wij hebben de rietjesbeker van Avent, lekt niet en heeft een zacht rietje waardoor hij niet zo heel hard op hoeft te zuigen. Ik vul zijn beker altijd wel goed vol. zo kon hij ook goed oefenen op het zuigen zonder dat hij al de laatste druppels van de bodem wegzoog. Hema beker is hier een drama! deze lekt ook heel erg, en het wordt pas feest als zoonlief er mee over de grond gaat kegelen
Hier van de week begonnen met een gewoon rietje in een beker. het duurde een paar minuten, en ik heb het een paar keer voorgedaan, maar ze snapte het opeens. Vandaag eens proberen met een rietjes beker van nuby.
De Wibra-rietjesbeker lijkt op die van de Hema, maar is minder hoog en lekt niet. Hier kan ze het ineens wel uit!
Mara heeft een rietjesbeker van Difrax (anti lek). Deze ging bij haar gelijk goed. Ze moet het rietje open duwen tegen haar gehemelte.
Ik heb net mijn nieuwe Nuby beker dus lekvrij gemonteerd. Helaas is ie zo lekvrij dat zelfs ik er geen druppel uit kan drinken. Ben gefrustreerd hier. Misschien dat manlief het lukt vanavond.
Hier lukte drinken aan een rietje in een pakje, dus ook rietjesbeker erbij gehaald. Ook een van Nuby en ook niets eruit te krijgen. Wij hebben toen dat gaatje ietsje groter gemaakt. Je hebt zo'n klein streepje waar het sap uitkomt, dat iets groter gemaakt en hij was vertrokken. En echt lekken deed hij niet. Uiteindelijk hadden wij nog een tweede gekocht, daar hetzelfde probleem dat er niets uit kwam. Maar zoonlief was toen zelf zo creatief om lang genoeg op het rietje te bijten dat het gaatje groter werd
Die van de Hema is prima ging meteen goed en soms lekt er nog wat drinken als er nog iets in het rietje zit anders niet... Ze hoeft alleen maar te zuigen geen gedoe. Maar iedereen ervaart het weer anders natuurlijk!
Haha ik heb het zelf eens geprobeerd, maar uit die Nuby beker kreeg ik zelfs niets in het begin Onze dochter snapte niets van die tuitbekers of bekers met een rietje, ik heb een gewone oefen beker aangeschaft en dat ging meteen prima. Bij onze zoon ook meteen met een gewone beker begonnen. Erg handig als je weggaat is het misschien niet, maar ik nam gewoon een (spa) flesje mee, schonk in de plastic beker en dat ging ook prima.
Hier kan ze vanaf 8 mnd al uit een beker met een gewoon rietje drinken. Dan krijgt ze water, of een sapje.. Is gekomen doordat ik ook altijd met een rietje drink (stomme gewoonte ) en zij vond het vreselijk interessant om het te zien! Toen heb ik haar ook eens een slokje gegeven en na een paar keer proberen dronk ze ineens uit het rietje. Dus ik denk dat het makkelijker is om het eerst met een gewoon rietje te proberen en dan nog eens de beker. Die link leggen ze denk ik wel!