Voor info over Theïne, zie: http:// http://theeliefhebbers.nl/encyclopedie/thee-gezondheid/theine Groene, witte en kruidenthee bevatte het minste theïne dus kun je prima gebruiken. In cola, redbull en koffie zit veel meer in. Met vruchtensappen let ik zelf op omdat daar veel suikers inzitten, dat werkt als dikmaker en als je risico hebt op zwangerschapsdiabetes zou ik daar uberhaupt heel voorzichtig mee zijn. X
Groene thee moet je sowieso niet teveel drinken. Staat zelfs op het pakje. Bitterlemon mag gewoon. Ze zeggen dat het je weeen opwekt, maar dan moet je liters per dag drinken en dan nog is het niet genoeg.
Ik drink hier t zelfde als voorheen, maar wel wat'extra water als ik meer dorst heb.koffie probeer ik niet meer als drie per dag,anders cafeiine vrij. Drink daarnaast melk,optimel, aanmaaklimo slimpie/carvan cevitam of van dat water met smaak van de aldi. Vandaag zoooo'n zin in cola..heb mezelf op een goudkleurig blikje getrakteerd, zonder suiker,calorieeen en cafeiine. Alcohol uitgebannen.
Omdat kunstmatige zoetstoffen niet zo goed voor jou zijn, en mogelijk ook niet voor je baby. Als het light met stevia is, mag het denk ik wel.
Over die bitter lemon en tonic: ik heb het aan mijn verloskundige gevraagd en zolang je geen liters per dag drinkt, kun je dat gewoon nemen. Gelukkig, want ik heb echt een serieuze tonic-tic ontwikkeld de laatste weken. Ik drink 2 kleine glaasjes op een dag, en ook niet elke dag, en dan kan het best. Ik denk dat het slimmer is om je te focussen op genoeg drinken, dan op wat je drinkt (zolang het maar geen alcohol is natuurlijk ). Ik ben er nl. achter gekomen dat ik echt te weinig dronk, en daar veel hoofdpijn van kreeg.
Volgens mijn zit in zwarte thee nog altijd meer caffeine (theïne) dan in groene thee... En die ene beker per dag is heus niet schadelijk
Klopt! Het maakt niet uit of je zwarte thee of groene thee drinkt. Zwarte thee bevat misschien nog ietsje meer caffeïne. Let ook op met kruidenthee die bepaalde kruiden bevat! Vooral deze kruiden mijden: Te mijden kruiden | AnneTannes Tuin Met sommige anderen heel matig zijn.
Zolang je alles (behalve alcohol) met mate drinkt, kan alles Je hoeft geen melk te drinken, je kunt ook op andere manieren aan je calcium inname komen (bijvoorbeeld yoghurt, kwark, kaas maar ook peulvruchten)
Ik matig met cola (koffie drink ik niet). Verder natuurlijk geen alcohol en ook laat ik de dranken met aspartaamzuur zoveel mogelijk staan (light-dranken of bijvoorbeel crystal clear). Ik drink veel aanmaaklimonade, appelsap, sinaasappelsap. Laatste 2 ook vooral omdat ze je urine verzuren (probeer zoveel mogelijk een blaasontsteking te voorkomen).
Ik drink 3/4 kopjes thee, optimel/vifit of een sapje. Pas ook op met Slimpie, dat word vaak aangeraden(ook bij kinderen), maar dat blijkt toch niet zo goed te zijn(zit aspartaam in).
Ik houd erg van thee sinds ik zwanger ben. Zwarte thee is niet echt goed, dus heb ik groene, witte en kruiden thee gekocht. Kamille en groene thee drink en veel. Heb ook venkelthee in huis, erg lekker, maar blijkt niet erg goed te zijn. Evenals thee met zoethout erin, is ook niet erg goed tijdens de zwangerschap. Laatst kreeg ik in een zwangerschapspakket anijsthee; ook erg lekker.
rooibos thee is theïne vrije thee. Deze mag je volgens mij gewoon drinken, je hebt ze ook met een vleugje honing of vanille.