Drinken uit een beker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klaartje863, 27 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik hou het voorlopig nog lekker bij de rietjesbeker. Voel ook nog niet de behoefte om over te stappen op een open beker. Komt nog wel.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier drinkt hij sinds 8 maanden prima uit een rietjesbeker.
    Daarnaast oefenen we af en toe met een open beker of hij krijgt wat slokjes uit mijn glas.
    Maar ik moet het bekertje echt nog vast houden, hij is veel te wild en te lomp, hij kiepert zo in 1x dat hele bekertje om boven z'n mond als ik niks doe. :p
    Ik vind inderdaad ook dat ze dat met 1 jaar echt nog niet hoeven te kunnen hoor, als het lukt is het leuk en anders komt het vanzelf wel.

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik ben hier met 6 maand mee begonnen.. Tussendoor tijdens de gp en fp

In het begin wist ze niet wat doen en liep er bijna alles langs.. Maar nu gaat dit echt goed.. Ik neem altijd dezelfde beker (Een groene met handvaten), zo kan ze al de link leggen met 'nu water drinken'
    Ze zuigt zelf het water aan, en grijpt ook al zelf naar de handvaten, maar ik moet haar nog begeleiden natuurlijk

Ben blij dat ik er op tijd mee begonnen ben

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.717
    113
    Wij begonnen ook rond een maand of 8 denk ik. Zoonlief is nu 15 maanden en kan de beker zelf pakken en eruit drinken, maar als je niet oplet kiepert hij het nog weleens in zijn kraag. Soms ook expres trouwens. Met de rietjesbeker kan hij ook al een tijd goed uit de voeten.

5. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Hier eeeen hele slechte en luie drinker als je een beker/tuitbeker voor hem zet slaat die er mee maar drinken ho maar.
    Dus zal al blij zijn als die eens normaal zelf uit tuit/rietbeker gaat drinken.
    Beker rond 1'5 jaar een mooie leeftijd om eruit te drinken zie de noodzaak er nog niet van

6. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Bij de oudste zijn we met 20 maanden begonnen met een open beker (dronk wel uit rietjesbeker of tuit zonder anti-lek) dat ging meteen oed.
    De jongste is nu 14 maanden en snaot niks van een rietjesbeker. Ze is gek op glazen en bekers maar ook daar snaot ze geen hol van haha. Ik heb nu zon oefenbeker van avent, ze vind hem geweldig, maar is na elke "slok" zeiknat haha. Ach ja ooit zal het kwartje vallen en hebben we geen last meer vN een waterballet.

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Een tuit of rietjesbeker gaat hier nu denk ik sinds een maand of 9 a 10 goed. Een echte open beker gaat alleen nog steeds meestal fout als ik de beker niet tegenhoud. Als ik de beker vasthoudt kan ze het heel netjes, maar zodra ze hem zelf in haar knuistjes krijgt kiept ze hem al drinkende rustig over zichzelf heen. Zoals het er nu uitziet vermoed ik ook niet dat ze het heel erg snel gaat leren, hahaha. ;) Ze is nu overigens 13 mnd.

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier dronk dl vanaf ca. 7-8 maanden uit een tuitbeker en vanaf 10 maanden uit een oefenbeker van kiddyboo (Kiddyboo 360°Antiknoeibeker Fuchsia | Babypark). Hier drinkt ze nu nog steeds uit en dit gaat super goed. Geen tuit of rietje oid maar idee van een gewone beker, alleen moet je een klein beetje zuigen om er iets uit te krijgen. Verder wilt ze af en toe ook uit onze (open) beker drinken (al vanaf dat ze 7 maanden was) dit oefenen we dan ook met dr. Moeten dan wel de beker zelf vasthouden.

Blijven het zo speelsgewijs aanbieden, dan komt die open beker vanzelf.

9. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Welke rietbeker gebruiken jullie?

10. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hier open beker sinds 6 maanden...heb ooit zo'n bekertje van Nutricia gehad met handvatten en dat is nu echt haar bekertje! Ze is nu 13 maanden als ze dorst heeft kan ze er prima netjes uit drinken (zelf pakken, neerzetten) maar als ze geen dorst heeft maar toch wel lekker vind om een slokje te nemen kiepert ze het nog wel over haar heen. Dus ik help nog vaak. Tuit en rietjesbeker drinkt ze niet uit al heeft ze laatst wel doorgekregen hoe je uit een rietje moet drinken.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Hoezo? Was het anders niet goed gekomen ofzo?

Ik denk dat ik het mijn zoontje met 8 mnd ook best had kunnen leren, maar waarom zoveel moeite zowel voor mij als voor hem terwijl hij het waarschijnlijk met 1,5-2 jaar na 3x oefenen ook kan. Nu zou het hem alleen maar frustreren denk ik, hij wil toch niet dat ik hem help;)

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Sterker nog, ik ben wel met 6 maanden begonnen met elke dag even aanbieden maar ondertussen is hij 14 maanden en hij maakt er nog steeds een bende van. Hij drinkt sowieso slecht dus ben al blij dat hij de rietjesbeker pakt want hij drinkt alleen nog een papfles s ochtends die ik ook wil afbouwen. Dus op tijd beginnen, ja, kan, maar is niet gezegd dat het dan wel gaat werken. Is toch per kind afhankelijk.

Ik denk altijd maar zo. Als hij 18 is drinkt hij heus wel uit een beker :D

@Elvira ik heb die van de hema!

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Nee hoor, dat zeg ik niet en dat weet ik niet, kan niet in de toekomst kijken helaas :D
    Ik ben persoonlijk blij dat ik er op tijd mee begonnen ben, iedereen maakt voor zijn eigen uit wanneer die daarmee begint uiteraard :)

O.T ik heb een beker van Munchkin, zit ook een rietje op maar dat heb ik eraf gehaald..

14. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    En daar hoeven ze weinig moeite bij te doen?

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Nee met 18 drinken ze weer uit een fles:p
    Maar dan in de kroeg...

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Haha idd ikkie;)

Ik heb ook zo'n difrax oefenbekertje, maar daar doet ie eigenlijk hetzelfde mee. Yoghurt drinkt hij daar opzich wel goed uit als ik de beker vasthoudt.
    Hij leert het vanzelf wel:)

Rietjesbeker heb ik van nuby en kleinere met handvaten van prenatal. Nuby vind ik fijner, omdat die niet lekt.

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

NOu ja hij moest wel even oefenen met de rietjesbeker hoor maar hij had hem sneller door dan bijv. een tuitbeker die snapt hij nu nog niet....

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier 1 die alles nogal graag zelf doet. en snel ook.. ik denk dat als ik haar water uit een open beker geef en mw doet het zelf dat ik kan blijven omkleden.
    Ik doe het wel is samen.
    Haar tuitbeker doet ze zelf, al maanden, met 1 handje.

Ik geef haar wel is yoghurt uit een open beker. Dat gaat langzaam dus is niet erg dat ze m in 1x achterover klapt.

Ik denk net als vrolijkheid...uiteindelijk drinken ze heus wel uit een glas hoor. Net als dat ik geen volwassene ken die nog naast zijn moeder kruipt met een speen (kinderen moeten geloof ik vanaf de geboorte elk slaapje in hun eigen bed doen en zo snel mogelijk zonder speen).
    Er 'moet' zoveel tegenwoordig en doe je het niet zo dan komen daar direct vragen over.

Ik had vroeger ook een tuitbeker, maar nooit logopedie hoeven hebben omdat ik een spraakgebrek had oid...

Eerlijk gezegd maak ik me er totaal niet druk om! :D

19. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begon met 6 maanden uit een gewone beker. Heb nooit een tuit- of rietjesbeker in huis gehaald. Dus hij wist niet beter. Het duurde wel ff hoor, eer hij echt zelf kon drinken.

Misschien een paar keer voor doen en alleen water geven. Is het ook niet zo erg als het knoeit.

20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier die van Nuby, zeer tevreden!

Deel Deze Pagina