hoi hoi, Ons dochtertje van 3,5 week krijgt nu 6 flessen van 120 + 4. Nu kreeg ze dat in het begin niet op maar de avondfles wel van 23.00-00.00 en dan sliep ze 5 a 6 uur door. Maar sinds deze week komt ze 's nachts ook weer om de 4 uur. Nu mag ik van cb de avondfles met friso extra maken. Nu had ik zelf het idee om gewoon 3 scheppen standaard en 1 schep extra. Kijken hoe ze het daar op volhoud. ze drinkt trouwens uit de dr. brownfles en doet er 20 minuten over 1 fles. Ze woog trouwens maandag 4310. Bij de geboorte woog ze 4200. Krijgt ze dan genoeg voeding met 5 flessen van 120+4? en is het goed om te proberen hoe ze reaegeert op de 3 scheppen standaard + 1 schep extra? En kan ik dan nog gewoon speen 1 gebruiken of moet ik speen 2 dan gebruiken?
Hoi! Je dochtertje krijgt nu 810 ml voeding per dag, dit mag ze voor haar gewicht wel hebben. Omdat je dochtertje nu nog zo klein is, is de overgang naar 5 flessen misschien te snel. Ik zou je nu adviseren om daar nog even mee te wachten. Als je dochtertje rond de 2 maanden oud is, dan kan je eens proberen om 5 flessen van 150 ml per dag te geven. Deze hoeveelheid past bij haar gewicht en is het maximale wat ze op een dag mag drinken. Het is belangrijk dat ze niet gaat spugen (in dat geval is het nog iets teveel voor haar). Ook is het erg belangrijk dat je in de gaten houdt dat er maximaal 10u tussen de laatste en eerste voeding zit. Voor de leeftijd van je dochtertje is je schema zoals het nu is prima. Je hoeft niet perse te mengen met Friso Extra 1. Deze voeding wordt gegeven als je kindje meer vraagt dan de maximale hoeveelheid, dat is in dit geval niet zo. Wanneer je het toch wilt doen, dan kan je de speen gebruiken waarmee ze normaal gesproken ongeveer 15-20 minuten drinkt. De Friso Extra is namelijk geen dikkere voeding. Groetjes Linda
hoi hoi, We hebben het idee dat ze overdag met 2 flessen niet genoeg krijgt dit is de ochtendfles zo rond 10.00-11.00 Dan valt ze na de fles niet meer in slaap en na 2 uurtjes is het huilen huilen. Ik kan dan meestal wel rekken tot 3 uurtjes na de voeding maar als je haar dan de fles geeft drinkt ze 35 cc valt dan in slaap en komt dan op de normale tijd om de rest op te drinken. Na die fles slaapt ze tot de volgende fles. Dus 4 uurtjes. En na deze fles heeft ze het zelfde als bij de ochtend. Kan het zijn dat ze dus bij deze flessen niet goed verzadigd is? gisteravond hebben we gekeken wat ze dus opdrinkt als we haar iets meer aanbieden en toen dronk ze bijna 150 op. We hebben overigens 's nachts nog geen friso extra in de fles gedaan. 's nachts zit er weer 5 uur tussen de voedingen. Maar zouden we dat wel bij deze 2 flessen kunnen doen?
Hoi! Je zou het eens kunnen proberen. Dan zou je 120 ml water, 3 scheppen Friso Standaard en 1 schepje Friso Extra kunnen proberen. Als dit goed gaat en nog onvoldoende helpt, dan kan je die verhouding verder aanpassen. Succes! Groetjes Linda