Hoi hoi, Wat zijn jullie ervaringen met drinken uit een rietjesbeker of tuitbeker? Gaat het drinken na een tijdje steeds beter? M'n zoontje drinkt maar steeds een paar slokjes. Als ik hem een flesje geef drinkt ie die zo leeg. Moet ie misschien nog even wennen aan het "anders" drinken? Graag jullie ervaringen.. Groetjes, Mar
heey heey ja het kan inderdaad zo zijn dat hij even moet wennen, het is namelijk wel weer anders drinken dan een fles. hij moet voor een tuit harder zuigen. een rietjes beker is hier geen succes. Liam houd de beker helemaal omhoog en dus komt er geen drinken in het rietje, gewoon met een rietje uit een beker drinken is geen probleem. succes! Liefsz
mijn zoontje drinkt het liefst ook uit een fles met speen. tuitbeker drinkt hij ook wel uit maar inderdaad paar slokken en thats it. Normale beker snapt hij nog niet helemaal, dan moet ik een dikke handdoek om hem heen doen anders heb ik een zeiknat kind. Dit oefenen we wel regelmatig maar op deze manier krijgt hij te weinig vocht binnen naar mijn idee. Hij kan ook alleen maar liggend drinken, de fles omhoog houden als hij zit dat snapt ie niet. Ik zat ook te denken aan een Rietjesbeker, want uit pakjes drinken kan hij prima. Zijn die rietjes niet erg groot/dik? kan een 11maanden oude baby daar wel makkelijk uit drinken? ivm met hard moeten zuigen aan het rietje. pakjes hebben een dun/fijn rietje, dat lukt m wel
Finn drinkt inmiddels vaak uit een rietjesbeker...sinds een maand of 2 kan hij het, maar eerst ging het soms wel wat te snel..dus dit heeft ie inderdaad moeten leren. De tuitbeker dronk Finn eigenlijk meteen, dat was geen probleem, maar meneer vind de tuit nu niet meer zoveel aan, sinds hij de rietjesbeker onder de knie heeft
Dat doet die van mij ook ... Fles moet ie wel omhoog houden, en rietjesbeker weer niet, dat heeft ie nu nog niet door.. Nog veel oefenen dus. Denk dat ik met de vakantie toch maar flessen meeneem, dan krijgt ie in ieder geval voldoende binnen. Toch wel belangrijk met dit zomerweer!
bij ons is de rietjes beker favoriet jelle heeft het nog steeds (morst niet, hij drinkt ook veel uit een gewone beker maar dan moet ik erbij blijven, dus daarom nog steeds wel die rietjes beker) hendrik leert al om door een rietje te drinken, vaak nog een te grote slok en dan verslikt hij hem. vorige week gaf ik hem die beker en hij dronk er direct door (schrok ervan) nu elke dag even oefenen jelle heeft een grote beker met rietje voor hendrik ben ik vanplan om zo'n kleine te kopen (is makkelijker vast te houden) tuit bekers vinden onze mannen niet zoveel aan hendrik kauwt er maar wat op en vind het niet lekker in de mond jelle dronk er toender tijd wel uit maar vond er niet zo veel aan om zo'n breed ding in zijn mond dus toen gauw op rietjes beker overgegaan, ik had nog een tuit beker voor hendrik maar dat word hem dus niet
Hier ook een rietjes beker. En tuitbeker doe ik niet, dit is niet goed voor de tanden, maar ieder zijn/haar ding. Het CB heeft mij toegejuigt wat betreft de rietjesbeker. Het stimuleert de kaakspieren, dus goed voor de spraak straks. Mijn kleine man moest er ook erg aan wennen. Hij heeft lang de fles gehad en het drinken met zo'n rietjes beker was in het begin heel moeilijk. ALleen al het feit, de fles houd hij omhoog en de rietjes beker moet naar beneden wijzen. Ik denk dat hij met een maand of 13/14 WEL de rietjes beker ging gebruiken. En hij gebruikt hem nu heel heel goed. Nu drinkt hij niet meer uit de fles zeg maar. Dus als het niet lukt. Nog even geduld hebben. Ineens kan het raak zijn, zo niet, dan is hij/zij er nog niet aan toe denk ik. Succes
hier houdt de kleine man dus de fles níet omhoog, dus denk dat een rietjes beker een goeie oplossing is dat hij gewoon zittend kan drinken. want dit kan hij nu niet. komt het rietje van de rietjesbeker wel op de bodem?? niet dat er een dikke laag in blijft liggen
Ja komt bijna tot de bodem, dus kan 'm goed leegdrinken. Ik heb er een van Nuby met handvaten, kan ie 'm zelf goed vasthouden. Nu nog even leren er goed uit te drinken ...
Hier is de tuitbeker favoriet. Hij drinkt ook heel goed uit een gewone beker, maar meneer is zeg maar: nogal enthousiast. Hij krijgt alleen een gewone beker als we aan tafel zitten met het eten. En zijn yoghurt krijgt hij uit een gewone beker (scheelt een hoop geknoei met een lepeltje) Rietjesbeker eigenlijk nog nooit geprobeerd. Knijpfruit doet hij wel goed, dus hij zal het wel snappen, maar dat knijpfruit houdt hij ook omhoog (net als bij tuitbeker en gewone beker), dus weet niet of een rietjesbeker gaat werken.
Hier is de rietjes beker favoriet! Het was in het begin effe wennen en snapte niet goed wat ie er mee moest, maar nu drinkt ie er goed aan. In tegenstelling tot de anti lek beker, hier door drinkt ie maar minimaal!
Hier hebben wij verschillende soorten en maten bekers. Het toeval wil dat ze uit alle bekers redelijk makkelijk drinkt. De fles (difrax)is voor 'S morgens vroeg, de tuitbeker voor bij de lunch, de kleine variant van de rietjesbeker (nuby) voor de sapjes 'S middags.
Finn kan dat inderdaad vlot, maar wat al meer gezegd word, gewoon vaak ff geven, en dan leren ze het (denk ik) vanzelf. Ik geef Finn zn opvolgmelk (1a2 per dag) nog uit de fles, dit kan hij dan ook gewoon liggend in bed drinken, en dat vind Finn fijn, anders drinkt hij namelijk bijna geen opvolgmelk..de rest krijgt hij afwisselend uit tuit of rietjesbeker, maar meestal dus rietjesbeker.
We hebben verschillende dingen geprobeerd. de tuitbeker daar drinkt ze een enkel slokje uit. rietjesbeker snapt ze nog niet goed. Uit een gewone beker drinken gaat steeds beter. ik hoef hem nog maar licht vast te houden. denk dat ze die eerder onder de knie heeft. we hebben nu een tuitbeker bij de hema gehaald, die is wat lichter als degene die we hebben.
hier gister een rietjesbeker gehaald. We gaan m vandaga uitproberen !! ben érg benieuwd wat ie ervan vind
Welke rietjesbeker hebben jullie? Ik heb één van Nuby met een anti-lek rietje. Hij snapt niet dat hij er aan moet zuigen, hij kauwt er wat aan om. Het liefst wil hij nog de fles of soms een klein beetje uit een gewone beker. De tuitbeker wil hij niet, dan wordt hij boos.
Wij hebben ook die van Nuby. Probeer anders eerst met pakjes drinken. Deze rietjes zijn smaller en moeten ze minder hard zuigen. Zo heeft onze hummel het geleerd
Het rietjes komt redelijk op de bodem. Wij hebben een dorstig mannetje, dus als hij bijna op de bodem is, vul ik 'm gewoon weer aan (meestal water in mijn geval). In het begin leek er niets naar boven te komen en heb toen een ini mini stukje van het onderste gedeelte van het rietje geknipt. Tevens is het een grote beker die hij gebruikt, dus dat ini mini randje water of diksap wat blijft staan is minimaal en ik let daar ook wel goed op dus. Nogmaals succes
dankje. ben erg benieuwd we hebben m gister avond gekocht en ga m zo uitproberen. meneertje zit nu woezel en pip te kijken dus geen intresse in een fles haha