Hoi, mijn dochter heeft vanaf het begin donkerblauwe / grijze ogen, maar er begint zich nu in het rechteroog, onder de pupil een bruin vlekje te vormen? Is dit het begin van de verkleuring van haar ogen naar bruin (mijn lief heeft bruine ogen met groenige vlekjes en ik grijze) of is het wat anders? Hoe gaat die verkleuring eigenlijk, hele pupil ineens of kan dit ook met vlekjes gaan? Als iemand wat meer weet, thanks
Hoi hoi, Mijn dochter heeft ook donkerblauwe / grijze ogen en ook in het rechteroog een bruin vlekje aan de zijkant van de pupil. Dit heeft ze al een paar weken. Ik lees dus even mee, misschien weten andere meer. Groetjesss Jetje
mijn zoontje heeft vanaf het begin van zijn geboorte een kwart van zijn oogje wat een lichtere kleur had zegmaar groenig en de rest bruin nu zie je hier bijna niets meer van moet ik zeggen maar als je goed kijkt zie je het nog wel maar ik zou het wel in de gaten houden omdat jou dochtertje het eerst niet had en het nu ineens komt, maar verder zal het denk ik niet iets ergs ofso zijn. groetjes!
Ok . Ik ga zowieso dinsdag naar 't CB om haar weer te laten wegen en dan vraag ik het gelijk even na. Het is geen bloed oid want dat zie je wel. Vind het gewoon gek maar denk dat het het begin v.d. verkleuring is omdat lief bruine ogen heeft. Ik vraag het zowieso dinsdag even na!
Ja gek is dat he? Hier onder haar pupil dus. Ik laat je zowieso even weten wat 't CB heeft gezegd dinsdag.
bedoel je toevallig een beetje als dit? heb van de week toevallig zelf een topic geopend http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/269828-oogkleur.html
hier geboren met lichtgrijze ogen, om de pupil lichtbruin btj, dit is wel gaan uitbreiden...nog steeds erg lichtbruin met lichtgrijs, en een donkergrijs randje
Ik denk dat het het verkleuren van de ogen is..! Ik heb het zelf ook: groen met bruinige vlekjes. En ik heb een zwart puntje op mijn iris, vlak langs de rand, die ook donker is trouwens! (en nee ik bedoel niet mijn pupil... )
de ogen van kindjes verkleuren volgens mij tot ongeveer 1 jaar oud. Ons dochtertje is ook geboren met blauw/grijze ogen en krijgt ook vlekjes bruin erdoor. Steeds meer eigenlijk, dus herken het verhaal wel.
iDe kleur van het oog kan in de loop der tijd veranderen. De meeste blanke baby's hebben bij de geboorte blauwe ogen, die later kunnen veranderen in elke kleur. Na het derde levensjaar staat de oogkleur in principe vast. Maar oogkleurverandering komt heel frequent voor, namelijk door contact met zonlicht, net als de huid. Praktisch alle ogen die niet permanent bruin zijn worden bruiner door zonlicht. Zo kan iemand met groene ogen in de zomer veel bruine vlekken ontdekken. Bij blauwe ogen wordt het vaak een lichtbruine ring van bij de pupil (en wordt vaak als een gele ring gezien). In de winter keert de normale kleur terug.
Hoi, sorry dat ik even niet heb gereageerd, druk druk . Ja dit is wat ik bedoel, alleen heeft Valerie dus maar 1 vlekje. Bedankt allemaal voor de reacties trouwens! Het zal dus idd het begin van de verkleuring zijn. Ben nog niet naar het CB geweest, geen tijd gehad, ik probeer dit vanmiddag er tussen te krijgen anders volgende week. Ben nou wel nieuwsgierig welke kleur ogen ze uiteindelijk gaat krijgen!