Vanaf wanneer roosvicee?

Discussie in 'Voeding' gestart door mixedbeeb, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    #1 mixedbeeb, 3 jan 2010
    Laatst bewerkt: 3 jan 2010
    Hallo meiden

De titel zegt het al, vanaf wanneer mogen kindjes roosvicee. De reden dat ik dit vraag is dat ons zoontje last heeft van zijn lichte obstipatie en ik hem daarom roosvicee laxo zou willen geven. We hebben zeep en thermometer en meer vocht al geprobeerd en dit heeft helaas niet het gewenste resultaat.

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Vaseline op de thermometer werkte hier goed, maar het is ook niet goed om het te vaak te doen, waarom weet ik iet precies, maar das mij verteld.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou geen roosvicee laxo geven. Dat is niet gemaakt voor zulke kleine kindjes. Bespreek het eens met de huisarts of de arts van het CB.

4. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Mijn zoontje zit ook wat verstopt. Ik geen hem wat extra vocht (meer water in de fles). En ik heb ook diksap gekocht die vanaf 4mnd is. Het lijkt me niet heel verstandig om die roosvicee te geven..

5. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    @ Linnie Bedankt voor je reactie. Het lijkt me inderdaad niet zo fijn voor je kleintje om dit te vaak te doen, al hebben we dit wel regelmatig geprobeerd (bij gebrek aan andere middelen, waarvan wij het bestaan weten in elk geval) en helaas ook zonder resultaat. Ik wil ons mannetje hier dan ook niet meer mee lastigvallen aangezien het toch niet werkt.

6. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Ja ik wil het ook bespreken op het CB, maar ik hoor graag verschillende meningen :)
    Extra water hebben we ook geprobeerd.....ik vind het gewoon zo zielig voor hem

7. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Het is ook zielig! Ik hoop dat je een goede oplossing vindt!
    Succes ermee!

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Misschien kun je een beetje perensap proberen? Peer werkt vaak ook een beetje laxerend

9. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    @ dreames
    Bedankt, mogen ze perensap wel al jonger of is dat eigenlijk ook nog veel te vroeg?

10. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    , volgens mij is roosvicee laxo pas vanaf 1 jaar?
    Kun je niet beter een theelepeltje zonnebloemolie door de fles doen, werkt ook laxerend.

11. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Mag olie dan wel? Dat hebben we natuurlijk ook in huis. Ik kan op de fles niet terug vinden vanaf welke leeftijd het is, vanar mijn vraag hier op het forum, he zou dus best 1 jaar kunnen zijn.

12. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ons zoontje heeft ook last van ontstopping. Bij ons helpt af en toe water geven in een flesje.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zeep zou ik absoluut niet doen, dit is echt heel erg slecht voor de darmpjes!!

Als je kunstvoeding geeft kan je er wat extra water door de fles doen of wat olie (zonnebloemolie, maiskiemolie) proberen. Kijken wat dat doet. Als je borstvoeding geeft zou ik persoonlijk gewoon wat vaker aanleggen zodat er meer goede stoffen en vocht binnen komen.

Verder zou ik gewoon even langs de huisarts gaan als dat dus niet werkt en niet zelf gekke dingen uit gaan proberen.

Roosvicee zou ik sowieso niet geven aan zo een kleintje.

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Wat bij ons echt goed werkt zijn druppels van VSM, Kindicol! Dat levert bij ons bij consequent gebruik gegarandeerd een flinke poepluier op!

15. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Ok geen roosvicee dus, dat is duidelijk.
    Ik zal de huisarts wel bellen om te vragen wat te doen, en de VSM druppels zijn inderdaad ook een goed idee.

Bedankt meiden!

Deel Deze Pagina