Mijn dochter is nu 8 maanden en kan zelf zitten, dus tijd om met drinken uit een beker te gaan oefenen. Nou vandaag geprobeerd.... wat een drama... alles vliegt ernaast en mevrouw maakt er een spelletje van en slaat de beker uit mijn handen dus alles zeiknat.. Ik kreeg van een collega de tip om haar yoghurt te laten drinken, alleen mag ze dat nu even niet.. Wie heeft er nog meer tips?
Oefenen, oefenen, oefenen! Een slab met mouwen om, beker niet te vol en laten gaan. Hier drinkt mevrouw nu keurig slokjes zonder een druppel te morsen... als ze zin heeft
Gewoon blijven oefenen! M'n jongste drinkt nu ook af en toe uit een gewone beker en de beetjes die ze morst zijn prima met een gewone slab op te vangen. Maar hier wil ze het zelf ook graag en ze wordt helemaal ongeduldig als ze een beker ziet staan.
Hier had ze het na een jaar opeens door. Ik vraag me af of 8 maanden niet gewoon te vroeg is qua ontwikkeling. Was hier wel, ieg.
Hier ook alleen in bad geoefend. Nou ja, oefenen.... Was meer dat zoon badwater wilde drinken en we boven standaard een plastic beker hadden staan. Hem daar dan dus slokjes uit gegeven. Wij gaven soms ook smoothie uit een open beker. Meer omdat dat in een tuitbeker niet zo makkelijk drinkt. Dat ging steeds beter. En met 14 maanden had zoon de beker van een vriendinnetje te pakken en dronk die zó leeg. En hebben we zo veel geoefend? Mwah, valt erg mee. Ze leren het vanzelf wel. Ze kijken ook veel af bij jou als moeder
Heb een oefenbeker met deksel want meneer is van het gooi- en smijtwerk en verder drinkt ie uit een rietjesbeker, geen haast hoor...