Ons dochtertje is vandaag 5 maanden oud, maar ondanks dat ze Hero extra voeding voor hongerige baby en hapjes krijgt, houdt ze zoveel honger. Ze begint na 3 uur na de laatste fles te jammeren en na maximaal 3,5 uur moet ik echt een fles gaan maken, want dan is het krijsen. Ik probeer het soms wel te rekken anders komt het met slapen enzo niet uit. Ze slaapt snachts goed door, dan heeft ze geen honger en als ze s ochtends wakker wordt hoef ik me niet te haasten voor de fles. Maar naarmate de dag vordert komt de honger steeds eerder. Ik geef dan een fles van 180+6 maar meestal maak ik nog 30 bij omdat ze dan gaat huilen. Dan zit ze vol en is ze weer even vrolijk. Ze drinkt de flessen in een normale tijd op, dus niet binnen 10 minuten ofzo. Ze is de laatste tijd wel erg onrustig aan de fles: draaien, jammeren met de fles in haar mond, trappelen en zwaaien met de armen... Geen idee waarom, het was altijd een lekker rustmomentje. Iemand die het herkent of iemand die misschien tips heeft?
ik zou niet rekken maar gewoon elke 3 uur geven. Ik voed op verzoek en dat betekend wel eens dat ze na 2 uur alweer wil. Dan krijgt ze ook.
Haar schema varieert nogal. Vandaag was het: Half 8 wakker en fles Half 11 fles Half 2 fles 4 uur fles Half 7 fles daarna weer op bed. 5 flessen van 180+6 en 2 x nog 30+1 extra... Ik rek het ook niet altijd want het is en vervelend voor haar en vervelend voor ons omdat ze blijft jammeren. En uiteindelijk heeft t geen zin want dan komt ze alsnog weer eerder. Maar ik kan er niks over vinden eigenlijk dus ik vroeg me af of er meer waren die flesvoeding geven en toch hongerige kindjes houden.
Ha Lizz! Leuk om weer wat van je te lezen! Helpt het misschien om s'middags wat rijstebloem in de fles te doen? Dat vult misschien iets langer. Ik heb met M. ook zo'n periode gehad. Telkens kwamen we boven de liter uit. Maar met een paar weekjes was het weer over en kwamen we echt in een vast ritme. Vanaf 4/5 maanden groeien ze ietsje minder hard en hebben ze ook weer wat minder nodig heb ik begrepen.
Hey Missladybug! Dankje voor je reactie. We zijn vorige week net gestopt met de rijstebloem omdat ze er helemaal verstopt van raakte en dat probleem is nu dus weer opgelost... Het blijft zoeken en misschien is het een 'fase', maar hij duurt al vrij lang haha. Ik zal het eens op het cb voorleggen, ze zit al boven het gemiddelde qua gewicht en lengte en ze moet denk ik niet nog meer teveel aankomen..
Lijkt erop dat ze misschien wel toe is aan bijvoeding.. Onze zoon zat toen met 4 maanden al aan de maximale flesvoeding en ben toen begonnen met groentehapjes. Hij was daar duidelijk aan toe, want nog geen 2 weken later at jij al makkelijk een half potje weg. Het is dat ik niet meer aanbood, want ik denk dat een heel potje ook met gemak op zou gaan
Bijvoeding krijgt ze al een tijdje en dat gaat prima, eet ze goed maar het maakt haar niet minder hongerig.
Gisteren contact gehad met het cb en die gaven als advies om meer fruit en meer groente te geven. Dat gaat goed, vandaag toch weer gewoon 4 flessen. Ze krijgt nu bijna een heel stuk fruit en ongeveer 5 el groente.
heey lizz!! Dat gedraai met de fles is misschien ongeduld. Bij mij ging dit over toen we een iets grotere speen op de fles zette. Hier eet ze ook ruim een heel stuk fruit bv een hele peer en een halve banaan door elkaar. Hier krijgt ze elke 2 uur ongeveer iets. Fles slaapje hapje fles slaapje hapje fles slaapje hapje fles. Maar ze is natuurlijk ook een paar weekjes ouder. Fijn dat het zo al wat beter gaat!