Hoi hoi, mijn dochtertje van 8 maanden eet al een heel tijdje erg goed. s middags een broodje, s avonds zelfgemaakt warm eten. De laatste paar dagen wilde ze niet zo erg graag eten, maar kreeg nog genoeg binnen en plast en poept voldoende (wel veel dunne poep). Gisteren kreeg ze doperwtjes met aardappel. ietsje zout toegevoegd omdat ik haar wil leren wennen aan wat meer gekruid en gezouten eten. Vannacht heeft ze overgegeven en toen ik op haar kamer kwam kon ik bijna niet ademhalen, zó scherp was de lucht! Het tintelde helemaal in mijn neus, net zoals je ammoniak ruikt (niet dat het op de lucht leek hoor, ik kan het nergens mee vergelijken helaas). Heel sterk, zuur en scherp. Kan het puur door de zout komen, in combinatie misschien met de velletjes van de erwtjes? (hoewel ze dit eerder wel gewoon at)? vandaag was ze overdag ook niet lekker en sliep veel, dus misschien gewoon buikgriepje. maar vanwege de sterke lucht ben ik toch even benieuwd naar jouw mening! Gr Dominoo
Hoi! Wat vervelend zeg, dat je dochtertje niet lekker is! Ik denk niet dat het overgeven door het zout (of door de velletjes van de erwtjes) komt, maar ik raad het je nu nog af. In ieder geval tot 1 jaar en daarna zo min mogelijk. Haar niertjes kunnen dit nog niet goed verwerken. Als je haar wilt laten wennen aan iets meer kruiden, dan kan je bijvoorbeeld beginnen met wat tuinkruiden toevoegen, dat is geen probleem. Als er veel maagzuur bij het spuug zit, dan kan het sterk ruiken. Ik vermoed dus dat je dochtertje een griepje heeft. Hopelijk gaat het snel beter. Beterschap! Groetjes Linda