8 mnd: half BV, half FV en bijvoeding...

Discussion in 'Voeding' started by croky, Apr 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    Onze kleine drinkt 'sochtends en 'savonds nog aan de borst. Verder 2 flessen van 150 of 180.
    Dan nog 'sochtends fruithapje, tussen de middag halve boterham, tussendoor een halve soepstengel en 'savonds warm eten.

Maar het lijkt het alsof hij niet echt honger heeft, ik maak meestal zelf eten voor hem, maar zo'n potje van Olvarit voor 6 mnd eet hij maar de helft van.
    Moet ik 1 fles laten vallen? Water etc. krijg ik er echt niet in bij 'm.
    Hoe doen jullie dat?
    Het lijkt alsof hij alleen maar de hele dag tussen z'n slaapjes door aan het eten is!
    (hij slaapt ook nog 2x 2 uur per dag, en 'snachts 12 uur).

2. Ivka76

Ivka76 Actief lid

Mar 10, 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    Hoi Croky,

Ons meisje is nu ook iets meer dan 8 maanden en wij hebben het volgende schema:
    07.00 fles 200cc
    09.30 fruithap met liga
    12.30 fles 100cc en 1 boterham
    16.00 groentenhap, potje van 200gr
    20.30 papfles 200cc

Als ik het zo lees krijgt jouw kleine idd nog veel melk en heeft waarschijnlijk daardoor niet echt veel honger over voor bijvoeding. Wij hebben het advies van het CB gekregen om maximaal 3 flessen te geven, anders eet ze ook geen fruit of groenten. Wij gaven eerst ook nog 4 flessen en dan gingen er maar een paar hapjes fruit of groenten in. Ik denk dat het beter is om 1 fles te laten vallen overdag. Dan heb je wat meer ruimte tussen de voedingen en gaat het er waarschijnlijk ook makkelijker in.
    Succes ermee!

Groetjes,
    Ivka

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het niet raar dat hij geen honger lijkt te hebben... hij krijgt lekker veel melk. Melk en zeker de borst zijn makkelijk, lekker, warm etc en dus waarom moeilijk doen met wortels? Ik zou zeker een fles laten vervallen met voldoende groenten en fruit krijgt hij genoeg vocht binnen.

4. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    Dankjullie wel voor de reacties... maar ik lees overal dat BIJvoeding voor erBIJ is. Krijgt ons kindje dan wel genoeg melk/zuivel binnen?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ze hebben ongeveer 500cc melk nodig van 7,5 tot 12 maanden. Dus met 1 flesvoeding en 2 borstvoedingen zit hij daar wel aan.

Wat extra drinken zou wel fijn zijn. Heb je al thee geprobeerd, of diksap? Mijn zoontje is thee en water ook pas later goed gaan drinken.

6. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    Ander drinken gaat er niet in. Ik bied wel steeds water aan bij het eten in een bekertje, maar dat is vooral leuk om mee te spelen.
    Ander drinken dan melk wordt geweigerd, ook in een fles...

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zou ik ook doen als ik anders een lekkere tiet krijg ;) . Veel kindjes hebben geen zin in drinken anders dan melk... dat is ook hartstikkel lekker zoet. Probeer eens thee met veel melk (KV of BV) en dan langzaam de melk verminderen.

Het is inderdaad BIJvoeding maar je wilt wel graag dat hij met een jaar gewoon met de pot mee eet. Omdat je niet kan bepalen hoeveel hij binnenkrijgt met de BV moet je dat toch een beetje proberen te beïnvloeden door bijvoorbeeld zelf van de borst te halen (dus niet wachten tot hij klaar is) . Je krijgt eigenlijk een half jaar de tijd om te leren eten... mooi systeem toch? Dat betekent dus ook dat het met 7 maanden niet allemaal perfect hoeft te gaan.

Share This Page