Hoi! Ik heb al gauw toen ik zwanger was een draagzak van bjornbaby gekocht, ik had het wat te snel gedaan want ik las later over de nadelen. Ik vind het wel heerlijk om mijn zoontje zo bij me te dragen dus ik heb het vaak gebruikt maar ik was blij toen ik een slengdang van mijn moeder kreeg, ik heb daar zelfs nog als baby in gelegen. Ik ben dus meteen draagtechnieken gaan zoeken op youtube maar ik kwam er achter dat mijn slengdang net te kort is hiervoor en dat de draagdoeken die als voorbeeld gebruikt worden allemaal van merken zijn terwijl die van mij een wat meer traditionele is (mijn moeder kreeg het van een Indiaase vrouw). Op het moment weet ik maar één draag techniek, ik maak er een knoop in en draag het zijlings over mijn borst waardoor het een soort hangmatje is. Weet iemand anders wat meer draagtechnieken? Deze draagdoek is dus een stuk korter dan de draagdoeken die als voorbeeld gegeven worden. Dankje!
Weet niet hoe kort kort is bij je slendang, maar hier heb je vast wel wat aan: TheBabyWearer.com - Wrap Instructions Chart
Ik heb ook een korte doek (indonesie). Ik heb mijn zoon er altijd rechtop in gedragen, nooit liggend. Toen mijn zoon nog heel klein was gebruikte ik hem met losse ringsling ringen. Daarna idd gewoon uiteinden aan elkaar geknoopt en dan de bovenste baan over de schouder terugvouwen waardoor hij goed strak in het nekje/rugje valt. Heb hem zo tot een jaar gedragen, toen werdt hij echt te zwaar. Mijn zoon is wel een dunne sliert dus weet niet of dit met jouw kindje ook zo goed werkt? Ik heb er enorm veel plezier van gehad
Misschien heb je hier iets aan. www.babymaxi.nl: Babylonia Tricot Slen Draagdoek - Algemene knoopinstructie - YouTube