Hallo allemaal, Mijn zoontje is drie weken en sinds een paar dagen bouw ik af met borstvoeding (ik kolf de voedingen ook, omdat hij anders niet goed drinkt door spruw). Sindsdien is er al direct een soort ritme ontstaan. Of naja, de laatste twee dagen dus. Ik weet natuurlijk niet zeker of het zo blijft... Het ziet er zo uit: 02.00, 06.00, 09.00, 12.00, 15.00, 18.00, 21.00 Hij laat er dus tussen de laatste voeding van 21.00 uur en die van 02.00 uur ongeveer vijf uur tussen zitten. Nu zou het mij beter uitkomen als ik om 00.00 uur nog een voeding geef zodat hij daarna vijf uur doorslaapt. (Dan wordt het zoiets als 00.00, 05.00, 09.00, 12.00, 15.00, 18.00, 21.00) Maar kan ik dat zomaar doen? Of gooi ik dan zijn ritme zo om dat hij ineens niet meer doorslaapt...? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Groetjes, Lindangel
Je kunt het proberen, maar ik zou het langzaampjes aan doen.Bijv.elke dag een halfuurtje rekken ofzo... Veel succes!
Dus bijvoorbeeld eerst om half twee wakker maken voor voeden en een dag later om een uur, etc? Bedoel je dat?
Hier lukte het niet hoor. Dochter kwam om 3 uur wanneer de fles ervoor gegeven was maakte niet uit. Op een gegeven moment, ze was toen een maand of 2,5 kwam ze neens niet meer en was het over. Ze sliep toen qua tijden ook door, qua uren deed ze het al.
Nou, gister hebben we het niet geprobeerd, maar mij valt inderdaad ook op dat hij sowieso om 2 uur komt, of hij nou de laatste voeding om 21 uur, 22 uur of ertussen in, heeft gehad. Ik laat het dus maar even en hoop dat het inderdaad op een gegeven moment uit zichzelf recht trekt.
Bovendien, hij is pas 3,5 week oud. Ik zou het nog even aankijken zo. Hij gaat vanzelf schuiven met voedingen. Al breken de nachtvoedingen wel op.. Succes!