Beste mirjam en saskia, Dit is de mail die ik ook naar een lk heb gestuurd om een afspraak te maken maar misschien kunnen jullie hen ook lezen en eventueel wat tips geven.. Alvast bedankt! Goedemorgen, Ik ben op zoek naar een lactatiekundige die mij kan helpen met de borstvoeding aan mijn zoontje van 3.5 maand. De borstvoeding ging tot hij 2 weken was zonder problemen. Hij dronk makkelijk, was tevreden en groeide goed. Maar daarna was hij steeds minder tevreden na de borstvoeding en ging hij ook steeds meer spugen. Na een paar weken was hij constant ontevreden en bleef maar huilen en hij wilde constant drinken. Voor het spugen moest ik nutriton gaan gebruiken van de huisarts. Dit hielp wel iets en het spugen werd minder.. Toen hij 5 weken was, was ik zo moe dat ik een beetje ben gaan afkolven met de fles zodat ik ook is een paar uur kon slapen of met mijn andere zoon is weg kon. Toen hebben we ontdekt dat als hij borstvoeding+nutriton uit een flesje drinkt dat hij rustig is en elke 2.5 a 3 uur drinkt en tussen door vrolijk en tevreden is. Sinds 2.5 maand krijgt hij nog een nachtvoeding en die drinkt hij nu wel uit de borst en dat gaat prima en daarna slaapt hij weer z'n 4 uur verder. Maar overdag wil het niet lukken om uit de borst te drinken en tevreden en vrolijk te zijn.. Hij valt ook snel in slaap als hij drinkt aan de borst en na 10 minuten wordt hij weer wakker en wil hij weer drinken en zo gaat het maar door.. Ook is het veel huilen en onrust daarna. Ik heb gisterenavond nog geprobeerd om hem uit de borst te laten drinken. Maar tijdens de voeding spuugt hij een paar keer en hij wordt hoe langer hoe bozer en onrustiger totdat hij alleen nog maar huilt... Om vervolgens nog steeds honger te hebben en zijn fles van 160 ml ook nog leeg te drinken. Dus nu kolf ik 5 voedingen per dag en krijgt hij 's nachts gewoon uit de borst. Maar ik zou zo graag willen dat het overdag ook lukt om uit de borst te drinken. Misschien kunt u me helpen met wat tips en/of adviezen. Mvg.
Hoi. Tip: - Voed hem rechtop, dan werkt de zwaartekracht mee en gaat hij mogelijk minder spugen. - Probeer verschillende voedingshoudingen uit. - Hoe is je toeschietreflex? Is deze misschien heftig, dat hij teveel melk ineens krijgt en zich verslikt en gaat spugen? Dan is een tepelhoedje een idee. - Heeft je kindje misschien spruw? Dit kan pijnlijk zijn met drinken. - Je kindje kan ook gaan spugen door zijn onrust. - Misschien kan je zo wie zo een tepelhoedje proberen? Dat lijkt dan een beetje op de flesspeen, misschien pakt hij de borst dan wel goed en kan je daarna het tepelhoedje gaan afbouwen. - Leg je kindje overdag aan, wanneer hij nog slaperig is. (net als 's nachts) Let op de 1e hongersignalen - smakken, sabbelen op de handjes, wiebelen in zijn bedje en dus beginnend wakker worden. - Blijf rustig oefenen met de borst overdag, maar dwing niet. Houd het positief. Als hij niet meer wilt geef je het flesje. - Laat een lactatiekundige meekijken met een voeding. Zij kan je dan direct sturen mocht dat nodig zijn in het aanleggen. Succes Groetjes Saskia