Hi, Onze zoon heeft vanaf de geboorte op onze slaapkamer geslapen. Nu willen we hem op zijn eigen kamertje, want daar zit verwarming. In onze slaapkamer niet en het wordt nu te koud. Maar meneertje is het daar niet mee eens. De hele nacht gehuild en mee in de weer geweest. Uiteindelijk hebben we om 5 uur in de ochtend het ledikantje weer verhuisd naar onze slaapkamer en binnen 5 minuten sliep hij als een roosje Herkenbaar voor iemand? Moet ik gewoon even doorzetten en laten huilen?
Naar mijn idee geeft je zoontje duidelijk aan dat hij het nodig heeft om dicht bij jou in de buurt te slapen. Als jullie er geen last van hebben zou ik het gewoon even zo laten. Als jullie er wel last van hebben kan je misschien stapsgewijs werken? Dus eerst overdag in het ledikantje op zijn eigen kamertje en dan uitbreiden?
Het is geen kwestie van niet willen. Hij is het niet gewend! Wil je doorzetten, is het even doorbijten. Als je het niet wilt, dan doe je het op een later moment.
Zo hebben wij het ook gedaan. (Toen ik het voor elkaar had, kreeg ik spijt.. nu slaapt ze alleen bij ons als ze niet meer zelf in slaap kan vallen rond 05.00 uur..)
Een baby heeft in bed geen verwarming nodig, dus als dat de enige reden is dat jullie hem naar zijn eigen kamer willen doen zou ik hem gewoon weer lekker bij jullie op de kamer leggen. Als je écht denkt dat hij het koud heeft in bed kan je er lekker een kruikje in leggen.
Ik zou overdag eens beginnen met 1 slaapje op zijn kamertje om te wennen. Zo hebben wij het ook gedaan. Onze dochter ligt sinds vorige week 's nachts op haar kamertje, en dat was totaal geen probleem. Ik heb de babyfoon naast mijn bed staan, en ze slaapt beter (rustiger) dan toen ze nog bij ons op de kamer sliep of beneden. Even doorzetten dus als je dit wilt, en anders ledikant terugzetten
Wij hebben zijn ledikant op zijn eigen kamer gezet met een maand of 7 en een co-sleeper aan ons best vast gemaakt. Overdag en eerste slaap van de nacht slaapt hij in zijn eigen kamertje en daarna naast ons in de co-sleeper. Verwarming aan op slaapkamers op afgeraden, dan zou ik kijken hoe er voor kunt zorgen dat hij het in zijn bedje warm genoeg heeft. winter slaapzak, wollen romper (lekker warm in de winter, koel in de zomer), wollen slaapzak etc. Ik zou hem op zijn eigen kamer laten slapen als je dat zelf ook wil. en als je het niet wil gewoon nog lekker op jullie slaapkamer. als je besluit hem over te leggen, dan zou ik hem zeker niet een poos / hele nacht laten huilen (dat is een grote overstap, van veilig dicht bij papa en mama naar alleen in een vreemde kamer zonder papa en mama) maar hem daar geleidelijk aan aan laten wennen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik laat hem voorlopig dan dicht bij me (dat wil ik ook het liefst) en zorg dat hij het wel lekker aangenaam heeft. Misschien een extra kruikje in het bedje en in de gaten houden.