zijn. Wanneer Tim ouder is, kan er gewoon weer gedronken worden tijdens het avondeten.