drinken

Discussion in 'Voeding' started by dorisn, May 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik weet dat er al veel vragen zijn over drinken, maar hier toch nog weer eentje van mij.

alyssa is een hele slechte drinkster, melk gaat goed, maar de rest krijg ik er bijna niet in.
    nu ging tot koninginnendag appelsap uit een tuitbeker redelijk, maar ik maakte de fout door haar te willen neppen. (had een beetje water erdoor gedaan)
    alyssa wil nu bijna niet meer drinken(afgezien van de melk) en ik weet niet hoe ik het erin moet krijgen want ze mept zo de beker uit mn handen of gooit hem zelf op de grond.
    misschien terug naar sap uit een fles?

wie heeft er tips voor me?

ik wordt er een beetje onzeker van, om me heen hoor ik allerlei verhalen over kindje die jonger zijn dan alyssa en die al zelf uit een tuitbeker drinken.

liefs doris

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien wil ze het liever zelf doen? Met ruim een jaar is drinken uit een gewone beker wel redelijk. Probeer eens andere dingen aan te bieden en de fles helemaal af te schaffen. Ze is fysiek prima in staat om uit een gewone beker te drinken. Misschien dat ze thee wel lekker vindt?

Als je het naar vindt om te proberen omdat je echt bang bent dat ze te weinig vocht binnenkrijgt dan zou ik proberen even terug te gaan naar de fles en dan opvolgmelk met veel water te geven maar liever doorbreek je deze gewoonte (en compenseer je het drinken met extra fruit en of groenten)

3. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Je zou kunnen proberen om eens iets heel anders te drinken te geven, bijv karnemelk.
    En idd uit een gewone beker. Schijnt bij veel kindjes beter te werken dan een tuitbeker.

Of je kunt zo'n beker met rietje kopen, misschien wil ze dat wel.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    een rietjesbeker werkt niet, ze schijnt het niet te snappen.
    zelf drinken doet ze helemaal niet, als ik de beker in dr handjes geef gaat ze ermee spelen maar drinken ho maar.
    een gewone beker heb ik gisteren geprobeert maar na 1slokje hoefde ze niet meer.

ik baal er een beetje van want ik ben nu weer terug bij af.
    ik vind idd ook dat ze gewoon zelf moet kunnen drinken, maar ze speelt er alleen maar mee.

bedankt voor het meedenken.
    meer tips zijn nog steeds welkom.

liefs doris

5. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Alyna (ietsje ouder als Alyssa ;) ) drinkt dus ook alleen maar uit de fles.(gewone melk hoeft ze niet, Olvarit drink lust ze graag maar vind ik erg duur, en verder verdund sap of water)
    Iets anders (beker, rietjesbeker, tuitbeker) wil ook gewoon maar niet lukken!

Nou ja het is maar zo...kan haar niet dwingen en ben al blij dat ze iets drinkt want een paar weken geleden dronk ze NERGENS uit/van.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    op dit moment gaan we weer de goede kant op.
    ik heb tijdelijk de hele zachte tuit weer op de beker gedaan en nu gaat het wel.
    er staat nu standaard een tuitbeker (avent met witte tuit) met water op tafel en daar gaat ze steeds vaker uit drinken.
    bedankt voor de tips.

liefs doris

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    En gewoon een pakje drinken met een rietje?
    Lisa wilde eerst ook nix anders dan dr flesje melk, maar nu is ze ehct gek op roosvicee boomfruit en dat drinkt ze gewoon met rietje uit het pakje. Is toch weer anders dan zo'n rietjesbeker.

Share This Page