Drinken tijdens het avondeten

Discussie in 'De lounge' gestart door sjorsje, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Drinken tijdens het eten, mag dat?

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier mag er alles gedronken worden tijdens het eten! Voor ons is er geen rede om drinken tijdens het eten te verbieden. Ik vind het juist wel prettig, daarom doen we het dus ook :).

2. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben van huis uit niet gewend dat je niet zou mogen drinken bij je eten. Wij hadden meestal water of melk, en toen ik ouder was frisdrank.

Nu drink ik meestal water of limonade (vriend noemt het water met een kleurtje, omdat er volgens hem te weinig siroop in zit :D). Het ligt ook een beetje aan wat ik eet, soms drink ik geen slok tijdens de maaltijd. Hoe dan ook staat er altijd wel een gevuld glas op tafel.

Frisdrank wordt hier zowieso nooit gedronken, dus al helemaal niet bij de maaltijd. Ook hierbij zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen, want als we patat halen, of McD. dan 'hoort' er frisdrank bij. Gelukkig is dat maar zelden, want achteraf is dat vaak een weinig bevredigende maaltijd (maar nu dwaal ik af, sorry!)

3. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

het mag zeker ;) vroeger mocht ik het thuis niet of alleen water. Maar nu doe ik het wel ;)

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Yep, water, anders hoef ik écht geen eten. Maar ben het niet gewend van thuis uit.

5. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    als ik niet drink tijdens het eten, hoef ik niks meer.. krijg er een droge giegel van..
    Als domi dorst heeft tijdens het eten, houdt zij haar mond stijf op elkaar en eet geen hap.
    Heeft ze paar flinke slokken gehad, eet ze de rest van haar bordje leeg.
    Dus ja.. ik vind dat, dat best kan..

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik drink altijd fris bij het avondeten. heeeeeel slecht ik weet het, maar ik kan het niet laten. als straks de kleine aan tafel gaat mee-eten, dan wil ik overstappen op water. moet toch het goede voorbeeld geven haha

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier drinken we water of karnemelk bij het eten, lekker hoor.

8. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Hier drinken we altijd bij het eten; water of sap. Maar van huis uit ben ik het niet gewend. Ik heb nog niet eerder gehoord dat het niet mag, ik moet er wel een beetje om lachen eerlijk gezegd.

9. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Hier ook altijd gewoon water. Liever geen ongezonde troep zoals frisdrank. Sorry voor de mensen die dat wel drinken! :p

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij drinken ook water bij het avondeten

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja, wij hebben allemaal een bekertje water tijdens ons eten, behalve mijn vriend die dat nooit doet.

bij het ontbijt of de middagmaaltijd hebben we melk, karnemelk of fruitsap. en ook daar mag gedronken worden.(wel eerst de mond leegeten, niet wegspoelen) graag zelfs! het maakt mij dan niet uit of dat voor of tijdens of na het eten is, als de beker maar leeg gaat.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik weet van oudsher dat sommige mensen het niet doen omdat het slecht zou zijn, ik kom er alleen nooit achter wat die "slechte" motivatie van die mensen om het niet te doen dan wel is. verder als ja, mijn moeder vond dat, komen ze vaak niet. maarja, vroeger deden ze zoveel anders dan nu.
    ik zou het zelf op een gegeven moment ook niet meer weg krijgen als ik niet af en toe even een slokje water kon drinken. ik ben er nog nooit ziek van geworden ofzo.

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    onze dochter krijgen drinken als ze allebei 3 happen hebben gegeten, anders drinken ze hun buik vol en willen ze geen eten meer..... zelf drink ik pas na het eten.... mijn man tijdens het eten...

14. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ja precies, ik hoef t eten maar op tafel te leggen en d kids vragen al waar hun drinken blijft dus. Soms geef ik de kids ook water ipv SAP als ik denk dat ze te weinig water op hebben die dag. Maar sowieso vind ik dat je bij t eten in elk geval iets hoort te drinken.

15. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    natuurlijk ,waarom zou dat niet morgen ??? soms vind iemand het niet fijn zoals mijn moeder maar ik drink overal wat bij ,,voornamelijk water

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Als ik dorst heb, hoef ik ook geen eten.

17. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Van huis uit dronk ik niet bij het eten. Dan spoelden we ons eten weg of dronken we teveel waardoor we geen honger meer zouden hebben, zei mijn moeder altijd.

Ik drink nu wel water bij mijn eten, vind dat veel prettiger en heb echt niet het idee dat ik mijn eten wegspoel of er minder trek door heb. Mijn vriend is niet anders gewend dan dat er gedronken wordt tijdens het eten.

18. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Wij hebben altijd melk na het avond eten.
    We eten eerst en als iedereen klaar is drinken we een beker melk.
    Dit heb ik echt van manlief want bij ons thuis werd er dus niets gedronken met het eten.

19. mamavanmuisje

mamavanmuisje Niet meer actief

Bij ons hebben we ook altijd drinken bij het eten.
    Doe daar ook echt niet moeilijk over.

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wist niet eens dat ook hier overna word gedacht haha. Zo zie je maar weer,... Maar wij drinken wat we maar willen tijdens het eten.

Deel Deze Pagina