Risico buikgriep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirrem, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Even een vraagje aan mijn (mede) mama's ;) ;)

Ik zit een beetje in dubio over het volgende:

Mijn moeder past op woensdag altijd op ons kleine ventje. Ze doet dat bij mijn ouders thuis. Maar nu is het zo dat mijn vader sinds gisteren met een enorme buikgriep ziek thuis is. Hij moet enorm overgeven en is aan de diarree. Ik ben bang dat hij onze kleine vent misschien aan kan steken.

Morgen heb ik zelf een thuis studie dag. Als ik onze kleine vent bij mij thuis hou, kan ik alleen dus totaal niks aan mijn studie doen (waar ik al gigantisch mee achter lig en ik volgende week een aantal opdrachten voor in moet leveren). Ik heb mijn moeder dus al gevraagd of ze bij wijze van uitzondering anders een keer bij ons thuis wil oppassen. Maar ik weet niet of ze dat wil.

Zit dus te twijfelen of ik dan morgen mijn kleine mannetje bij mij thuis moet houden en dan dus niks aan mijn studie kan doen (hij slaapt namelijk zo goed als niet overdag). Of is het risico van besmetting bij buikgriep niet zo groot? Hij gaat per slot van rekening niet naar de wc enzo en houdt ook geen deurklinken vast.

Wat zouden jullie doen?

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik denk dat ik mijn kind thuis zou houden. Besmetting is best groot. Mijn man had dit ook een paar weken geleden en Merel was wel besmet. Vooral voor zo'n kleintje is het risico best groot vind ik. De bacterieën/virus hangt overal in het huis als er iemand buikgriep heeft, niet alleen deurklinken of de wc. Handen, mond, in de lucht enz.....

Maar ja, je studie is ook belangrijk natuurlijk. Kan je 's avonds niet flink aan de studie? Of vragen of je moeder bij jou thuis komt?

Succes in elk geval....

3. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Ja, heb dus al gevraagd of mijn moeder bij mij thuis wil komen oppassen, maar meestal is ze daar niet zo happig op omdat ze dan niet haar eigen dingen kan doen. Ben al hard aan het duimen dat ze het nu wel een keer wil komen doen!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, zover ik tot nog toe meegemaakt heb, is buikgriep 1 van de meest besmettelijkste dingen... Ik denk ook niet dat het uitmaakt als je moeder naar jou toekomt, omdat zij het virus ook al bij zich draagt (als ze zowiezo morgen niet ook ziek is).
    Als het niet anders kan, tja, dan houd het op, maar zelf zou ik liever het risico niet nemen....

Toen ik ook zo zat, heb ik Fae zo'n dag maar veel achter de tv gezet. Dat hield ze vrij goed vol. Op die manier kon ik toch aardig doorwerken en m'n opdrachten afkrijgen. En s avonds nam mijn man de zorg volledig over zodat ik dan ook door kon. Maar ik weet niet of dat bij jullie kan en ook zo werkt....

5. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Helaas is onze kleine vent niet zo geduldig en wil voornamelijk vermaakt worden. Achter de tv zetten is dus geen optie. 's Avonds doorgaan gaat helaas ook niet want ik moet 's avonds ook naar school.

Hmmmm, nou als ik het zo hoor moet ik maar heel hard gaan duimen dat onze kleine vent morgen heel veel wil slapen zodat ik toch wat kan doen en kan ik hem maar beter binnen houden.

6. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Sprak net de vrouw van een collega. zij is apothekersassistente en zij vertelde mij dat buikgriep ook gewoon via de lucht en slijmwegen verspreid wordt! Niet alleen via handen of de wc! Dat wist ik helemaal niet. Dacht dat dat alleen bij een verkoudheidsvirus zo ging. Maar goed. Heb m'n moeder nog niet gesproken maar denk dat het sowieso niet slim is om hem morgen bij mijn ouders te laten. Dus hij blijft lekker thuis. Hopelijk wil mijn moeder dan een paar uur bij ons oppassen!

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Goed besluit denk ik. In mijn gezin is het virus al wekenlang bezig, we zijn allemaal al ziek geweest (incl. 11 maanden oude dochtertje) en nu lig ik op bed...éénmaal in huis is het er ook niet zomaar weer uit te krijgen :(

8. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Nou, bedankt voor het meedenken. Ben thuis gebleven en mijn moeder is de hele dag hier! Fijn! Wilde echt geen risico lopen!

9. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Fijn dat ze dat wilde doen! Hoop dat ze die rotgriep niet alsnog mee heeft genomen. Je kunt het nooit helemaal voorkomen, maar je wilt toch je best doen he... :)

Deel Deze Pagina