Hier mag er alles gedronken worden tijdens het eten! Voor ons is er geen rede om drinken tijdens het eten te verbieden. Ik vind het juist wel prettig, daarom doen we het dus ook .
Ik ben van huis uit niet gewend dat je niet zou mogen drinken bij je eten. Wij hadden meestal water of melk, en toen ik ouder was frisdrank. Nu drink ik meestal water of limonade (vriend noemt het water met een kleurtje, omdat er volgens hem te weinig siroop in zit ). Het ligt ook een beetje aan wat ik eet, soms drink ik geen slok tijdens de maaltijd. Hoe dan ook staat er altijd wel een gevuld glas op tafel. Frisdrank wordt hier zowieso nooit gedronken, dus al helemaal niet bij de maaltijd. Ook hierbij zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen, want als we patat halen, of McD. dan 'hoort' er frisdrank bij. Gelukkig is dat maar zelden, want achteraf is dat vaak een weinig bevredigende maaltijd (maar nu dwaal ik af, sorry!)
als ik niet drink tijdens het eten, hoef ik niks meer.. krijg er een droge giegel van.. Als domi dorst heeft tijdens het eten, houdt zij haar mond stijf op elkaar en eet geen hap. Heeft ze paar flinke slokken gehad, eet ze de rest van haar bordje leeg. Dus ja.. ik vind dat, dat best kan..
ik drink altijd fris bij het avondeten. heeeeeel slecht ik weet het, maar ik kan het niet laten. als straks de kleine aan tafel gaat mee-eten, dan wil ik overstappen op water. moet toch het goede voorbeeld geven haha
Hier drinken we altijd bij het eten; water of sap. Maar van huis uit ben ik het niet gewend. Ik heb nog niet eerder gehoord dat het niet mag, ik moet er wel een beetje om lachen eerlijk gezegd.
Hier ook altijd gewoon water. Liever geen ongezonde troep zoals frisdrank. Sorry voor de mensen die dat wel drinken!
ja, wij hebben allemaal een bekertje water tijdens ons eten, behalve mijn vriend die dat nooit doet. bij het ontbijt of de middagmaaltijd hebben we melk, karnemelk of fruitsap. en ook daar mag gedronken worden.(wel eerst de mond leegeten, niet wegspoelen) graag zelfs! het maakt mij dan niet uit of dat voor of tijdens of na het eten is, als de beker maar leeg gaat.
ik weet van oudsher dat sommige mensen het niet doen omdat het slecht zou zijn, ik kom er alleen nooit achter wat die "slechte" motivatie van die mensen om het niet te doen dan wel is. verder als ja, mijn moeder vond dat, komen ze vaak niet. maarja, vroeger deden ze zoveel anders dan nu. ik zou het zelf op een gegeven moment ook niet meer weg krijgen als ik niet af en toe even een slokje water kon drinken. ik ben er nog nooit ziek van geworden ofzo.
onze dochter krijgen drinken als ze allebei 3 happen hebben gegeten, anders drinken ze hun buik vol en willen ze geen eten meer..... zelf drink ik pas na het eten.... mijn man tijdens het eten...
Ja precies, ik hoef t eten maar op tafel te leggen en d kids vragen al waar hun drinken blijft dus. Soms geef ik de kids ook water ipv SAP als ik denk dat ze te weinig water op hebben die dag. Maar sowieso vind ik dat je bij t eten in elk geval iets hoort te drinken.
natuurlijk ,waarom zou dat niet morgen ??? soms vind iemand het niet fijn zoals mijn moeder maar ik drink overal wat bij ,,voornamelijk water
Van huis uit dronk ik niet bij het eten. Dan spoelden we ons eten weg of dronken we teveel waardoor we geen honger meer zouden hebben, zei mijn moeder altijd. Ik drink nu wel water bij mijn eten, vind dat veel prettiger en heb echt niet het idee dat ik mijn eten wegspoel of er minder trek door heb. Mijn vriend is niet anders gewend dan dat er gedronken wordt tijdens het eten.
Wij hebben altijd melk na het avond eten. We eten eerst en als iedereen klaar is drinken we een beker melk. Dit heb ik echt van manlief want bij ons thuis werd er dus niets gedronken met het eten.
Wist niet eens dat ook hier overna word gedacht haha. Zo zie je maar weer,... Maar wij drinken wat we maar willen tijdens het eten.