zoontje vraag zoveel aandacht maar dat kan ik hem nu niet meer geven tijdelijk...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door samantha1985, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

wij hebben een zoontje van bijna 2 jaar en hij vraag zoveel aandacht aan mij alles moet mama doen opzich vindt ik het niet erg.... want me vriend doet het ook en dan is het ook goed maar overal mama mama mama....

nu heb ik te horen gekregen van de verlos dat ik moet rusten omdat ik last heb van bandenpijn en omdat ik het zo erg heb kan het omslaan in weeen en daar zit ik nu niet op te wachten...

maar ik vindt het zo moeilijk om me zoontje nu minder aandacht te geven maar hij vraag ook veel aandacht en hij krijg al niet altijd ze zin... maar toch nu moet ik echt rusten en dat snap hij nog niet echt.....

wie heeft dit meegemaak of hoe zou jij dit aanpakken als jij in mij lichaam nu was (niet dat ik je het wens hoor) hahaha...

maar weet ff niet hoe ik me zoontje aandacht kan geven zodat ik niet te veel inspan... hij is gek op stoeien en dat deden we namelijk ook altijd maar dat zit er nu ff niet meer in snik snik...

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    misschien met hem knutselen, tekenen, boekjes lezen, samen duplo bouwen? Ik noem maar iets..

Wij doen op dit moment heel veel spelletjes met lichaamsdelen (vind ze mega interessant) en aan en uitkleden.

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik herken het zelf niet echt dat mijn zoon (18 maanden) alle aandacht 'opeist'. Ja, tuurlijk vraagt hij om aandacht. Daar is het een kind voor, maar hij eist niet de hele dag mijn aandacht op.

Wat je kan doen, is met je zoon ook rustige activiteiten doen. Zoals tekenen, kleien, koekjes bakken (mijn zoon speelt meer met bloem en eet het deeg op, maar ok), puzzelen. Je hoeft niet altijd actief te zijn om hem aandacht te geven.

Momenteel ben ik 28 weken zwanger. Zoon slaapt 's middags nog. Dan ruim ik de boel op, maak het huis (indien nodig) aan kant en ga dan zelf ook even, al is dat niet lang, plat. Even liggen op de bank, bijtanken, uitrusten. 's Avonds als de kleine op bed ligt en de vaat is gedaan doe ik daarna ook niks meer. Op één ding na: Drinken pakken voor vriendlief en mij.

Wat een optie kan zijn, ik weet niet hoe jij er tegenover staat... Is het een idee om je zoon een dagje bij opa en oma onder te brengen. Zodat jij echt voldoende kan bijtanken. Opa en oma vinden het ongetwijfeld leuk om op hem te passen en je zoon vindt het vast ook erg leuk om bij opa en oma te zijn. Opa en oma geven vaak hun kleinkinderen de volle aandacht.

4. samantha1985

onze boy gaat elke vrijdag na me ouders toe anders pfff trekken we he echt niet hij is altijd druk en vraag echt heel veel aandacht....

kleien is geen optie nog heb het al een paar keer geprobeert maar hij vindt klei wel leuk om keihard tegen de muur aan te gooien haha en dan maar van de muur zien af te krijgen.... cakejes bakken vindt die ook niets en er van smullen helemaal niet en das zo lekker hahah... tekenen doen we wel maar omdat de hele dag te doen is ook niets en slapen doet die niet echt meer in de middag wat ik wel jammer vindt want we blijven het wel proberen namelijk rond half 3 gaan we na boven en half 4 4 uur zijn we nog steeds wakker.... me vriend neemt al wel heel veel over daar neit van maar toch blijf die altijd nog bij mij komen terwijl ik hem net vol aandachtgegeven heb en hij was net 5 min met me vriend aan het spelen en dan is mama weer aan de buurt voor 3 uur haha.... wat hij wel leuk vindt is met me buik spelen dat kan die uren vol houden knuffelen kusjes geven masage geven en das heerlijk maar met die pijn nee das niet zo fijn....

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Misschien 's middags iets eerder naar bed? Onze dochter slaapt ook niet meer als ze zo laat naar bed gaat s middags.

Als ze weigert te slapen, dan gaan we maar gewoon op het grote bed, tv kijken of boekje lezen.

Vind hij duplo ofzoiets ook niet leuk?

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Tja, ik ben in mijn zwangerschap (zware BI en placenta die al aan het verkalken was) heel "pedagogisch verantwoord" geweest tegenover mijn dochter *not*: vaker TV kijken, kon ik even rustig op de bank liggen:)

7. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat je nu juist een goede reden hebt om je zoon te leren dat mama niet constant alle aandacht kan geven. Want over een week of 12 heb je een pasgeboren baby erbij, en DIE heeft straks heel veel van jouw aandacht nodig.
    Hoe ga je het dan doen?

Overigens vind ik hem nog erg jong om s middags niet te slapen. Slaap jij dan samen met hem, omdat je het over 'wij' hebt? En wat gebeurt er dan tussen half 3 en half 4 dat jullie boven zijn?
    Kan het zijn dat hij te laat naar bed gaat s middags? En kan hij ook alleen in slaap vallen? Want wederom, straks is er nog een baby erbij...

Al met al, ik zou nu hem nu echt voorbereiden op meer alleen spelen en mama niet constant opeisen. Beter nu, dan straks als de baby er is, want dan kan je zoontje zich echt afgewezen gaan voelen en vervangen door de baby, en dat is zielig.
    En jij kunt je ook niet in 2en splitsen dadelijk.

8. samantha1985

als ik hem eerder in ze bedje leg of als wij samen gaan slapen dan word het paardje in galop ( dan gaat die op je zitten en keihard springen) en als ik wat later ga dan gebeurd dat niet dan blijf die rustig liggen als ik naarst hem lig maar hij valt niet in slaap hij zit grote verhalen te houden en ik zeg dat die moet slapen anders kan die niet mee bla bla bla en als ik hem alleen op ze bed leg en ik loop op een gegeven moment weg dan komt die eruit en loop na de traphekje en gaat keihard schreeuwen...

maar duplo vindt die leuk maar autos nog leuker en daar speelt die ook wel mee maar omdat ik nu veel zit en rust kan ik niet samen met hem spelen want autos mogen bij mij de tafel niet op heb hoogglans meubels namelijk.....

maar komt goed zodrek gaat me zoontje na me ouders en kunnen wij ff weer bij tanken en vrijdag ook...

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter gaat ook eerst zitten spelen op der kamer en gaat dan na een half uurtje gewoon in bed liggen. Ze kan haar kamer niet af want dan is feest..

Misschien een idee om zijn kamerdeur dicht te doen zodat ie er niet uit kan?

Een zeil op de tafel leggen tijdelijk?

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Moeilijk is het hoor. Hier ook een beetje hetzelfde. Ben in deze termijn van de zwangerschap gewoon ontzettend moe en beroerd dus kan ook minder aandacht geven dan ze graag wil. Vaak zit ik gewoon bij dr op de grond en speelt zij, en als papa thuis is gaat hij lekker wilt doen met haar.
    's ochtends als ze vroeg wakker is liggen we lekker samen op het grote bed en kijken we tv. Ach, een beetje tv kan echt geen kwaad hoor.
    Nu heb ik wel het geluk dat mijn dochter 's middags bijna 3 uur slaapt dus kan ik ook ff goed bijtanken.
    Nu is ze trouwens met oma mee kan ik even helemaal tot rust komen. Niet dat ik dat heel erg leuk vindt, je wilt toch zelf voor je kind zorgen, dus ja snap je wel hoor maar het is niet anders. Ook de kinderen moeten dat inderdaad leren.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je zegt dat je hem die aandacht tijdelijk niet meer kan geven, maar dat is natuurlijk niet waar, want als straks de baby er is zul je zeker de eerste tijd nog minder tijd en aandacht voor hem hebben. Dus laat hem wennen aan alleen spelen. Mijn oudste kan heel goed alleen spelen en dat moet soms ook echt want de jongste heeft net zo goed aandacht nodig.

Deel Deze Pagina