Ik heb vaak een open beker geprobeerd met zo'n 8 maanden, maar hij snapte het niet. Verzoop bijna door de hoeveelheid die ineens in zijn mond kwam Als je er yoghurt oid in doet glijdt het wat langzamer, maar dat at hij toen niet graag. Mijn zoon begon pas echt te drinken uit een open beker toen hij zo'n anderhalf was. Toen was het een paar keer oefenen en daarna lukte het hem. Die hele knoei-periode, tsja we zijn er gewoon niet zo van. Hij doet het toch graag pas als hij het goed kan. Ik vind het onnodig om hem alles te laten morsen, terwijl het ook kan als zijn motoriek wél voldoende is. Als tip heb ik van iemand hier op zp gekregen om de nijntje bekers aan te schaffen. Dik plastic en doorzichtig, dus ze kunnen goed zien hoeveel er nog inzit. En na een aantal keer op de grond gooien uit baldadigheid, zijn ze nog niet stuk Precies de goede maat en ze zijn leuk natuurlijk Heb ze bij de prenatal vandaan. Eigen merk rietjesbeker komen daar ook vandaan en die zijn hier echt favoriet geweest. Hij pakt ze nog wel eens. En ik heb er al zoveel geprobeerd, maar deze zijn perfect en ook maar eens 3 euro
Hier sinds kort met 17 maanden. Hij zag een beker staan waar wij koffie uit hadden gedronken, pakte de beker, zet hem aan zijn mond en nam een slok. Sindsdien drinkt hij zelf uit een glas/beker. Ervoor oefenden we al maar was alleen geknoei dus maar weer even mee gestopt.
Mijn zoon (16 maand) drinkt uit een 360 graden beker. Hij heeft nooit uit een tuit- of rietjesbeker willen drinken. We zijn regelmatig aan het oefenen met een doorzichtige open beker.
Hier geoefend, sinds dat ze kon zitten, met zelf vasthouden en dan kleine slokjes geven, ze vond het reuze interessant. Ook in bad geprobeerd maar dan ging ze (en nu nog) alleen maar hoesten. Vlak voor de eerste verjaardag geoefend met yoghurt, ging eigenlijk meteen goed. Na haar eerste vejaardag langzaam overgestapt op normaal drinken. Alleen het terugzetten vond ze moeilijk. Denk dat ze rond 14 maanden goed zelfstandig kon drinken uit een normale beker. Nu pakt ze geregeld ook onze beker en ook dat gaat super. Ligt denk per kindje aan of ze geinteresseerd in zijn of dat ze liever een andere beker hebben