even een vraagje.... drinkt jullie kindje van 8 maanden naast bv/kv ook water of een sapje? ons meisje wilt er niks van weten...water niet, diksap niet helemaal niks. ook verse zelfgemaakte smoothies wilt ze niet terwijl ze wel heel goed fruit eet. ons zoontje had ook hetzelfde, nu drinkt hij wel heel goed hoor maar moeten ze niet wat extra vocht rijgen bij het eten bijvoorbeeld?
ons ventje wilde dat ook niet, maar toch af en toe roosevice aangeboden. vandaag weer en hij kreeg vandaag ook voor het eerst een broodje ipv een fles. dus dorst had hij wel en hij dronk. tis niet super veel maar hij doet het wel. dus miss moet ze er eerst aan wennen
Mijn kindje is wat jonger maar hij krijgt elke middag een flesje water, thee of diksap. Eerst wilde hij niks van water en diksap weten maar ik denk dat hij het niet wilde omdat het koud was... nu geef ik het een beetje lauw en hij drinkt nu gewoon zijn flesje leeg. Hij heeft net nog een bakkie thee gehad (rooibos thee)
ja klopt..eerst was het koud en wilde ze er helemaal niks van hebben, toen heb ik het een beetje opgewarmd maar ze wilt het nog steeds niet.
Het hoeft niet hoor! Het is nu geen dorstig weer en als je kindje gewoon goed flessen drinkt en groente en fruit eet en mooie luiers maakt, dan is het niet nodig.
ooow oke bedankt dames...vond het toch een beetje raar dat ze niet gewoon water ofzo wilt drinken. ze heeft wel goede volle luiers dus ze krijgt voldoende binnen.
Helemaal eens met bovenstaande. Je kunt je kindje wel drinken (water of thee bijvoorbeeld) aanbieden om te wennen (in een (tuit)beker). Het duurt vaak een tijdje voordat kindjes wat anders drinken dan hun melk.
Ik bied zijn sapjes lauw aan, zelfde temperatuur als zijn flesjes melk. Hij vind thee erg lekker, maar ook siroop heel lichtjes aangemaakt!
Heeft hier ook een hele tijd geduurd voordat ze wat anders dronk dan haar melk... Bij warm weer deed ik dan vaak wat extra water in de fles, dan dronk ze het gewoon op! Vanaf 11 maanden of zo is ze pas serieuze hoeveelheden water gaan drinken naast de melk en dat doet ze nu nog heel erg goed! Als je haar laat 'kiezen' tussen water of sap dan drinkt ze het liefst water.... Blijven aanbieden en op een gegeven moment 'valt het kwartje'...
Ik weet niet of je bv of kv geeft, maar als je bv geeft hoef je absoluut niets anders bij te geven, is zelfs slecht ivm je productie.
toen vooral water en thee ( liefst afgekoeld of koud)...dus soort van limo alleen wa shet dus koude thee.. ( div smaken)
Na 6 maanden kan je best wat anders gaan geven (water of thee). Het hoeft niet maar er zitten ook voordelen aan (leren drinken uit een beker bijvoorbeeld). Slecht voor je productie hoeft het niet te zijn omdat deze zichzelf wel aanpast aan de behoefte van je kindje. Andere dingen leren drinken dan bv is na 6 maanden best handig (maar geen 'must')
Thee zonder theine is het beste, hier is rooibosthee favoriet, je hebt ook kruidenmelanges en fruitwelness thee is ook zonder theine.
ja en sommige infusion herbal ...bij AH heb je ook kruidenthee wat Kauwgomballen thee heet of marshmellow :d..lekker joh
sam krijgt alleen 3 flessen kv. Soms bied ik hem wel wat aan, maar hij neemt hooguit 2 slokjes. Nou ja, dan niet
hier met 8 maanden ook niks anders dan bv hoor. Ik zou niet weten waarom ik iets anders zou geven? (behalve dan smaakjes leren kennen) 1x per dag oefenen we met het drinken uit een bekertje (met aangelengde yoghurt), maar voor de rest lekker borst
ieeeee jakkie bah, dat lijkt me écht smerig. Ik krijg er helemaal het idee van een uitkauwde kauwgombal bij Maar is zo hoor Len, Veerle drinkt ook niet/amper wat anders. Thee gaat hier nog het beste. Ik vind het wel prima trouwens, ze hoeft van mij echt niet iets anders te leren drinken dan thee. Wij drinken zelf ook alleen thee (en ik koffie smorgens+ melk). Daarom past het bij ons sowieso wel om het gewoon zo te laten. Als ze dr flesjes inderdaad lekker drinkt is het volgens mij helemaal prima