huilen als hij in de wieg ligt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie81, 23 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Als ik mijn zoontje in zijn wieg leg, gaat hij 9 van de 10 keer huilen. En dan is het niet jengelen maar echt krijsen. We proberen hem altijd te laten huilen, maar 20 min. vind ik lang genoeg. Wat kan ik er aan doen om hem zelf te laten slapen? Zodat dit wat beter gaat verlopen...

ben benieuwd naar de reacties..

groetjes juffie ;)

2. Charlybaba

Charlybaba Nieuw lid

22 mei 2008
    3
    0
    0
    Hallo,

Ben ook reuzebenieuwd naar de reacties, want mijn dochtertje van nog geen 11 weken doet dit ook. Ze ligt nu toevallig te slapen (met speen) nu ik een soort van klein voedingskussen rond haar hoofdje heb gelegd. Dit lag in de box waar ze ook tegenaan kan liggen (zodat ze wat hoger ligt) en er kan een speelmobiel in gestoken worden. Ik hoop dat ze hiermee wat beter wilt slapen in haar bedje. Ik heb het speelmobiel er wel vanaf gehaald. Misschien geeft dit haar wat geborgenheid. Maar ik heb ook al een hangmatje geprobeerd en dit hielp ook niet.

Succes!

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

misschien vindt hij dit wel te ruimtelijk, isnatuurlijk ook een overgang van een nauwe baarmoeder een een ruime wieg!

Slaapt hij wel in de kinderwagen?
    Wij hebben in het begin haar in de kinderwagen laten slapen en langzaam aan ging het in haar ledikant ook prima!

Henriette

4. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Persoonlijk vind ik jouw mannetje nog wel erg klein.

Huilen hoort er dan ook wel een beetje bij, ik zou hem in ieder geval niet laten huilen geloof ik. Zulke ukkies kan je echt nog niet 'verwennen' en willen gewoon graag bij je zijn. Na 40 weken in je buik (ongeveer dan hè) is het nu wel erg wennen. Mamahonger noemen ze dat.

Het kan ook helpen om steeds hetzelfde "ritueel" aan te houden. Bijv. altijd eerst verschonen, dan voeden, knuffelen, spelen etc. en bij de eerste tekenen van slaap (bijv. gapen, in de oogjes wrijven) in bedje leggen. Dit heeft bij ons echt wonderen gedaan, uiteraard merk je dit pas na een tijdje.

Succes ermee!
    Groetjes Six

Deel Deze Pagina